Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSamaritánka
11. 03. 2003
13
0
2309
Autor
Bix
koľko ťahov štetcom
koľkokrát okno
zahmlená para
príliš stará stará
sa o nás starám
neľutujem
nepokáram
jem - jsem - jestem
s - a - m - a
ritánka
pri studni čakám
kým ti dám napiť
kým prijmeš vodu
Petula je proste slniečko. :o) Keď povie svoje slová, vždy rozžiari priestor naokolo. A vlastne aj keď mlčí, však?
MVR!
Pišta_Hufnágl
13. 03. 2003
Ďakujem, dick :o) V podstate ten horizont dávania a prijímania vznikol náhodne. Nevedela som a rozhodnúť pre jednu z dvoch možností, či dám alebo prijme...až som si uvedomila, že ide vlastne o oboje :o)
Tynic: (o:
Ty jsi tak krásně elegantně zpracovala téma, po kterém jsem já toužila, žena u studny, sama ritánka. Takže tiše závidím, jak bez jediného slovíčka navíc jsi to zvládla. A polština a taky "po našymu" se mi nikdy nelíbily, když zněly všude okolo mě. To až teď to nacházím jako tón ve mně, který mnou rezonuje. Ty kořeny, vedoucí k pochopení. ***** :-)))
sama ritánka
kym ti dam napit
kym prijmes vodu
velmi pekne casove horizonty dane na malicky moment resp. okraj murovanej studne.. inaksie: rozlozit detail davania a prijimania na cely zivot.. velmi pekna drobnost.***
Je to velice osobní báseň a myslím že jsem pochopil. Uvdíme, uvidíme :o)(o:
:o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Chápu, zrovna dnes jsem o Vás dvou mluvila a říkala, že je to úžasné poslouchat Vás, že Vaše hlasy jsou jak sehrané hudební nástroje.
Tyndův zvučný relativně ostravsky úsečný s pěknou čitelnou výslovnosti a krásnou barvou
a Tvůj, jemný, něžný, měkký, mírně zastřený se občas sametově nejasnou výslovností.
Vaše hlasy jsou jak strom s temnou pevnou neporušenou borkou, zvučným dřevem dunivým, s pružnými živě zelenými proutky na svých větvích i kmeni, s letoroslty, ratolestmi s listy ševelivými, sluncem prozářenými.
Je krásné Vás dva poslouchat. Je povznášející Vám naslouchat.
(Bez ohledu na to, jakým jazykem hovoříte…)
Děkuji Vám!
|||-_-|||
|||-_-|||
Petulka: Pretože aj kvôli Tyndovi som sa začala učiť poľsky...a pretože sa mi vždy zdalo úžasné, ako poľsky hovorí :o)) Uznávam, že je to dosť interná záležitosť :o)
Albi, to presne robím ! ( Ďakujem )
Prečítala som Remarqua v poľštine, Rimbauda, nejakú oddychovú literatúru a teraz mám rozčítaného Reymonta :o) ( Okrem toho mám lektorku v škole, to je super )
som fanatik, naučím sa to
Nevím, proti „výletům“ do jiných jazyků nic nemám, naopak (i sma jsem si takto párkrát „zaexperimentovala“), ale zde postrádám účel toho užití polštiny.
PROČ? Prosím o vysvětlení neznalé…
|||-_-|||
|||-_-|||
sama ritánka!!!
*
Również kocham język polski.
Bix, jestli Ti můžu poradit, sežeň si nějaké polské knížky. Mně moc pomohlo přečíst si v originále Lema a potom ještě další scifisty. A je to velmi příjemné nenásilné učení.
s - a - m - a ritánka - fajn slovná hra - dvojvýznam a predsa celok...pekne o neľutovaní (ničoho)
t.
tak tak, Pen :o) ucze sie po polsku tylko okolo pól roku a przeciez JESTEM bardzo zakochana - do tega jezyku :o)