Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte serozhořelá
Výběr: Lyryk, kalais
05. 08. 2003
15
0
2860
Autor
unseen
a víno ze tvých sklepů
doposud cítím mezi rty
památku přijímání
kdy v pokleku jsem hltal
podobojí
slabost v tříslech
a tichý smutek po bouři
písmo tvých prstů nosím na zádech
beb: tomu prvnímu slovu ani nějak takle po ránu nerozumim....ale že si se do mě řádně začetla, nenexalo to nějaký následky duševní? .o)
jinovata: není to poprvé, kdy se budu bránit alibistickým prohlášením, že nikdo nemůže tvořit zcela odtržen od staletí kvasícího myšlenkového podhoubí lidstva. čili pokud se občas vyskytne nějaký obrat zavánějící povědomostí, je to dle mého přirozený proces. ano, básník by měl hledat nové výrazové cesty, ovšem odmítám se hnát za novotvarem za každou cenu v případě, že některé spojení sedne na momentální náladou jak prdýlka na hrnec.
merlí: hele, už se s tím srovnej, seš holt oblíbenej, tak ti avízuje ledaskdo lecco :o)))
Musím se omluvit, četl jsem nepozorně. Nevšiml jsem si spojitosti písma s první částí. To posouvá konec někam jinam než se mi prve zdálo. Vnímal jsem psaní po zádech jen jako milostný motiv, bez návaznosti. Ty dva verše předtím když se k tomu přidaly tak toho na mě bylo moc. Rozhodně nerazím teorii hlásající novotvary a zapovídající všechna již použitá slovní spojení. Mám rád neagresivnost výrazu a snesu i použíté věci, jsou-li použity přínosně, nově. A tady jsou, jen jsem si nevšiml toho písma a tak se mi zdálo že je to prostě jen tak plácnuté. Příště budu číst pozorněji:o)
Merle: Dal jsem avízo všem - všichni chválili, tak jsem myslel, že by mohli i všichni hájit. Unseen se ale uhájil sám:o)
*
VioMerle: A jak já mám jako poznat, že to nemyslíte jako metaforu, hm?! V básnících se jeden nevyzná... :o)
Jinovato, někteří básníci jsou všichni stejný... to máš jako s ženskýma ;-)))
uns: ještě chvíli skuhrej a dostaneš česnekovým věncem! ;-P
jinovata: ikdyby to bylo jako metafora, v žádným případě se to netýkalo kvality díla...
Skoro se to bojím říct, ale ...je to technicky super. Jenže je to plné výpujčených motivů. To svaté přijímání ještě třeba jo... Pak ale psaní prstem po zádech a slabost v příslech a tíchý smutek po bouři(ten by ještě šel ve společnosti něčeho originálnějšího). Není to špatné, ale není to určitě skvělé. Rozhodně ne ve srovnání s jinými tvými díly. Podle mě teda.
hele, bráxové, dite mi smoravou...na moravu :o), todle je poctiva příhraniční výxodočeská odrůda :o))))
marthin: a nedá si pokoj a nedá :o))))
blondýna: ne s těma tříslama - soudě dle nicku to ty znát nemůžeš :o)))))
hester: smíš, co by ne
uns: ano, i tam u nás na východě se dá najít kvalitní druh... ale je to spíš kvalita čistoty horami zocelená, než sladkost meduplných lučin ;))