Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHLASOVÁNÍ děl za říjnovou PM
Autor
Próza_měsíce
Milí prozaici,
máte možnost hlasovat pro tři z následujících textů. Připište prosím ke každé vámi vybrané povídce alespoň stručné zdůvodnění, proč jste vybrali právě ji, a před odesláním zaklikněte tzv. vážnou kritiku. Soutěž ukončíme v sobotu 30.listopadu v 18,00 hodin.
Hezké čtení přeje redakce prózy.
Díla, nominovaná za říjen 2024:
Příliš dlouhá noc Běsnícího mustanga
Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno…
6 názorů
- - Otcové naši; protože to je naprosto zásadní téma; výborně napsané; - které rozhodlo.
- - Sušené květiny; jsou nejkrásnější, "poetické a voňavé."
- - Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno...; závažné téma, dobře rozvedené. (Z dalších příspěvků by to jistě byl Domov; rozhodlo pár chybek.)
- Sušené květiny - tenhle text mě prostě "pohltil". Je dojemný, ale takovým tím nevtíravým způsobem. Působivé obrázky vytvářené poetickým jazykem.
- Domov - upoutaly mě podobné klady jako u předchozí povídky, tedy citlivé, uvěřitelné vyprávění. Měla jsem až magický pocit, že, slovy vypravěče: "Skutečně se to děje."
- Otcové naši - výtečná "psychologická studie", přestrojená za povídku ;)
Biskup z Bath a Wells
před 2 dnyVážení,
v tomto kole jsem narazil na tři povídky, které mě oslovily, tak pojďme na ně:
1 Sušené květiny = místy báseň v próze, vybroušené i citové, mnohdy skutečně pastva pro oči (hlavně v tom dlouhém odstavci - Připadal jsem si jako veliký kouzelník, demiurg špendlíkového světa a radoval se z toho, jak každý jeden špendlík přes druhý, rovnají se na magnetu a otáčejí a směřují se až někam kamsi daleko ku severu), přesně tak, jaké by to mělo být...
2 Imagine = Psáno lehce, i když trošku s koulí nostalgie uvázanou kolem nohy, ale s odstupem dobře vyjádřená touha a dychtivost po lásce, hudbě, svobodě, ale hlavně po lásce; hezké spojení s Lennonovou písní.
3 Domov = Vidíme jen břehy potoka, ale tušíme jeho hloubku... Hezkáí zkratka, bez patosu. Zdánlivě banální (i když vůbec ne)... jako život sám?
Próza_měsíce
před 6 dnyHLASOVÁNÍ JE TADY!