Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBez irónie
Autor
Pepo
Pravda musí pretekať. Nemožno ju hatiť, nemožno ju vedieť.
V živote je dôležité, aby dni, týždne či dlhšie obdobia boli ohraničené. Vykolíkované tou či inou skúškou. A každá skúška sa stane životnou.
Ľudia si zvykli o všetkom minulom hovoriť ako i starých dobrých časoch.
Slová, ktoré cez deň nazývame nadávkami, sa v nočnej tme menia na prostriedky, ktoré len slabo chránia pred strachom.
Človek môže vykonať skutok dvojako: Za peniaze alebo pre iného.
Pre tých, čo o ňom hovoria: Nehovorte o Bohu, radšej konajte, akoby bol.
Mať rád človeka znamená nemať rád spoločnosť.
Život nešťastných ľudí je celý iba o tom naučiť sa s tým žiť. Nie každý to dokáže. A z tých, ktorí to nedokážu, to nie každý dokáže nedokázať.
Poznanie je dôležitejšie ako tupá radosť hlupáka.
Večný boj. Život je nespravodlivý. Krásny. Prežijú tí, čo vedia prežiť. Jeho nespravodlivosť je spravodlivá.
Kto nepochybuje, nenapreduje.
SME LEN ĽUDIA - z tejto frázy kričí beznádej; jej pravdivosť dokazujeme vždy, keď ju vyslovíme. Áno, sme len ľudia, lenže ĽUDIA malo mať predsa iný význam!
To najzákladnejšie je najjednoduchšie. A večne ignorované.
Nech sa stane čokoľvek, musím si opakovať jedinú vec, ktorá mi dovolí dýchať: „Život ide ďalej.“ A to nie je cynizmus ale povinnosť voči sebe samému.
Epilóg:
Nerád sa mýlim, keď som naivný.