Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se1944
Výběr: drfaust
16. 02. 2004
13
0
4769
Autor
Pepo
Uviazli sme. Prvá kapitola. Muž, ktorý
povedal všetko, mlčí.
Ako pevná niť sú jeho kroky medzi nami.
Ak si znova zapamätám pohľad toho,
čo kráča predo mnou,
prežijem.
Honza_Princ
10. 01. 2006
Uviazli sme. Prvá kapitola. Muž, ktorý
povedal všetko, mlčí.
Ako pevná niť sú jeho kroky medzi nami.
*
před rokem...
v prachu stojí slnko ... nevidieť pokriky
skôr ako priletia ... rozhodím rukami ... spoznáme sa pokoži
(veľmi trefné ... rezonuje ... rezonuje ... toto ... je čistá spoveď)
1944... Možno namietať, že veľa iných dátumov... Ale nechcem robiť výpočet. Ubehlo 60 rokov odvtedy, ako ľudia museli odísť a nevrátiť sa. Ako dobytok...
Věděla bych, nebýt tam to datum 1944. Také to nerozluštím. Ale dám tomu svůj význam a tehdy tip.
"Uviazli...mlčí" je silné vyjádření, je to nádherné otevření dveří do fantazie - může to být zároveň osobní i historické pro lidstvo, napadá mě kopa úchvatných obrazů a významů. Bohužel zbytek textu se nechytám, neoslovuje mně to, neumím navázat na to, co je všechno na začátku - "pevná nit" - "kroky" - ne, nechytám se, nevím, jak to významově spojit. A další slova mi přijdou už obyčejně řečená a bohužel mi chybí klíč k rozluštění, což by ale u básně nemělo vadit. Dávám tip, ne za to, že nerozumím, ale za to zmíněné výše.
taky to asi nerozluštím, možná se vydávám špatným směrem, když mi to
zní jako Primo Levi...