Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProfesorova smrt (literární koláž)
07. 11. 2000
12
0
8837
Autor
MM
(prolog)
Experiment, který by odhalil dosud netušené souvislosti mezi mravenci, positivismem a privatizací Českých drah, se neuskutečnil, protože Profesora čistě omylem zastřelil zbloudilý palestinský terorista.
***
(z Profesorova deníku)
A bylo by zcela bláhové domnívat se, že zítra slunce vyjde, jen proto, že dnes se to náhodou stalo.
***
(z Profesorova deníku)
Popart a postmoderna (ač si to řada lidí neuvědomuje) stojí v přímém rozporu. Ten se projevuje zejména v odpovědi na otázku: "Chtěl byste být trpaslíkem?"
***
(řekli o Profesorovi)
Znávali jsme Profesora již jako malého chlapce - házeli jsme po něm kameny, protože nosil brýle. Přiznávám, že to bylo pošetilé, stejně jsme se nikdy netrefili. Z jeho smrti mám radost.
***
(z Profesorovy korespondence)
Otázka smyslu věcí není tak irelevantní, jak předpokládá tupá většina mých kolegů. (Hlavně ten debilní mamlas Holzer.) Jen srovnání surrealistických a postmoderních teorií na toto téma by stálo za hlubší výzkum. (A grant mi dát nechce, kretén.) No, musím už na oběd, dnes jsou buchtičky se šodó, heč.
Pozdravuj Kateřinu.
P.
***
(z Profesorova deníku)
Můj obličej se rozplýval, končetiny jsem necítil a zdálo se mi, že žiji již dva a půl roku ve zpomaleném mixéru či snad v ručním šlehači. Možná jsem neměl používat leštidlo místo kloktadla.
***
(z Profesorovy korespondence)
Už jsem ti psal, co si myslím o tom podivném šarlatánovi, co o sobě tvrdí, že je reinkarnovaný Tomáš Akvinský. Jedna věc mi ale pořád nejde na rozum. Proč si proboha vybral sv. Tomáše?
***
(z Profesorova deníku)
Dnes jsem vysral zlaté vejce. Doslova.
***
(z Profesorova deníku)
Byl večer a bylo jitro, den dvěstědvacátýsedmý. A Bůh se příšerně nudil. Měl však dobrý nápad, zašel za hadem a řekl mu: "Měl bych na tebe prosbičku, poslouchej pozorně..."
***
(epilog)
Profesor byl tak roztržitý, že po smrti dvakrát vlezl do pekla, místo do nebe.
Inspirace: Václav Jamek a Tomáš Vtípil
cekanka_ucekana
29. 05. 2003
Co dodat...v podstatě je to strašná slátanina(nebo jsem to nepochopila-to spíš), ale už dlouho jsem se tak nepobavila. *!*
dobré, pobavilo...je příjemné občas narazit na tradeskancionalistu :-)
no nečetl jsem to ani celý, ale připadá mě tam vliv tvůrčího psaní od Jiřinky a v té Tvé Tvorbě vůbec, ale když se dívaám na data vzniku, tak je to blbost
ehm. čistě pro úplnost. ten holzer mě asi bude strašit - nebylo to míněno osobně. zdá se, že jsem někde v zadní mozkové komoře měl krátké spojení "holzer-profesor", ale ve chvíli, kdy jsem to psal, mi nedošlo, že je u nás na fakultě. čestné slovo :) prostě veškerá podobnost s žíjícími osobami čistě náhodná...
Hmmm...dobrej styl...jen mi unikla pointa... ale to bude mou nizkou inteligenci
Dobrý...kdyžs mi to dal číst poprvé, tolik se mi to nelibilo...ale je to fajn styl :))
A.Similovanij
13. 11. 2000Andrej Vojtěch
09. 11. 2000
Jako život sám. :-) Až se podivuju, co sem se dozvěděla o profesorovi z těch pár nesouvislých vět.
MM ty se nezapřeš, konstruktivní nebudu, jen trochu, některé výňatky z deníku jsou skvělé. Ať odpočívá v pokoji. :-)
MM, já věděl, proč do tebe hustím, abys to sem dal... ;-))
Je to dobré. Krátké, veselé, hluboké i plytké, jako život a jeho moudra, smích, který shazuje tíhu.
Apage poesia! Apage daemon!
*!