Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seClovek 100 x jinak - dil 2
Autor
Andulka
***
Peter ucil na univerzite v Petrohrade. Kazdy se mu vyhyba, protoze mluvi pomalu a nedava smysl. Me ma rad, protoze jsem cetla Dostojevskeho, Tolsteho a Solzenicina. Povidame si o sestem smyslu, a taky o tom jaky byl v Rusku odbornik a jak miluje jidlo sve korejske pritelkyne. Kdyz mi v aute zacne poustet kazety s ruskymi pisnemi, tak premyslim jak se nejrychleji dostat z auta ven.
***
Rico se narodil v Indii. Jeho otec k nekalym penezum prisel, rozvedl se a za novou zenu si vzal svoji sekretarku. Rica se zbavil tim, ze ho poslal do svycarskych soukromych skol. Rico je dnes vystudovanym neurologem, ale nikdy nepracoval, jelikoz nemusel. Je porad sam, protoze si neustale hraje s lidmi a za to ho nikdo nema rad. S nim nikdy nevim co jim, jelikoz musim moc premyslet, nez neco reknu. Pred pulrokem odjel do Indie a jeho otec mu prestal platit kapesne, dokud z te Indie zase neodjede. A tak Rico zije v otcove hotelu, kde jsou vsechny sochy z ledu. Ma sluhu co mu nosi sklenici vody, jineho co po nem uklizi, dalsiho co mu nosi indicke jidlo....a tak zatim odtamtud nepospicha. Nakonec i Rico vi, ze penize nejsou vsechno.
***
Tony je malir a pochazi z Bulharska. Ma dlouhe vlasy a nema penize. Jeho obrazy nikdo nekupuje. To proto, ze jsou smutne,drsne a jeden musi premyslet,aby je pochopil. Sve telo zivy balkanskym syrem,rajcaty a tim co mu uvari jeho japonska pritelkyne. Na platno maluje svou dusi a ne co by lidem ladilo s nabytkem v obyvaku. V soucasne dobe cestuje po svete, dostava ceny a popiji cervene vino s prateli, kteri mu obcas uvari.
***
S Frankem jsem se seznamila tak, ze jsem k nemu prisla s prosbou, abych mela tak krasne bile zuby jako herecky ve filme. Bylo mu pres sedmdesat a pracoval proto, ze ho prace drzela pri zivote. Do zubarskeho kresla jsem vzdy usedala s pranim, aby neumrel s vrtackou v mych ustech. Narodil v Cechach a prvni svetova valka z neho udelala sirotka. Stal se doktorem , psal basne a Adine Madlove tipal cigarety do plyvatka. Zil v Parizi , Venezuele a Canade. Kdyz se zamiloval po druhe, manzel jeho milenky se zastrelil. Jeho zena se s nim odmitla rozvest a dala se na piti. Frank se podruhe ozenil jako vdovec, v dobe kdy si uzival svych krasnych 84 let. Za zenu si vzal svoji druhou lasku a domu me zval vzdycky, kdyz odjela navstivit deti do Calgary. Krmil me jidlem z mrazaku a schovaval nepouzite ubrousky. Recitoval mi basne v latine a cestine, povidali jsme si o literature a obrazech, kterymi mu platili jeho clienti. Kdyz umrel, na jeho prani spalili telo a popel rozval vitr do jezera a do poli.
***
Ram se narodil ve slunne Sri Lance. Kdyz mu bylo tak asi akorat, rodice mu nasli hezkou a vzdelanou nevestu. Maji dve male deti a Ram je v soku, ze se vsechno toci jenom kolem nich. A tak zatim sni o tom co by delal a kde, kdyby nemel pujcku na dum a po vecerech studuje univerzitu. Jeho zena je vegerarianka a tak Ram je nadseny, kdyz muze jist ve meste. Vzdy me bere do Sri Lanckych restauraci a neustale se me pta, jak mi chutna. Chutna to ano, ale casto to taky pali. A vezte, kdyz to pali tam, pali to i ven….Auch!
***
Olina prijela do Toronta, kdyz ji bylo patnact. Musela pomahat strejdovi a tete v obchode, zatimco si dodelala stredni skolu a vyucila se kadernici. Olina je jako vino, cim starsi, tim zralejsi. Ve ctyriceti prestala kourit a jist maso. V padesati si dala do pupku koralek a vzala par kurzu na univerzite. Velmi se zajima o veci mezi nebem a zemi, praktikuje je a vsechno dotahne az do konce. Vysledkem toho je , ze vypada o deset let mene, stale se usmiva a ja se s ni nikdy nenudim. Naposledy cestovala s vypravou do Peru, kde meditovali se Saman v Maya rutinach. Naucila me pit dzus z jarni psenice, ktery je velmi zdravi a tezce se shani. Obcas si vymenime recepty na klicky a diky ni piji soyove mleko.
***
P.S. Az vam povim vsechno o svych 99 znamych, tak pridam neco o sobe. Mozna pridam i nejake obrazy...o cem? no prece o jidle....