Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePivo
Výběr: dablik008, kalais
18. 03. 2003
24
0
2579
Autor
Bix
všetky smútky zaženie:
P I V O
môj do steny bežiaci
môj do steny bežiaci
byvol
už som si zvykol
na pivo
ten správny príkon
(správny výkon)
moja mašina
pri pive začína
pri pive zhasína
fičím
o chvíľu mám všetko
syčím
s pivnými trúbkami
syčím
za všetko môže len pena
žiadna zmena
len:
v pive zapletená
žena
Aššurballit
26. 04. 2005
To je dôležitá báseň pre mňa z toho obdobia...asi som ňou nepovedala presne to, čo som chcela, ale...aj tak...
Aššurballit
25. 04. 2005Aššurballit
23. 04. 2005Minim_Sladkyj
18. 01. 2005
neviem prečo sa mi najskôr nepáčila, veď je super!!!!!! Nemám výhrady. :o)
pivom znásilnená. ten hnusný nadratý pocit...asi viem, prečo nemám rád akýkoľvek alkohol.
mašina.
veľmi dobré.
...skoda, ze som v pivarni na stenach este nikde nevidel visiet basnicky, ta by sa tam hodila. pivaren asi nebude nikdy literarnou kaviarnou...*
taková zvláštní, musel jsme si ji přečíst víckrát (ostatně pivo si člověk taky nedává jen jedno .. :-)); TIP za zpracování a nápady :-)
no som rad zue mas pivne chutky..nakoniec pamatam..v pohode si popijala svojho casu pivo "u Fasistov" ale to je teraz jedno .pekna slovna hra co ma nakoniec neprekvapuje u teba..skor je badat zmysel pre recesiu odlahcenie situacie a schopnost prevtelit sa do peny (ta splasne) ale chut ostane..a byvol oproti stene: to poznam..aj toho byvola aj tie steny....(svine)... :-)
Taký Bukowski mal iný svetonázor na pivo, ale to bol on...
Bixi mi touto pivnou tematikou učarovala vo viacerých rovinách. V prvej (ľavej) časti konzumácia tohto moku môže dokonca pripomínať letargiu až apatiu (už som si zvykol..., pri pive začína, pri pive zhasína...), hoci do steny bežiaci byvol naznačuje silu dynamiky (tá však je tu v role zabúdacieho elementu - má zahnať smútky).
Druhá (pravá) časť - ktorá komplementárne dopĺňa tú prvú - je navonok akčnejšia (slovesá fičím - syčím), avšak v závere je dôraz na statickosť, na nemennosť situácie vysvetlenou vzťahom pena-žena. Záver básne tak cyklicky nadväzuje na úvod, na príčiny smútku...
t.
bixi aj o pive sa da pisat nezne a poeticko romanticky.......... ziadna zmena........... pena a zena
Nasuľo: Vďaka...chcela som to vyjadriť aj tým rytmom...do steny bežiaci byvol je pre mňa tá cesta, ktorá nikam nevedie...
katu: áno, bola - ale veď na pití piva nie je nič zložité :o) ani hlbokomyseľné. Vďaka za kritiky
Pen: V tejto básni ten nápoj rada nemám :o) ( Inak hej, ale...:o)