Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDeník z fronty
Autor
Josefk
23.4. Celou noc silná kanonáda, i hrom burácí a padá drobný déšť. Ráno celý svět zatažen olovem. Nejradostnější svátky a nebe pláče. Co to jen jest, že nedostávám zprávu žádnou od svých dětí? Ani Karel nepíše, jen kdyby se vrátil, jest mladý. Raděj bych šel sám. Jest to pro mne zlé ráno. Chtěl bych se trochu uklidniti a potěšiti, jak ale začít, když v dálce to bouchá a v hlavě tak hučí.
4.5. Stále cvičíme. Připadá mně to jak když hasiči čekají na oheň, hadice potrhané.
5.5. Dnes cvičíme Angrif k moři. Ráno v pět hodin odchod.Jest pod mračnem. Jde se to pěkně. Kéž bych mohl svým dětem ukázati, jak jest krásné moře. Přišli jsme k Terstu. Jsme na kopci a město nám leží v nohách.Nemám pro to mysl, ale musím doznati, že jest to velkolepé.
10.5. Dostal jsem zprávu, že bednička do Vídně došla. Jak jsem rád! Raděj bych sám nejedl, musí tam býti moc zle. My též již čtyři dni nedostali maso. Jsme živi samýma konservama.
12.5. Ráno jsme vyrukovali hodinu cesty a udělali zase jeden náběh (Angrif), když přišel k nám se zprávou jeden Rechnungsoficer, že hnedle půjdeme pryč. Mám za to, že do fronty. Nepřekvapilo mne to. Jsem ke všemu lhostejný. Odpoledne máme Ibung ku frontě. O dvou a půl hodině odchod. Vzpomínám na svoje děti. Co asi dělají?