Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAch ta láska
Autor
chicoria
Uháním takhle do práce, vlastně co to povídám. Přímo se vznáším. No jak by ne. J
e léto, slunečno, teploučko, lidi mě dnes neštvou, ale hlavně jsem čerstvě zamilovaná. Do koho, není v tuhle chvíli podstatné, jen prozradím, že je to kluk jak malina. Nebo borůvka, nebo brusinka, jak kdo chce. Pro odpůrce ovoce by to mohl být ještě kluk jak cumel.No a tak jsem se přivznášela až k obchodu, kde prodávám a vplula do společné šatny, s úsměvem zamilovaného idiota.
Nedostalo se mi zvědavých pohledů ani otázek. Není divu, kolegyně již znaly moje připitomělé výrazy signalizující novou známost. Nějak pořád hledám toho pravého, víte? A nedaří se mi a nedaří. P
okaždé jsem přesvědčena, že už je to on a pokaždé jsem přesvědčována mou kolegyní, že není. A hádejte, kdo měl zatím vždycky pravdu? Já tedy ne.Moje kolegyně M, dáma středních let, notorická kuřačka a proslulá svými šťavnatými nadávkami a kletbami na adresu zákazníků , to se mnou vždycky myslela dobře. A já ji zase vždycky chlácholila, že tentokrát jsem si vybrala opravdu uvážlivě.
Bylo tomu tak i dnes. Jen jsme zasedly u kafe, započal náš dialog.
M: Ty vole, ty už seš zase zamilovaná.
Já: Přikyvuji s neměnným výrazem v obličeji.
M:
Co je to zač?Já: Krčím rameny.
M: Jak se jmenuje?
Já: L
M: Okamžitě ho sem dotáhni, ať se na něj podívám, blbečku
!Já: Zítra za mnou přijde.
M:
A je aspoň dobrej v posteli?Můj připitomělý výraz se mění v zasněný. Komentáře netřeba.
Druhý den se dostavil můj krasavec v plné parádě. Postavil se k východu a zíral na mě. zíral vytrvale, fronta byla dlouhá, předlouhá a jeho trpělivost zřejmě nevyčerpatelná. O
bdařila jsem ho stydlivým úsměvem a nenápadně se přesunula ke kolegyni M. Řádně jsem ji šťouchla loktem a nasměrovala její pohled správným směrem.No a pak už jsem jen netrpělivě čekala na přestávku.
Kafe zavonělo, cigarety zadýmily, vedoucí zalamentovala a já upřela tázavý pohled na M. Tedy spíše na obrysy její postavy, prosvítající za kouřovou clonou.
“Ty vole, kdes to zase sebrala,” ozvalo se z mlhy.
Já: Na diskotéce.
M: To je strašný.
Já: Proč zase?
M:
Vypadá, jak Marťan. A vlasy má jak pochcanou slámu.“Ale je miloučkej,” obhajuji svůj nový objev.
M: Kams dala voči. Tenhle je ještě horší, než ten poslední. Skonči to s ním, nebo to zase špatně dopadne.
Toť se ví, že mě nic podobného ani nenapadlo Vždyť jsem byla zamilovaná a jen pouhopouhé pomyšlení
na rozhod s mým cukrouškem mě přivádělo k srdečnímu kolapsu.O několik dnů později vcházím do šatny s tváří francouzského buldočka, kterému právě šlápli na kuří oko.
Venku pršelo, vůbec nebylo teplo a lidi byli obzvláště odporní.
“Tak co je zas?
” přivítala mě M.Nechtělo se mi vysvětlovat, že má velká láska přišla už po čtvrté na schůzku úplně namol, že jsem byla nucena tento vztah ukončit a že to bylo srdceryvné.
Ale nebylo to třeba.
“Vidíš, vole, já sem ti to říkala,” pravila vševědoucí kolegyně a zahalila se do oblaku cigaretového kouře.
Konec.