Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z Vlčieho Vrchu

18. 07. 2024
8
10
127

Gréci si potrpia, aby sa na originál grécky šalát používali plátky.

V rozhovore sa gréckeho kuchára pýtali, prečo je to také dôležité. Vraj aby ste v reštaurácii mali istotu, že ste dostali originál čerstvý kus fety, nie kocky, ktoré niekto povyberal z nedojedenej porcie.

 ***

Cez víkend sme stavali "nový sklad", jednoduchý montovaný kontajner, ktorý nám doviezol predajca z Oravy. V rámci inštruktáže prízvukoval - "každý diel má faĽc (Ľ - podľa oravského vzoru guľaš) a tie vám musia do seba zapadnúť."

Trom staviteľom som síce o faľci dokola niečo štebotala, ale až keď už tri steny stáli, zaostrili do rohov "mhmm, tu nám niečo nesedí", takže celé rozobrať. Ale to už som ja sadala do auta s misiou "choď rýchlo kúpiť nejakú umývateľnú podlahu". Až pri stavbe sme totiž zistili, že chladničky sú tak vysoké, že kým ich tam nedáme, nemôžeme dať strechu.

***

Na dojáreň sa popod kozy prebojovalo kozliatko, ten výraz v tvári - "ja len, či by som sa mohol ešte napiť". Tak určite. A dal to do dna.

***

V utorok sme mali veľkú kontrolu, ktorej predchádzali veľké prípravy. Nachystať všetky štatistiky - koľko sa nadojilo, vyrobilo, predalo, koľko srvátky sa vyprodukovalo... Vyleštiť nerez (to mi nikdy moc nešlo).Čas bežal a stále nebolo všetko hotové. Ešte doplniť chýbajúce podpisy do denníkov (umývania podlahy, dojačky, mliečnych tankov, ...) Nachystať rozbory mlieka, evidenciu zvierat, ambulantnú knihu, presťahovať pavúkov z chodby, až bolo zrazu ráno. Ale kontrola dopadla dobre.

***

Utorok večer, konečne podojené a vidina spánku. Začína pršať, bežím s čelovkou postŕhať prádlo. Kôš nechávam v chodbe a idem konečne spať.

Včera celý deň behám okolo koša a zrazu sa v ňom niečo pohlo. Zaostrím,prídem bližšie, ani nedýchala. Ona tam nie je. Labena. 

***

Z minuloročných kuriatok máme troch kohútov. Kým boli malí, bolo všetko v pohode. Keď dorástli, začal boj o slepičky.

Najlepší spôsob ako si merať sily, je prekikiríkavanie sa cez celú záhradu, ideál o štvrtej ráno. Takže dvaja kohútikovia hľadajú nový domov. Počas kontroly mi v hlave beží otázka, ktorú posledný mesiac pokladám každej návšteve. „Nechceli by ste kohútika?" Ale mlčím, aby to nevyznelo ako úplatok a v tom - "Krásnych máte tých kohútikov, svokra už mesiac nemôže zohnať."

V sobotu pre neho prídu!

 

 


10 názorů

lastgasp
před 3 měsíci
Dát tip gabi tá istá

Na Vlčím vrhcu je velmi pilno a fofr. Záznamy do deníku svědčí o řešení problémů za pochodu. Výborné.


gabi tá istá
před 3 měsíci
Dát tip

Hľadajú brigádnika. Karavan je pripravený pre teba:)


Slavazaba
před 3 měsíci
Dát tip

Dobrý den, u vás bych chtěl  trávit prázdniny! 


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip gabi tá istá

„Na dojáreň sa...“ – podobně se v hospodě chovají notorici.

„V utorok sme mali...“ – to by nebylo nic pro nemakačenky.

Jako rodák z Přerova nad Labem chválím výběr jména pro psíka.

tri razy ;-)


dadadik
před 3 měsíci
Dát tip

A už to tu čtu :)


dadadik
před 3 měsíci
Dát tip

vzdálený mi svět... :)

čo je labena?


Josephina
před 3 měsíci
Dát tip

Aha, s tím sýrem si to musim zapamatovat :-)


gabi tá istá
před 3 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Pes


8hanka
před 3 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Dievca, Labena je fenka...skór som čakala, že sa v koši zapáčilo užovke:)


dievča z lesa
před 3 měsíci
Dát tip

Labena je kozička či mačička?***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru