Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMyšlenky jako ještěrky
18. 12. 2000
7
0
1758
Autor
Helča
Někdy mám sto chutí, nahlédnou lidem do hlavy. Jak to tam chodí? To je pro mě k nepochopení. Než se mi to podaří, nahlédnou a pochopit, udělám první krok a povím vám, co se děje v hlavě na mém krku.
Mě v hlavě běhají myšlenky jako ještěrky. Jen vidím jak se to mihne a zase a zase. Jéje to jich je. Tahle je zajímavá. A tahle? Dokonce velmi. Chvilku postojí, pak mrsknou ocáskem zakmitají nožičkama a jsou fuč. No nic, domyslím to příště. Však už běží další.
Chytám ty hbité potvůrky. Chytám je za ocásky. A cpu je do slov, do vět,do souvětí, abych se o ně podělila s celým širým světem. Toto ale dopadá. Ocásků mám plné hrsti a myšlenky skryté ve někde skulinkách mozkových závitů. Vždycky jsou rychlejší než já. Alespoň jednou jedinkrát bych chtěla polapit některou celou. Chápejte některou z těch vzácných exemplářů. Ne takové ty obyčejné, co se honí hlavou kdekomu. Nedá se ani říct honí, spíš se plazí se ti kříženci s lenochodem. Takové umím chytat už odmala: „Mámo, já mám hlad“. Jo, kdybych tak chytila tu mou ještěřičku z nejješterkovatejších. A celou! Dala bych si ji zarámovat, sepsala bych tlustou knihu a ještě by zbylo na televizní seriál.
Někdy, když zatajím svůj dech a svou pozornost rozsvítím jako slunce, najde se jedna přesně taková, nádherně vybarvená, elegantní, vzácná, a ta se zastaví, téměř zkamení a vyhřívá se. Ta je úžasná. Je geniální. Je neotřelá, původní, převratná…Počkej,… ještě vydrž,…ták, hezky stůj, maminka ti neublíží, jen tě vměstnám do slov, do vět, do souvětí, podělím se o tebe s celým širým světem…, tak počkej… Chňap.
Měla jsem myšlenku. Zcela geniální. Neotřelou, původní, převratnou…
To, co tady čtete, je její ocásek.
Navždy_Tvůj
01. 10. 2002aleš-novák
07. 05. 2002
Bezvaaaaaaaa :-))))) Nejprve mě zaujal především název.Ještěrky jsou mi tak blízké jako myšlenky. Milé,úžasný nápad.
každopádně je to takové krásně milé... takově ještěrkovité :-))
já dám i tip
zajímavá myš-lenka, i kdyz jenom ocásek, proto mi něco pořád vrtá ve hlavě.. nevím jestli ještěrka nebo myš, nebo tahle He-lenka :-)
Ještě, že je tam ten konec, ten tomu dává pointu. Příjde mi to dost dlouhý na to, že zas tolik myšlenek tam není. Ale jinak se to čte lehce.
... počkej, neutíkej..... tak a mám tě... ocásku...
tak... a co tu mám teď napsat???
...
Měl jsem myšlenku. Zcela geniální. Neotřelou, původní, převratnou…
To, co tady čtete, je její ocásek. ;-)))
Pěkné ;-)))
asi jako clovdik, behem cteni jsem si rikala jak ti vytknu jistou bezobsaznost, ale konec tomu celelmu dava smysl a smysl dost originalni!