Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTři bohatýři
06. 06. 2003
7
0
2354
Autor
Dejf
Tři bohatýři
Zdatný jestřáb po obloze letěl. Jaro bylo, vítr šuměl ve výšinách a kdesi v dálce objevily se tři černé stíny. Trojice mladých sokolů, zdatných ve své síle, naň řítila se střemhlav v neskutečné rychlosti.
Tatarský mládenec uháněl plání. Snad jel za svou milou, snad jen za rodinou cestoval. Ho černý kůň hnal se spolu s větrem žhnoucím pod kopyty. Země duněla a vzdouvala se, jak řítil se krajinou, ale přece nemohl uniknout letícím šípům. Čurila, Ilja i ten malý Ivan vzadu pustili hedvábné tětivy luků svých a kalené střely vyrazily za cílem. Iljův šíp předhonil všechny ostatní a zakousl se do mladíkových zad jako netopýr.
Tatar zaúpěl, odolal však a ze všech sil snažil se udržet v sedle. Pobízel koně.
Pak dostihl ho šíp Čurilův a zahlodl se do ramene.
Mladík zasténal a snad to byl obraz jeho milé, který přinutil ho pobídnout koně znovu k ještě prudšímu trysku.
Poslední dostihl ho šíp Ivanův. Ostrý hrot kůží jeho na zátylku prorazil a smetl ho z koně jak vlna příbojová. Mladý Tatar ni nezasténal, jen skácel se k zemi a bujný oř zarazil se o několik sáhů dále.
Bohatýři ho dostihli. Zastavili a seskupili se kolem těla bezvládného. Ocelovým mečem roztříštil mu Muromec lebku a pak jal se ho obírati.
Mnoho u sebe mladík neměl, ale jídlo i koření hodilo se hladovým bohatýrům více než dosti. Vysvlékli ho do naha a tělo jeho pohodili na pláni.
Pak vzali oře vraného a s holým mladíkovým tělem v zádech ujížděli ve svatou Rus ...
Hodovali krkavci nad torzem zdatného jestřába, co z oblohy na zem spadl ...
cekanka_ucekana
13. 06. 2003cekanka_ucekana
13. 06. 2003
jsem nadmíru potěšen. Ještě teda úplně nevím, co to znamená mít dílko v tvé klubíku, ale když je tvůj, tak by to snad i mohlo být znamení kvality, děkuji :-)))
cekanka_ucekana
13. 06. 2003
Máš pravdu, že to není můj styl. Je to parodie, malý únik od běžného psání :-))))
Dejfe, tohhle přeci není tvůj styl!
Ale člověk někdy musí uniknout od sebe.
Stejně ses už v dalším dílku vrátil.
Cornel_Nemtanu
07. 06. 2003
Paráda, Dejf, dopíšu si to do své oblíbené "Krásy nesmírné"
coby nejdrsnější, leč pěkně čtivou pohádku. Aaa ale v souvislosti s F. Celakovským to budu muset ještě nastudovat!
Pomerančová
06. 06. 2003
Dobrá nenápadná parodie, hezky jsi to otočil. Myslím, že Frántík by radost neměl :-)) TIP