Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTicho...
05. 05. 2003
13
0
3260
Autor
gepe
Ten pohled, to pohlazení,
dokázali vystihnout všechny pocity, emoce i slova.
někdy ale nadejde čas,
kdy ten pohled, to pohlazení nestačí a je třeba slov...
...
.....ticho.....
PS: V pohodě - všichni jsme se poučili dík Joohancee, holce šikovné, co má v hlavě (češtinu).
V tom případě přijmi mou hlubokou omluvu Humble. A děkuji (i Joohancee - čí Joohankoovi?) za poučení! (Vidíš, mě zmátl ten vícenásobný podmět...)
(Přece jen školní léta již téměř minulostí jsou... :o( )
P.S.: Tomuhle příteli na telefonu věřím
Joohankaa: Děkuju a držím palce. Dneska už se na všecko vykašli, jdi se projít, večer si dej malou Plzeň a buď v pohodě.
:o)))
P.S.: Tomuhle příteli na telefonu věřím
Joohankaa: Děkuju a držím palce. Dneska už se na všecko vykašli, jdi se projít, večer si dej malou Plzeň a buď v pohodě.
:o)))
Tak buď jsem už skloretickej dědek anebo od mých školních let prošel jazyk český významnější reformou, než jsem si myslel. Zkusím přítele na telefonu: Joohankoo, slyšíš mě, jak to je, prosím, máme na to třicet sekund - teď!
Otázka zní: Máme-li vícenásobný podmět, ve kterém figuruje rod mužský neživotný a rod střední, jaké i/y se tam bude psát? Již jsme použili nápovědu 50/50, takže zbývají dvě možnosti: i nebo y. Co ty na to????? (AVI) :-)
Na chvíli jste mě zmátli (odumírání mozkových buněk z důvodu přetížení se projevilo), ale nepřeblafli jste mě! Pravdu máš Ty, Humble. "Ten pohled, to pohlazení dakázaly vystihnout..." by tam mělo být. V několikanásobném podmětu se v našem případě vyskytuje rod mužský neživotný a střední. Mužský neživotný má přednost před středním; tedy na konci napíšeme -y. (Mimochodem, i kdyby měl přednost rod střední, pak by věta zněla: "Ten pohled, to pohlazení dokázalo vystihnout..." Není-liž pravda?)
Dobrou noc. *J*
PS: Nojo, jenže je to rod mužský neživotný. Měkké i to zživotňuje - a o tom to asi má být.
tak tady nic nechybí ani nepřebývá
("Budko, budko, kdo v tobě přebývá?" :o))) sorrýček, to je jen takový úlet. :o))
Humble, tady tvrdé y být nemůže ani kdyby chtělo - rod mužský se středním jakožto vícenásobný podmět dávají jednoznačnou volbu... I když přesně v tomto případě se i já zarážím.
cekanka_ucekana
08. 05. 2003
ehm... přehodila.... ;o))))
mj. bylo to rychlý, tak je to tak jak to je... a nechám to tak... :o)
nevadí? :o)))
cekanka_ucekana
08. 05. 2003cekanka_ucekana
08. 05. 2003
nekdy neni potreba slov, ani pohlazeni, ani gest, ale je treba klid a ticho. ale je to pekne.
Humble: nechci nikoho vlastnit... Pravda, včera večer jsi můj byl :p
:)))
díky... i když se stává, že někdy dojdou... ale je jich třeba, máš pravdu.
hele, Ciri, nedáme to do klubíku? tam je taky třeba slov... :o) (hlavně v auditku. a vlastně nejen tam...)
a dám...
a budu se ptát - je to pořádještě Tvůj klubík.. :o)
a tímto - klub.
tvrďák? třeba je jen napůl - natvrdlej :o)
no, dobrá... ale přecejen je víc Tvůj jak můj... :o)
Ciri, já a vědmák? já nésu zaklínač... ani Borch... ale když myslíš, odporovat nebudu... :o)