Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

slabost pro vítr

Výběr: Kid_A
21. 10. 2005
20
6
2827
Autor
Cale

 

 

všechny ty zkurvený dny

kdy už brát jde tak leda z cizího

a ještě

k ránu ruce   chladný

a hořký kafe radši jen do hrnku většího

instantní úsměv     a polknutej řev

se slabostí pro vítr

a proudící krev

 

lítost pro ty, co cejtěj´ se fajn

bez slastí bolesti,  oteklejch rán

pro vzpomínky

střílené bez varování

po tváři trochu vody   steklo

tak už konečně táhni

 

nebo  přijď

podpálíme spolu peklo

 

 


6 názorů

LaMouette
18. 12. 2009
Dát tip
tak to je rozzhaveny do bela.. a pekne naslapnuty.. :-)*


Makrelka
04. 05. 2007
Dát tip
Moc pěkný slovní spojení nebo jak se tomu říká - instantní úsměv, vzpomínky střílené bez varování... a ten konec se mi taky moc líbí Leč zanechalo to ve mně takový divný pocit... a ne zrovna nejpříjemnější ale tipa musím dát, pač to stojí za to

podpálíme spolu peklo... hmmmm... *

Smetiprach
27. 11. 2005
Dát tip
tohle na "literárních" serverech miluju... :-)))

Delahaye
27. 11. 2005
Dát tip
mno, dílko fakt není převratným počinem nicméně vcelku zhnusen jan(e)kovou kritikou jsem taky vo co, že takhle nechodíš nadávat pod známý, že jo ? :-) a že pod svejma dílkama poníženě děkuješ za každou pochvalu jak přestárlá nevěstka za kunčofta, to je taky moc hezký :-) Tvorbě zdar a partičkám zvlášť ! :-) (jsem nějakej vytočenej, asi nedostatek cukru v krvi, nebo co :-) )

Smetiprach
27. 11. 2005
Dát tip
Delahaye: ano, na Písmáku děkuji skutečně za každou kritiku, pokud sis stihl všimnout, tak i za kritiku negativní... já jsem totiž rád, když si to co napíšu někdo přečte... holt nejsem ten drsnej -náctiletej týpek co vykřikuje, jak ho vůbec nezajímá, jestli ho někdo čte, nebo jestli se jeho věci někomu líbí... Co se partiček týká... to myslíš vážně? :-))))))) A dej si čokoládu, bude líp... :-)

Cale
26. 11. 2005
Dát tip
smetíprach : :-))))) dííííky. Už dlouho jsem se v sobotu dopoledne tak nezasmál. Milé dítě z toho asi nevyroste, nemá už kam. Je kouzelné, jak se pseudoumělec chodí vymasturbovat nad póvlem, co mu nesahá ani po paty. :-) Jen tak dál, hochu ... A teď nám běž zase ukázat, JAK se to má dělat :-)

Smetiprach
23. 11. 2005
Dát tip
Je to běžný průměr určité skupiny písmáckých autorů, není to vyjímečné. Tou drsňáckou pózou to na první pohled vypadá líp, než politovací říkanky zdejších pubescentek, ve skutečnosti je to ovšem stejně legrační.... takových dílek bych tu dal bez většího úsilí dohromady minimálně padesát, kdyby to ovšem nebyla ztráta času. Příšerně nudné a jazykově chudé. zbytečně vzrušená debata o něco veselejší, ale taky žádný zázrak....Snad z toho, milé dítě, jednou vyrosteš?

leenai
06. 11. 2005
Dát tip
ne, vy dva - dns a ty, ste .. směšný v tom nejhorším významu tohoto slova

Pablo_honey
01. 11. 2005
Dát tip
tahle mi zřejmě utekla. ale je opět vynikající. experiment. t+v

Cale
01. 11. 2005
Dát tip
pablo, co mě lakuješ s tím tipovýběrem ? :-)))

leenai
01. 11. 2005
Dát tip
na tohle tady nemam žaludek

Pablo_honey
01. 11. 2005
Dát tip
výběr ti dá Kid A, voe:)

Cale
01. 11. 2005
Dát tip
Leenai : to je to dílo tak zlý ? :-((

Petr_Pan
26. 10. 2005
Dát tip
nečet jsem všechny kritiky tady, takže asi budu opakovat: - instantní úsměv je písmácký kliše - závěr mi k tomu moc nesedí - spíš na efekt - takový neučesaný - rozhodně by to ale stálo za domazlení neni to špatný dílko - místama dokonce naopak velice velmi - TIP

cale, na jedné straně tu voláš po argumentech a konstruktivních kritikách (ne jinak, než takhle, ale chválit můžete, samozřejmě, lechtání ega je to nejhezčí) a na druhou stranu se ve svých reakcích nevěnuješ prakticky ničemu jinému než mé osobě, kvůli které, jak jistě sám rád uznáš, tu nejsme potažmo (v poslední odezvě, která je mi už skutečně jistým dokladem toho, že s ublíženým člověkem, který vyčítá "obalenost v anonymitě", - sám zabalený až běda, se nemá smysl balit), jsi urazil i další, když jsi - velmi nekonrétně, aby to bylo co možná nejvíc nenapadnutelné - řekl, že mi tu kdosi pochlebuje a já jim pak oplácím na to by bylo úplně zbytečný reagovat, ale trochu jsi mě vtím naštval nejenom proto, že ses kdesi výš pohoršoval nad tím, že si beru do úst názory jiných lidí, ale především kvůli těm lidem, které sis vzal do huby ty mimochodem, nemám o sobě až tak velké mínění, abych spočítala, kdo všechno mi tu (pro mý dobrý slovo, ach!) pochlebuje, nicméně ani ten přehled nemám, protože to je prostě beze smyslu, ale komu na tom sejde, ten si všímá - i u druhých každá akce vyvolá reakci, žeáno ty prahneš po kontruktivní kritice, nebo odezvě ale způsob jakým si o to říkáš, je ... no ale jen to dítě_na_skleníku - ignorant mrňavej - dělá něco špatně víc k tomu už opravdu mít nebudu

ou, !! "v poslední odezvě, která je mi už skutečně jistým dokladem toho, že s ublíženým člověkem, který vyčítá "obalenost v anonymitě", - sám zabalený až běda, se nemá smysl balit" (bavit, samosřejmě, ale je to krásný překlep, jen co je pravda)

tak jsem ještě četla don´t_worry a přijde mi velmi zvláštní, jak se ve všem snažíš najít nějakou přízeň :) to je trochu paranoidní mimoto - a už fakt jen poznámka - o akcí a reakci už řeč byla, víš milý autore, jde i o to, s jakou přijdeš ty, kdyby jsi mi řekl, že ti to nestačí a chtěl bys to rozvést, pokusila bych se o to ale je snadnější se urazit a teď si dáme tu absolutní tečku jo? už mě to nebaví

chickenshit
23. 10. 2005
Dát tip
na druhej počet zaujalo, ale víc mě pobavily komentáře k dílu...i za ty dávám tip:-)

Tvé sebehodnocení je příliš vysoké:)

Nevím proč, ale asi si chci anonymně kopnout. Někdy se vracím k tomu, kde jsem co utrousila - a tady je docela fajn diskuze. K tomu, co jsem napsala já: stojím si zatím, protože ono tady není vlastně co kritizovat. Devět tipů, jak napsal autor - "ovšem" nadprůměr. Máme rozlišná měřítka a možná, že by mě těch devět tipů nečílilo tolik jako reakce, kde je skoro vybíleno a pouze nějaké to hvězdičkování. Třeba druhým veršem se mi motá slovosled: Jsem zvyklá na spojení "ledat tak", ale už celý verš mi přijde rozpačitý - slovo "už" nemá snad významu. Další přívlastky jako je: instantní, polknutej a proudící (což je i pochopitelné) ubírá na celkovém vzezření díla, protože se taknějak sešly a je to jako valící bumerang, který se stejně jednou vrátí zpět k tomu, kdo jím hodil. Druhá strofa, jak napsalo dítě o celku, použiju já tady. Nic nového. Samozřejmě, že někdo si na ty svý rány sáhne a řekne, že není sám; na druhou stranu ani slovem, vyjádřením tu není stopa po snaze ukázat "staré a známé" jako novum. Konec se podle mě vyšvihnul, protože je tu záblesk nějakého východiska, čehosi, blabla. Co jsem to četla, tak mě především upoutal rytmus. Je dobře schovaný a přesto tu je. A ještě něco: pokud jsi tu tři roky a prošel sis různými stádii, jak sám píšeš, asi bys došel k závěru - stejnému jako já, že takové podivné výstřiky jsou nejúpřímnější, na co "jakoby" názory, když je autor ignoruje? A ještěktomuhle: "Ale netoužíte nikomu pomoct. Ne - proč taky ..." Kdyby někdo měl opravdu chuť něco měnit, pak je na místě pomoc, ale většina lidi - přezdívek a nicků se akorát obalí do útočného hábitů a střílí si své šípy. S pozdravem. A nemyslím to vůbec zle.

Cale
23. 10. 2005
Dát tip
:-) Ale až Ti budu nějakou dobu pochlebovat, třeba se to zlepší... Vyšlo to jinejm, tak co by zrovna mně ne, né ? :-)

Cale
23. 10. 2005
Dát tip
předchozí můj blebt byl pro d.n.s. don´t worry byla příliš rychlá :-)

Cale
23. 10. 2005
Dát tip
D.W. - děkuju za skutečně věcnou a podnětnou poznámku. Tohle přesně jsem chtěl, ale Tvá kolegyně se jaksi nechytala. :-) Dovol mi drobný komentář : 1. malinko jsem se asi špatně vyjádřil - já své "sebehodnocení" neodvíjel od TIPů, ale (určitě směle a drze) od vlastního názoru na své dílko v porovnání s průřezem tvorby ostatních zde. Víme oba, že TIPy zde jsou jen velmi slaboučká indicie - k čemukoli. 2. s tím "leda tak" máš pravdu. Promíchal se mi slovosled, ale už to nechci měnit. Nespisovně to není, nicméně to mohlo bejt lepší. :-) 3. přívlastky, přívlastky ... častý bič zde. :-) Pro mě tam sedí - pro jiné mohou působit dost shlukovitě. Ona báseň úplně bez nich taky moc vytvořit nejde ... barví, objasňují, vytváří emoce ... Beru to jako názor. 4. staré a známé jako novum ... vcelku máš pravdu. Dílko není nikterak objevné. Proč vzniklo - a/ měl jsem poslední verš jako myšlenku a pocitů víc než na něj b/ chtěl jsem si vyzkoušet možnosti vázaného verše, hlavně spojení slov, která jsem ještě pohromady neslyšel c/ chtěl jsem, aby to celé fungovalo dohromady - jako malinko emotivní momentka naštvaného a zároveň smutného chlapa 5. Tvůj pesimistický závěr .... :-((( na to řeknu jediné - já třeba pomoct chci. A ocením reakce, jako je ta Tvoje. (a naserou mě kecy, jako ty od dns) .-) Díky a měj hezký nedělní večer

Nechci tu vypadat jako diplomat, čehož se už stejně nezbavím. Na druhou stranu, to, co ty bereš za výstřiky, tu já beru za jednu z nejlepších věcí, protože d_n_s si všímá detailů, kolikrát dokáže ve stručnosti říct to hlavní, a s tím pochlebováním, myslím, by ses nedostal ani za humna. A jak pomáháš, můžu se zeptat?

Cale
23. 10. 2005
Dát tip
:-) jak ? Právě vám dvěma teď pomáhám tím, že vás nutím regovat. A promiň, ale je mi houby po tom, jestli náhodou dotyčnou znáš a je Ti nějak blízká. Mně z reakcí (i jinde) blízká není. A trvám na tom, že její písmena zde nebyl validní názor. Jen exhibování - žádné "všímá detailů, kolikrát dokáže ve stručnosti říct to hlavní" ... no to ani omylem. Asi Ti něco brání, to vzít. To se stává. :-)

Tu slečnu neznám a že mi blízká je, to jsem tu zatím nedemonstrovala. Tedy mi chceš říct, že čekáš, až se někdo usadí pod tvým dílem a pak, možná!, ho budeš cepovat? To je slabota. Prvním krok byl od nás, nemýlím-li se, jinak by ses vůbec do "pomáhání" nedostal. Myslela jsem, že to bereš vážně a že máš třeba alternick, kde místo výkřiků: je mi z vás zle!, jdeš ochotně a hlavně hrdinsky příkladem.

Cale
23. 10. 2005
Dát tip
:-) já mám silnej žaloudek. A slabota sem, to zasejc jó. A cepovat ? Ale no tak ... já se jen bránil. A čekal, co se z toho vyvine - a dočkal se Tvé konstruktivní kritiky. Pro mě to není málo. A vážně to beru (v mezích, samozřejmě) a alternick mám taky. :-)

Pak je vše v pořádku. :)

instantní úsměv - to beru jako nejslabší místo té básničky, protože takhle a i v opisech to tu psal snad každý druhý, nehledě na to, že je v tom spojení příliš ironie a kritiky ale (i přesto) se nakonec báseň docela vyšvihla

viz don´t instantní úsměv je asi největší perda, ale já si naopak od ní nemyslím, že by se to někam vyšvihlo vlastně je to otřepaný celý, tak nějak nic nového v tom, co všichni znaj, tak co z toho a ten absolutní konec, to je taky hrozný :)

Cale
22. 10. 2005
Dát tip
d_n_s : tak už nebudem´ nic psát, ne ? sem za ! deme pít ! P.S. až jednou napíšeš kritiku a ne nějaký podivný výstřik, dej mi vědět.

cale, víš, co mi vadí na těchhle reakcích nejvíc? že bezpečně vím, že pakliže bych chválila, bylo by to v pořádku a odezva by bajednou stačila (to byla totiž odezva, nikoliv kritika, literární kritika, pokud vím, je už jen co do rozsahu poněkud jiná sranda)

Cale
22. 10. 2005
Dát tip
:-) tak to mě hrubě podceňuješ. Nejsem tu nováčkem - vyskytuju se tu už 3 roky a tak jsem si různými stádii již prošel. Problém je v tom, že na kladné reakce se špatně reaguje. Mám napsat : "nechval to, je to sračka, nech mě bejt" ? To by asi byla dost hloupá póza a podivnej exhibicionismus. Tudíž lidé logicky reagují ponejvíce na kritiky negativní. Nejsem vyjímkou. Chci "hlubší" - proč ne ? To, co´s napsal(a) Ty, považuješ za kritiku (nebo smysluplný názor) ? Já ne. Koukni, prošel ses v průběhu 3 minut po mých 3 dílech. Všude jsi hodil jedovatou slinu - v jednom případě jsi vzala do úst i nepochopitelný vkus ostatních - kladných kritiků. Proč asi ? Blbej den ? Touha si anonymně kopnout ? Nevím, a je mi to vcelku buřt. Vcelku mám přehled, co taky leckde chválíš. Mohu s čistým srdcem říct, že mnohdy o dost horší kusy, než jsou ty moje. Takže : klidně si reaguj, piš kritiky nebo mi tam třeba kresli. Ale ať to má hlavu a patu a nejsou to demagogické slin(t)y. Buď negativní - směle do mě ! Ale na úrovni. Děkan za pozornost

podívej se, zdá se, že už sis o mně utvořil obrázek, nehodlám sebe ani svůj vkus nikde obhajovat, zvlášť ne tam, kde mají dobředu jasno, proto pár dílčích poznámek za á, si nemyslím, že bych na tvé básně reagovala nějak nevkusně, z toho se mi znovu zdá, že si to bereš až příliš osobně a zkrátka se tě dotklo, že jsem vůbec měla jakési výhrady za bé, nepíšu kritiky, píšu odezvy a v těch odezvám uvádím to, co mě při čtení napadlo, ovšem smysluprlný názor? - to ano, pro někoho slinty, ano, to je velmi na úrovni :) za cé, prošla jsem se po tvých třech dílech a pak psala kritiky, ale jedovaté sliny? jedovatá jsem nikde nebyla za dé, ano, to si troufáš, ale koho vlastně zajímá, o kolik jsou (jestli jsou) horší než ty tvoje kusy, když hodnotím, vím proč tak, jak hodnotím.. takže to bych sem celkem nezatahovala no, zkrátka, znovu si nemůžu pomoct, že jsem ti asi rejpla někam do slabých míst a teď za to dostanu (za názor!) spravedlivý výprask:) jen do toho, děkuju za pozornost, tečka.

Cale
22. 10. 2005
Dát tip
:-) máš velmi vysoké sebehodnocení. Nic proti tomu - to je dnes k přežití a k úspěchu nezbytná věc. Ale domnívat se, že jsem až tak zasažen Tvým "názorem" by bylo, věř mi, velmi ukvapené. Ve skutešnosti je mi totiž vcelku jedno. Co mi jedno není, že vás, co tady šmejdíte a hlava nehlava trousíte jed (samozřejmě v růžovém flakónku a s vinětou *toje přecijenmůjnázor!*) je tady plno. Ale netoužíte nikomu pomoct. Ne - proč taky. Jen se předvádíte - třebas u mě se Ti zazdálo, že dost bylo pochval, trochu ho, ňoumu, natřem´ . :-) Že nemáte argumenty ? Že váš "názor" je snůška ...ehm .. slov ? No bóže ! Dyk to není poprvý, ne ? Opakuju, že ses mě pranic nedotkla. Samozřejmě, že v prorovnání s opravdovým psaním je můj výtvor nicotnej. V porovnání s Písmáckým standardem ovšem nadprůměr. (jééé, koukněteeee, jakej je to magor, on se sám chválíííí ) :-) Je to tak. Magorovi už se dělá zle z falešný skromnosti, kterou je Písmák prolitej jak vokurky lákem. Měj hezkej večír :-)

guy
21. 10. 2005
Dát tip
hodně dobře napsaný *

K_Anče
21. 10. 2005
Dát tip
výborně!!! Jen možná grafika je až až..ale o tom to neni*

Shellinka
21. 10. 2005
Dát tip
Super, syrová, závěr se mi moc líbí! *

Noe1
21. 10. 2005
Dát tip
*t

Garth
21. 10. 2005
Dát tip
luzné... *

(závorka)
21. 10. 2005
Dát tip
jo, (líbí) T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru