Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSluníčko
29. 10. 2004
13
0
10882
Autor
andromeda
Vlnky v řece zeleně se vlní,
sluníčko na mraku vesele se sluní,
sleduje rybičky, zvědavě vykukují,
hlavičky, ploutve z vody vystrkují.
Sluníčko leží na bříšku,
pod sebou z mraku podušku,
pomalu usíná, začíná deštík,
mráček ho schová, vždyť nemá deštník.
dík, škoda, že jsem to nečetla dřív, pak nemusel ten komentář k dílku o mamince být :)
Sluníčko leží na bříšku,
pod sebou z mraku podušku,
Tohle se mi moc líbí.
Zbytek je trochu krkolomný.
Lyrykovi dík za avi, jak už jsem psal o hodně výš, myslím, že vulgární "ocenění" nějakého dílka vážně nevrhá dost pěkné světlo na jinak dost povedené stránky, jakým je Písmák. Kritiku chce autor slyšet proto, že se chce dozvědět, co by mohl vylepšit. Ne, že se dočká "trestu smrti" a vulgarizmu. Redaktor by asi měl ovládat své emoce a ukázat, kde asi si myslí, že autor tu chybu udělal. Neměl by napsat jen - "nelíbí", měl by napsat proč. Nikdo není dokonalý, ani kritici ne. A pokud si v tom někdo libuje být vulgární, je k politování.
sice je to pro nejenší, ale mně to nesedlo ani v nejmenším...
zapojila bych tam faunu:)))
gabio - tak to sepis a dej mi vedet - a zapoj si tam, co chces.......
kouzelná_květinka
31. 10. 2004
Původně jsem se nechtěl k tomuhle problému vyjadřovat. Stovky lidí doma říkají svým dětem nějaká říkadla, básničky nebo cokoliv jim slina na jazyk přinese. Nejsem, nebyl jsem, jiný. Ale publikovat říkadlo pro děti je závaznější, než napsat pro radost cokoliv špatně. Na druhou stranu nejsme tu profesionální server a slušelo by se říci svůj názor, ale nepřeceňovat jeho úlohu. Přeceňováním jsou i hrubosti, které působí lidsky přezíravě. Použití slov "sračka, kurva, neserou" se snižuje pod úroveň zde původně publikovaného textu. Ačkoliv rovněž nepovažuji text za bůhvíjaké umění, nezaslouží si taková snaha ostentativní přezírání a přeceňování úlohy zdejších kritiků. Nevidím, že by toto dílko bylo v Aréně, kde by snad ostřejší kritika měla smysl. Takže doporučuji všem žít a nechat žít, když se cokoliv nedere zjevně neoprávněně nad hlavy jiných.
Zdenda - takze ty detem na dobrou noc ctes "sracky"???
a k tomu provedení -nechápu, navrhni jiné, jak si to predstavujes a dej mi vedet....
Lyryk, padla i horsí slova.....Dekuju, ze ses k tomu vyjádril.....Neslo mi o to, abys mi zhodnotil dílko, ale o to, jak sproste autor Zdenda reaguje v kritikách - to s dílem nemelo nic spolecného - ale dík za tvuj cas....
Lyryk - uz vázne naposledy....jak muze clovek, který se tak sproste a nechutne vyjadruje, jako Zdenda, delat vubec redaktora???? Platí vubec nejaká pravidla???
andromeda: v diskusi o tématu "jak sesadit redaktora" nenašlo žádné radikální řešení dostatečnou oporu. Platí jakýsi kodex, který lze nalézt v klubu redaktorů a který je orientačním návodem, co a jak řešit a jak se chovat; problém je v tom, že vzniká současně otázka, co s autory, kteří napadnou a často napadají také redaktory?? má zde jít o diktaturu autorů nad redaktory?? nemělo by jít ani o diktaturu redaktorů nad autory, ale o dialog, kterému se musíme učit a proto se snažím pokud možno situaci vyvažovat a snad k lepšímu ovlivňovat - porážku kritického ducha bych nesl stejně těžce jako ztrátu autorského nadšení, odvahy a důvěry v toto prostředí;
uvažuji snad o jediném možném prostředku, který by mohl zmírnit vulgární ataky redaktorů, umožnil bych autorům, aby si dali redaktora do neoblíbených autorů, kde:
a) buď překročí počet stežujících stanovený počet a omezení začne proti redaktorovi fungovat;
b) začne individuálně fungovat hned, jakmile já odsouhlasím, že redaktor autora bezdůvodně napadá (ale nechci z toho mít jen novou agendu;
c) jiný nápad???? .-)
Lyryk - k bodu a) - jaký je stanovený pocet stezujících si? Je to konkrétní císlo?
-k bodu c) - nemám, ale kdyz ty nechutnosti budou pokracovat, resení uz si najdu... - dík za odpovedi
já k tem "dosti lidem" nastestí nepatrím a bez jeho "trefných" kritik se ráda obejdu.......
- i tobe, autorko......
jeste jsem se chtela zeptat - jak se ti líbí ta Cannishina sbírecka? Vsimla jsem si, ze tam más taky jeden krásný kousek.......to myslím vázne....
kouzelná_květinka
31. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004
Docela milé, nedej na to, co jsem si tu všechno přečetl. Asi jsem pochopil proč to avi. *
kouzelná_květinka
30. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004
Dík za avi,vím proč jsem ho dostal a od koho, ale to je jedno. Považuju tuhle debatu se slušným vyjadřováním za odvrácenou stranu Písmáka. Líbí se mi tu, nejsem tu dlouho a nyní mám dost starostí sám se sebou, ale z tohohle je mi smutno. Myslím, že chybí pár lidem trochu taktu a citu a můžete mě za tento názor třeba rozcupovat - je to názor můj. Mějte se hezky, nevíte jak se zítra probudíte. Ahoj
Ta_která_nadává_navíza
30. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004kouzelná_květinka
30. 10. 2004
podle mého názoru... dětské říkanky, opravdu pro Ty nejmenší, by měly vypadat zhruba takhle.. nemyslím si, že má ten účel seznamovat děti s poezií jako takovou, spíš přijatelnou formou (v tomto případě hravou, zábavnou) seznámit děti se základními věcmi, tvary, přírodními jevy a vztahy mezi nima..
a mám dojem, že Andromedina básnička všechny tyto podmínky splňuje.. je hravá, barevně vystihuje každý oběkt, který danný řádek popisuje.. a nevidim důvod, proč by nemohla být přednesena malému dítěti, které opravdu ještě nemá ucelený pojem o světě.. učí se pojmům.. dává si je do souvyslostí.. pro malé dítě je záhadou, že slunce svítí.. mraky ho schovaj.. a že ryby dělaj něco takového jakože plavou..
to je třeba důvod proč nejmenší třeba dvouletí děti se tak rádi dívaj na teletabís.. a proč nám to přijde uplně o ničem.. protože mnohdy se stává, že tu a tam nebereme na vědomí co všechno ještě dítě nezná..
(uznávám, že jsou lidštější formy sdělení o světě než je teletabís.. jedna z forem je právě maminkou přednesena podobná říkanka.. a třeba doplněna obrázky..)
a taky si nemyslím, že by dítě samo později si neudělalo svůj vlastní pohled na svět.. to jestli si ho jednou označí jako růžový.. nebo černý... to je v (dětsví vydáleném) výsledku jeho vlastní rozhodnutí
co se týče kritik, kde se používaj vulgarismy.. myslím, že nejsou nutné, že existují jiné spůsoby sdělení svého názoru.. i naprostý nesouhlas se dá vyjádřit dost pádně.. kde neni třeba vyložených hrubostí.. taková slova se pak zpravidla dotýkaj autora osobně.. a neni na nich nic konstruktivního..
a tohle neni problém jen písmáka.. ale tak myslím, všeobecně lidský problém.. lidská vzájemná úcta by se měla podporovat..a ne znehodnocovat podobnými výpady... pak jsou z toho jen zbytečné konflikty v rodinách.. v přátelských i celosvětových vytazých.. a jaké to má důsledky.. to si určitě na vlastní kůži zažívá každý z nás.. (nebo se o tom dovídá z médií)
avi
já si myslím, že to maličkým neublíží a pokud jim to bude říkat někdo, kdo je má rád, tak to určitě řekne pěkně a udělá radost
Zdenda může mít pravdu, i když je vulgární, ale teďkom je jen vulgární -t
:... no.. pro někoho je.. (a pro někoho zas ne) (většinou se to střídá podle nálady a blahých nebo neblahých okolností) a mrňata se určitě seznamujou s drohou stránkou věci mnohem osobněji.. než zrovna v básničkách..
tak proč jim tu trochu barevnosti nedopřát? fantayii na to mývaj dost velkou.. tak si alespoň vynahradí své denní neúspěchy..
no jo :o) můj nepravopis.. :o)
.. já měla zas hodně takových.. co jim nikdo o sluníčkách nevyprávěl.. taky zážitek.. :o)
ale maminky...
jak jste krásné rozlícené
jedna děťátka má, jedna děťátko nosí
a ta třetí nemá k děťátku daleko...
a co já ?
žádná děťátka - búúúúúúúúúúúú !
a nikdo mi neříká, že voda teče
a vlnky se vlní a řeka je zelená
a dokonce sluníčko
sluní se na mraku veselém
rybičky ploutve z vody vystrkují
a zvědavě vykukují
a sluníčko usíná a upaluje se
naštěstí příjde deštík
ale sluníčko nemá deštník
....tak takhle se z dětí vyklubají blbci !
andromedo, andromedo přiznej prosím
ťu ťu ťu ťu, že tys to složila pro nemluvně
pro miláčka do dupaček
a jde ti jenom o hlasový projev !?............sonet_:-))))
Andromeda, ber to pozitivne, taky velky ohlas sa pod dielkom tak casto nevidi. :-) A dospeli casto zabudaju, ze boli detmi hravymi bez posudzovania a odsudzovania, preto su tie tzv. generacne problemy. :-)
hihi.. já si myslím, že jsou opravdu jiné způsoby jak z dítěte vyklubat blbce.. a hlavně.. děti mají taky svou hlavu.. a výchova není všemocnááá :o)
Dnesní svet je plný krutostí, bolestí a zla. To vsichni víme, ale snazíme se to pred detmi "ukrývat", protoze to jeste plne nechápou, oni na vsem vidí jen to pozitivní - a to je na nich krásné...Tak proc jim mermomocí ríkat pravdu, ze jsou války, ze jim hrozí nebezpecí, proc jim radsi neríkat, ze slunícko se na ne smeje a má je rádo?/-príklad/.....Proc jim uz od detství do tech uprímných veselých ocicek ríkat krutou pravdu? Proc je pred tím co nejdéle ochranovat???? A to delám já práve temito "naivními" básnickami.......
Kdo má deti, ví, o cem mluvím.....Urcite mi kazdá maminka potvrdí, jak deti kreslí oci slunícku, jak se jim rozzárí ocka, kdyz vidí berusku na kyticce - ale smutným zprávám v rádiu nerozumí...Které malé díte místo slunícka a zabicek kreslí válku?.....Tak proc jim predcasne brát tu krásnou iluzi a jejich bezstarostné detství?????
Reaguji tak na kritiku od sleeping beauty, která napsala-a verím, ze to nemyslela zle. ............" nechápu, proč mrňatům ukazovat věčně jen jednu stranu světa - jak to dělá andromeda
svět nejni jen kýčovitě barevnej a plnej sluníček a mráčků; ...."
a její druhá kritika -" jo, těch ufňukaných spratků, co z těchhle na sluníčkách vychovaných miminek rostou jsem měla včera plnej barák
zážitek :-) "
- k tomu chci napsat, ze to uz je jiný problém......rozhodne je víc tech takríkajících spratku z tech rodin, kde jim takovéto "naivní" pohádky nikdo necetl a nevyrustali takríkajíc "na slunícku"......ale jsou z tech rodin, kde práve zanechala stopy dnesní doba - plná hádek a spatných zpráv "pravdy", zvesti o válkách a utrpeních..........
Nevím, chtela jsem jen vyjádrit svuj názor, proc takhle , pro nekoho "naivne", písu pro deti....ony si to zaslouzí ...-videt svet co nejkrásneji a vnímat to tak, dokud to jeste jde........pak prijde svet tvrdé reality.....a nikdo uz je pohádkou nepohladí.....
to se pletes, tys to ani necetla..... práve ze já chápu jak svetlou, tak i tmavou stránku....
vím, ze más mladsí sestricku.a más ji moc ráda..a jednou budes mít i vlastní deti.......ze jsi jí nekdy urcite cetla pohádku??? Nebo denní tisk????
tak mi vyjmenuj nekteré nestupidní......a já se pak zeptám tvé sestricky.....
tak me napadlo - urcite jsi jako malá mela ráda pohádku o koblízkovi.....no a vidís , dneska vís a chápes, ze je nesmysl, aby koblízek mluvil....ale tenkrát jsi to nechápala.....a dodnes ti ta pohádecka dodává trosku stestícka a pohlazení na dusi....
sleeping - já jsem to nemyslela ve zlém....ale mám deti a vím, o cem mluvím..../teda písu/
A ty povesti jsem mela jedny z nejoblíbenejsích.....
-ale ty povesti jsem cetla az ve veku 11 let..../a ty básnicky, co písu ted, jsou pro mensí deticky..../
- a v tech bájích, co mne se líbily - války a krev zrovna nebyly - treba "Narcis a víla Ozvena", nebo "Dve pysné zeny" - je to knízka od Jana Pilare - Slunecní vuz - na motivy z Ovidiových promen.....
- a ty v té knízce nejsou.............je to asi psáno "s ohledem" na deti.......
dík za tvuj cas a reakce....jdu spát, I am sleeping....
jeste nespím a odpovím ti - mluvím stále o té samé knízce s názvem Slunecní vuz.....ale uz koncím...príste muzem pokracovat.....
chci být dítě a chci, aby mi maminka říkávala něco takového. hezy by se mi usínalo.
Zdenda-a mne je zle z tebe a tvé nedokonalosti.......jdu se podívat na tvoje "sracky"
cetla jsem práve tvoje dve veci, a jsem z tebe uplne "zhnusena", já být správcem, tak ti to z písmáka vymazu a vyhodím te z redakce.....
kdyby nekoho zajímalo, co jsem od Zdendy práve cetla a nad cím "zasnu", stací ríct a poslu mu avi....
Zdenda
takto napsanou kritiku myslíš vážně jako redaktor? ....,
Díla andromedy jsou velice zdařilá, mají pěkný ohlas u čtenářů a líbí se i dětem. Máš možná trochu jinou představu o poezii pro dět, ale napsat takovou urážlivou kritiku, považuji za nehoráznost. Tím urážíš nejen autorku, ale i všechny čtenáře, kterým se dílo líbí.
V žádném případě s tímto způsobem hodnocení děl na Písmákovi nesouhlasím. Redaktor by měl mít kultivovaný projev, který Ti v tomto případě, bohužel, chybí.
to zdenda : jestli si myslíš, že nadávkami a urážkami shodíš andromedu a ostatní, jsi na omylu. shazuješ tím jedině sebe !!!
k dílu : barevná poesie pro děti...
taky ji jednou budu číst svým dětem (doufám :))
jen tak dál....
t***
m.
cmukina, maia,Empty, hyhy, Mila_cik, -vsem vám dekuju
vesuvanka, Waawe - dekuju i za Vase názory
Zdenda - bez komentáre
avi
Lyryku,- co ríkás na kultivovaný projev autora a redaktora Zdendy v kritikách? Prosím, muzes se k tomu vyjádrit? Dekuju....
Zdenda -
nerada bych v této diskusi dále pokračovala, takže bez komentáře
škoda že tak pěkné dílko je poškozeno tak stupidní diskusí pod ním. Nenech se odradit andromedo!
Souhlas s Empty....je to ***...co se dá dělat jen tak dál...nás, co se jim to líbí, je víc..:-)
avi-Canni, pocti si........myslím kritiky - hlavne od Zdendy....já zasnu, co "inteligentní " clovek tohoto století muze napsat....
Barusko, vím ze k mým dílkum más vyhranený styl....ale ted te nezádám o kritiku díla, ale o kritiku "kritiky".
..napis prosím svuj názor..... autor Zdenda mi sproste odepisuje.....jak by se Ti líbilo, kdyby tohle napsal nekdo treba Tvé sestricce? Asi vubec ne.....
Vzij se nekdy do role nejen sestry, ale treba i matky....
- a prosím Te jen o pár veticek......
- Zdenda-a doufám, ze deti mít nebudes....................odpoved k diskuzi.....co bys jim cetl - cetla????_
Ruzenko, ty jsi mi vubec neodpovedela..........
- a ten kompliment bych od nej nebrala....jako i Ty........./ bez tech sprostých sluvek"
ale dík, ze jsi se ozvala......pekný vecír
a jeste neco - jak se Ti zdá ta básnicka pro deti? Jenom Tvuj názor prosím, jinak já mám svuj.......
Barusko, no tak jim to dej precíst.....ale i s kritikami!!!!!!!Dekuju............Barunko..........
Neznám tak totálně hloupé dítě, kterému by se tohle mohlo líbit. Je to podbízivé - je to kýč.
Je to horší než plastická plastová sněhurka se všemi trpaslíky, kterou jsem viděla na stěně jednoho dětského pokoje. Šetřte ta nebohá děťátka.
Zdenda je zbytečně drsný - ale jeho názor bych podpořila.
Rowenna-to je mi te líto a tvých detí a vnoucátek taky...a kdo mi to psal z Tvého nicku , jak krásne písu pro deti???
Možná, že něco ano, možná, že některá básnička je hezká - ale tohle je opravdu nepovedené.
Já jsem svým dětem a vnoučatům četla Hrubína, Čarka, Sládka... nemyslím si, že by je někdo kvůli výběru básniček musel litovat. :-)))
Niekedy mam pocit, ze ste prestali byt detmi a zostali iba nudne dospelymi intelektualmi.
Maia: :-)))))
Zrovna jsem narazila na tvou básničku o hadech - a ta se mi opravdu líbí, má vtip - formu - nevnucuje se přeslazeností a růžovostí a barvičkami.
s_b - tak ze se rídís jen podle hodnocení ....napr.Zdendy.....to "chranBuh"........
a jeste neco....takze, kdyz písu o rybickách a slunícku, tím "przním" vkus detí???? Tak podle tebe je lepsí psát o válkách a utrpeních?..... Nebo o slunícku a rybickách?....
Rowenna - k nicemu Te nenutím.........jen jsem mela pocit, ze mým dílkum rozumís...ale asi jsem se spletla ....a príste se nenut, já neusiluji o "pocet" ctenáru nebo tipu......klidne me vynech................
Klídek - já se nenutím - já si to přečtu ráda, a když se mi to líbí, pochválím, když ne, buď to přejdu, nebo něco utrousím.
O sluníčku a rybičkách se psát má - ale ne tímhle způsobem. Ale obávám se, že na to nejsi připravená. Takže se domluvíme, že příště budu chválit jenom to, co se mi líbí. Ano?
Rowenna-NA CO NEJSEM pripravená? Na zápornou kritiku???? Nebo na co???????
No - na zápornou kritiku, ano, takhle jsem to myslela. Ono to je těžké - to přijmout - a já to chápu. Měj se hezky, přeji krásný večer a víkend. :-)))))
Rowenna - já nejsem Hrubín, Carek ani Sládek... ale mám deti a snazím se pro ne psát tak, jak to cítím...kdyz se Ti to nelíbí, bohuzel....kazdopádne Ti dekuji za Tvé kritiky a cas........
to je tak roztomilí, kdyby uměly děti číst, tak by měly velkou radost a moc by se jim to líbilo i mně se to líbí tip............
kouzelná_květinka
29. 10. 2004kouzelná_květinka
29. 10. 2004
sleeping - lepsí "PROSTÁ LITERATURA", nez "VULGÁRNÍ", ze? A pro deticky urcite ....
Jaký je rozdíl mezi vulgární a debilní?????? Vís ty vubec, co ta slova znamenají???, No po tom, co jsem dnes cetla u Zdendy se ani není cemu divit....
kouzelná_květinka
29. 10. 2004
kouzelná kvetinka - zrejme vulgarismy...........to byla hlavní strava......
kouzelná_květinka
29. 10. 2004kouzelná_květinka
29. 10. 2004stewewonder
29. 10. 2004
-tohle s tímto dílkem nesouvisí, ale stojí to za pripomenutí...kolikrát na písmáku ctu: Dílo bylo vyrazeno kvuli poruseným pravidlum, atd atd. A jak je mozné, ze muze redaktor napr. Zdenda napsat do kritiky tak vulgární slova? To uz "vyssí kritice" nezodpovídá? Ze urází sproste nejen dílo, ale i autora??? Nemám k tomu uz co dodat....Písmák miluju, ale to, co se tady deje, to je hruza..........páni redaktori.....
Promin Lyryku, to není míneno osobne na Tebe, ale byla bych ráda, kdybys to precetl a vyjádril se k tomu......
stewe- nemá cenu tady ztrácet cas, to je jako mluvit do vetru......kazdopádne dekuju......
Je moc krásná, líbí se mi i barevně. Píšeš moc hezky pro děti, kéž by se našel někdo, kdo by Tvá dílka vydal knižně... TIP