Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZnovu
25. 07. 2002
6
0
1576
Autor
Mrkvička
Pokládám Ti k nohám růži.
Život mokrý od slz mám.
Nastavuju zas a znova kůži...
Člověk přece nesmí zůstat sám.
Život mi nikdy smysl nedával, takže břícho asi ne :o) Dejme tomu - metafora? Kdo ví, nejsi asi z lidí, co jsou někdy s něčím spokojení :o))
Ingastatlatla
21. 07. 2003ing_Výkundortík_Rudolf
18. 07. 2003ing_Výkundortík_Rudolf
17. 07. 2003
Poslední verš může rytmicky být stejně dlouhý jako druhý, nebo kratší, ale neměl by být delší - to působí neobratně. Takže... forma nedotažená, byť nápad určitě stojí za zpracování.
Pepo, na tu formulaci, kterou jsi vypíchl, jsem nikde nenarazil, takže mi nevadí.
Je to krásně upřímné, ale u takové milé miniatury by bylo vhodné vyhrát si tím spíš s formou. Rytmus kulhá - místo "zas a znova by měly být analogicky ke 4. verši jen 2 slabiky, takže buďto jen "znova", nebo víc by se mi líbilo "zase". Z téhož důvodu bych v posledním verši vynechal "přece". Dá se dobře nahradit dvojtečkou místo 3 teček za předchozím veršem.
Kromě toho by bylo dobré vyhnout se hrozně otřepanému rýmu růži/kůži. Ale:
Jenže takhle celý ten náš příběh
úplně by se nám otočil
... a asi by to už byla úplně jiná básnička :-)
Albi: Slovíčko plus - mínus... Išlo mi o to, že je to príliš priehľadná metafora.
Nesmí se to přehánět.. ale je to moc pěkný... o naději by se dalo psát až do aleluja... rozhodně ale - líbí
Máš pravdu. člověk nesmí zůstat sám.je nás tu hodně.Každý z nás si musí najít ty, co mu vyhovují.Přátelství je stejně tak důležité jako s někým být... k samotě nejsme zrozeni...to ne:-))
Jednoduše, ale naprosto přesně řečeno vše.
To co jiní rozepisují na stovky strof a rozpitvávají na miliony slov okrášlených desítkami obrazů, to Ty sděluješ s pikantním nádechem na čtyřech řádcích.
PS: odpust mi to množství číslovek :-)
Fundislav
Málem bych si kvůli své vlastní rozepsanosti zapoměl k Tvému dílu Tipnout.
Tož to hned napravuji.
Ťáp.
..život mokrý od slz
bolest patří k životu a tím dává Radosti a lásce hodnotu :-)
a taky si jich pak dokážeme vážit :-)
piš a nevzdávej ani to ani To :-)
zjevně MÁŠ na obojí
"Život mokrý od slz mám." - veľmi frekventované. :o(
Avšak: NÁDEJ NEUMIERA. :o)