Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePapouchův pád
Výběr: papouch, Dero
13. 01. 2005
16
3
5717
Autor
Acheron
...
V devatenáct dvacet tři
Letí papouch v povětří
Je to narcis papouší
O přemet se pokouší
Jeden, druhý, a pak rázem
Ve vývrtce klesá na zem
Očka poulí... asi chcípá
Už si nezavelepípá
...
3 názory
V první noční hodině
klaní se ti bachyně
Každých pět minut a více
plédují i veveřice
a já jen závidím co chvíli
jak jste se v roce pět bavili
t*
Chachá to mu přeju, papouchovi! Páni, to je ale super!!!! Veletíp
(Papouš asi slintá blahem)
Však já užívám rýmů vcelku vydatně a na formě si někdy zakládám až moc. Co se týká obtížnosti, tak je hodně daná mírou vazby tématem. Tady mi přišla vcelku volná. A rytmus začal celkem škobrtat v posledním verši kvůli nevýraznýmu přirozenýmu přízvuku na "Už" (čímž mírně zesílí přízvuk na "si") a hlavně následujícímu šestislabičnýmu monstru "nezavelepípá".
Samozřejmě záleží na tom, jak to člověk přečte, někdy se dá rytmus při čtení docela dobře nafalšovat, ale už to není ono.
papouch:"nerýmovanejch metaforizovanejch hrbolů vysedím klidně za noc dvacet", to mě pobavilo. Částečně s tím i souhlasím. Myslím, že by Tě tady za to některý lidi sežrali. Co jsem měl možnost postřehnout, tak mi někdy přijde, že se tady metafory cení jak diamanty mezi drahým kamením a z některejch autorů to na mě působí, jako snaha o nakupení co největšího množství metafor či metonomií. Zkrátka ty básně s nádhernejma metaforama vyvolávající "krásný barvitý obrazy" co čtenáře "pohladí po duši".
Ache hovoříš mi z duše ... oni lidi si myslí "rýmovačka, nojo, he he.." ale ono to vůůůbec není prdel něco takovýho napsat ... Lyrickejch nerýmovanejch metaforizovanejch hrbolů vysedím klidně za noc dvacet, ale napsat báfňjčku s nápadem, vtipem, rytmem a neotřelým rýmem je dřina... příííšerrrná dřina a kdo to nezkusil, neví...
ty si taký vtipný chlapec
zaslúžiš si hrozna strapec
radšej víno ako révu
k vínu mladú šumnú devu
uáááááá :-)))))))))
Ale musím to skutečně HLUBOCE zkritizovat, protože v 19:23 nikdy, opakuji, nikdy nelétám, jelikož touto dobou odpočívám po náročném dnu a před náročným večerem.. ;-))
Teď vážně - na "papoucha" toho bylo napsáno moře, ale povětšina to byly chabé rýmy papoucha / do ucha, nebo papouchu / mouchu a podobně... Tohle je ale exkluzivně vydařená blbůsťková báfňjška, proto
velepíp :>
:-)))
Augustin_Šípek
13. 01. 2005
...ano, Papouchu, ale pochop zase ty ten megaproblém, se kterým jsem se musel při časovém určení popasovat: čtrnáct dvacet čtyři - to lítaj netopýři a v patnáct dvacet jedna káčata neposedná, šestnáct třicet osum je vyhrazeno kosům a v sedmnáct dvacet se zas husy začnou vracet...Možná zbývá osmnáct nula šest, ale to zas maj datli ňákej test.
Byl to trochu rébus.
...no právě a jene to... v dest nula tri zase ondatry, které hned v dáli slyší létající myši, které se zae v jedenáct třicet osum vyhejbaj lítajícím losům. :---))))
a přesně ve dvanást se letí sloni pást a o půlnoci lítaj chvostoskoci :)
:--), papouchu, to ale není všechno, protože... kolem poledne lítaj vydry nevzhledné... a hned popoledni zase lišky lední
Tohle musíš vydat v celku - už pro potřeby leteckých společností
to nemá chybu..dávám pac a tip
a když zvoní klekání poletují berani, ve tři vepři, ve čtvrtek krtek a když pátá odbíjí, lítá ježek se zmijí, a.... a .... a už mě nic nenapadá :-))))
Potřeby leteckých společností, chacháááá. :-))))
Pobavilo včetně kritik.
Papouchu, super, s berany jsem se rozřehtal na celé kolo. Pacere, důležitá poznámka! Tak je to taky myšleno, aby letecké společnosti věděly která bije, zvláště když...nad ránem lítá kuna s lachtanem a s pádem ranní rosy poletují pštrosi...
Ještě mi prosím zjisti, kdy lítá ptakopysk..to mne hodně zajímá, ale pak už toho nech, nebo si umlátím bránici :)))
...záleží na tom, Pacey, jestli chceš vidět lítat ptakopyska zdálky nebo zblízka?
Ptakopyska zásadně zblízka..zdálky, protože švidrám připlet by se mi k vydrám:))
Pacer, :--))
Vidět lítat ptakopyska co nejvíc zblízka je nejideálnější tehdy, když je jeho letová hladina nízká
Slůůůníčko
13. 01. 2005kouzelná_květinka
13. 01. 2005
...nechápu, super, snad možná, každou noční vteřinu vidím lítat peřinu (a ne jenom zvěřinu) :--))
Ježíšmarjá, tady je schůze představenstva cvokhausu!
A to je teprv 15:50,
kdy sotva sobi stačí vyklesat,
aby nesrazili jezevce
co si hraje na letce
.
.
.
v patnáct padesát dva ... ! :o))
*v (za diskuzi pod :o)))
...v patnáct padesát dva sob teprv obědvá, až v šestnáct dvacet se začne vzhůru vracet
...Dero!!! Přísámbůh, až teď mi dojelo to "vyklesat" - fa-móz-ní!
--)))
...krásně lítá, ladně plachtí - jiný se s tím dře a pachtí.
Stojí za to na výlet jet pozorovat ten lví let...
:-))
výlet/lví let, pošušňáníčko, papouchu, nicméně pokračuji...
...navrhuji aerosalvy, za plachtící bobry, za lvy...neopomeňme však želvy, ty lítají rády se lvy...a co teprve lvouni v přiléhavé houni...a viděls lítat plže? Byť jim to trochu vrže
...ony jsou někdy ty "rýmovačky" docela obtížné. Aby měly vtip, rytmus, eleganci, neškobrtavé metrum. někdy si to zkuste, zažijete dobrodružství.