Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKde domov můj
05. 12. 2000
12
0
2077
Autor
Valéry
Když na ulici vítr
balí psí hovna do papírů
a z oken baráků křičí rvačky
flašky kontra peněženky
hádej kdo zvítězí ?
Když v parku kluci
co neumí do pěti počítat
skládají své padesátky a kila
na chlast a cigára pro holku
co za ně souloží.
Když déšť na střeše
močí do hrnce na stole
a elektrika po nahém drátě
valí do rádia na baterky
až se z něj zakouří.
Když tohle vidím
tak ať jsem kde jsem
už jen pár kroků a jsem doma,
u své konzervy s večeří.
Jo! Pohoda, náladička z ulice, jakobych procházela sídlištěm, svým domovem. Jo,tohle je můj domov.*
huh! si mě dostala! Tak nějak mě napadlo, že bych si taky v tobě mohla počíst, když už na mě vydáváš tolik energie, abys mě trošku "nakopla":o) .
takže za á/díky ti za to
za bé/díky za každou takovou Valéry
za cé/bez ohledu a jakékoliv souvislosti s á/ i bé/ típ za to,cos napsala.
Už ten název by si zasloužil extra tip!:o)
/pro případ, že Valéry je chlap a ne ženská, tak se kořim, ale dneska nemam na to, to zjišťovat!:o)/
Kucí :c)!!! co (z)Vás všechno ne(vy)(na)padne ...
- chtěl bych mít tyhle problémy... holt to nebude v Karlíně, ale v Ďáblicích ... ;c)
aneb - viz Sadaf ..
Miracleion
11. 12. 2000
Valery: možná jsem se dal trochu unést, ten koitální vulgarismus by tam asi byl opravdu moc tvrdý. Beru zpět. Ale když déšť močí, to je tak strašně sterilní. Nemohl by aspoň čůrat?
Valéry, mráz po zádech...syrovej život, a pravdivej...mám chuť na blues...tohle dost smim...díky...TIP...
ŤAP. Pro někoho reál, pro někoho dublon, pro někoho jen "tam venku".
Ale na k hudbě to opravdu táhne mocnou silou. ŤAPŤAP. ***
Nevím, nevím, mě to moc nebere. Nemám z toho pocit drsné reality, spíš kašírovaných kulis. Jako bych se díval na dva prolnuté obrázky: pohled prokletého básníka a pohled důstojnice armády spásy. Navíc jsem pro stylovou čistotu (když drsně, tak drsně, bez výjímek): jsou-li tu psí "hovna", tak pak ať holka "mrdá" a déšť "chčije".
Je to velmi pusobive, snad nefalsovane a za zminovanou stylovou cistotu bych se opravdu primluvil. To soulozeni jeste jde, ale mocici dest je oproti hovnum opravdu eufemismus. I tak s tipem :-)
hmm, syrovost dost stylyzovaná, asi fakt kvůli té stylové nečistotě ( fuj, to je výraz, co ? )
V životě se to tak asi všechno děje,ne že bych před tím zavírala oči,ale je to hrozné...Tip
Dovolím si vložit se do polemiky.
Tady skutečně nejde o drsnou realitu, ale o realitu obyčejnou, každodenní. Ale nejsou to ani kašírované kulisy, jsou to skutečně běžné věci které se denně dějí, jsou jenom dané k sobě. – A stylová nečistota? Myslím že doslovně přepisovat výrazy ulice není nutné. Tady ta nedoslovnost navíc chtěla naznačit určitou distanc, ironii. ‚Prokletý básník‘ :-) se na svoji ulici dívá s odstupem. Kdyby sem bezmyšlenkovitě patřil použil by výraz „mrdá“. Jenže on i v té holce vidí ženu která by, podle věku, si měla ještě jenom vyměňovat neobratné polibky ( s jedním chlapcem) nebo se milovat na bílých prostěradlech (také jenom s jedním). Básníci :-) jsou prostě naivové.
Jo, ještě. Drsnost výrazů „psí hovna“ a „mrdá“ necítím jako stejně silné. Psí hovna jsou pro mě mnohem přijatelnější. – Ale teď už fuj a pryč od toho.
Obrázek důstojnice armády spásy mě pobavil, to by mě tedy nenapadlo.
Jo a díky za přijetí. :-)