Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO panně, co po ní vodník toužil
01. 08. 2003
11
6
4466
Autor
Fairiella
Nahoře bez a dole šeřík
běžela podél rybníka.
A tam, kde roste svěží měřík,
tam končí území vodníka.
Vodník jen zírá, šeřík ho láká!
O bezu ani nemluvě.
Pod mokrý vous tiše si kváká,
že s ní by s ní chtěl mít nemluvně!
V Evině rouše ubohá panna
prchá, ach prchá o život.
chtěla by dožít se příštího rána.
Pryč, jen pryč od těch temných vod!
Ejhle, už vidí ty známé pláně,
měřík již mává jí radostně vstříc.
Zde nebude vodníkovi v ráně,
a nepůjde k rybníku nikdy víc!
Nahoře bez a dole šeřík
utíká pryč od rybníka.
A tam, kde roste svěží měřík,
zhynuly šance vodníka.
6 názorů
Nejsem typ na čtení básniček, ale věta 'Nahoře bez a dole šerřík' je dostatečný důvod, se jím na chvíli stát. Ostatní již bylo (soudě podle délky a jmen kritiků) řečeno. TiP Tě snad neurazí, či dokonce potěší.
avi Elyanne - věnuj prosím pozornost i kritikám [kritičky] Deo Gratia
Co je prosím v námětech psaní původní a ještě nějak nezpracované našimi předchůdci dávno předtím, než se naši rodiče vůbec poznali?
S novými nápady v tvorbě je to jako s milováním. Sotva zjistíme, že jsme přišli na něco nového, vzápětí ten náš objev shlédneme na antických freskách, nebo v ZOO u zvířátek.
Mnohdy něco, co jsme někde kdysi dávno pochytili, prosákne do našeho podvědomí, a pak si už ani neuvědomujeme, že jsme na to nepřišli sami, pouze to v nás vyplavalo na povrch.
Rovněžpak ve vědě a vůbec poznávání a tvořivosti je celkem obvyklé, že se nezávisle na sobě, i odděleně v čase a prostoru, objeví a vynaleznou stejné věci. My přírodovědci ani technici se navzájem za to nechytáme :-)
Vello, jo, to je možný, že to už napadlo někoho přede mnou, fakt se to hodně nabízí. :-)
Havranka5:Díky za zastání, je fakt, že jednou mě někdo nařknul dokonce, že přesn+ě něco kopíruju. Mrkni se na sbírku ABECEDA, písmeno M. :-) ale fakt mě to napadlo samo od sebe, žádný kopírování, kdepak. :-)
No jo, všichni samečci sou jak splašený a dotěrný injekční stříkačky...:-)
Havranko, nekecej, ty z toho nemáš hrůzu - ty v to zcela okatě doufáš! :o)
Výborná chtělo by se říci balada (ale dle definice je balada, lyricko-epická báseň s pochmurným dějem a často tragickým koncem)... takže až na ten happyend je to vlastně balada :o)
no každpopádně je povedená, takže tip
To je drsný. *
Nahoře bez a dole šeřík :-) a větřící samečci v říji šílejí
Chodívám se v zimě, když přijdou ty horčejší dny v lednu až únoru, hřát na sluníčko na mez uprostřed vápencových skal, kde voní uschlé trsy mateřídoušek, a největší hrůzu mám, že mě tam nahou mezi svícny divizen zhaslých minulého léta někdo překvapí a ...
Nahoře bez a dole šeřík uááááááááááááááááááá:o)))))))))))))
to je hustýýýý:o)))* hláška
i celkově hezký
Takhle si dělat srandu ze základních pudů lidstva (teda vodnictva), hmmm....
BARBAR
lord_Ivanhoe
24. 08. 2003
Lord: Tak to už fakt nevím. :-)))) Tomu prvnímu tak rozumím, ale... no... ehm...
lord_Ivanhoe
02. 08. 2003
A prečo ty hovoriš po slovensky? :-) Dokonce tři jazyky jsi použil A jinak všem moc moc díky za tíííp. :-)