Víc mě překvapuje, že tu tyhle pravěké věci vůbec jsou, mazala jsem je už před pěknými pár lety :)
:) A kam zmizla príklonka „je“, ktorá pravdepodobne pôvodne stála v šiestom verši na tretej pozícii?
Jak jsem napsal již dříve >>> Tohle není prosté čtení, to je prožívání. TIP TIP TIP
Je to krásné, napsat dobrý sonet je podle mého názoru (a hlavně zkušenosti) obtížnější než u jiných forem.
Proto velmi rád odpustím i nepřesnou rytmiku v posledním verši první sloky.
TIP!!!
Tebe si určitě pořádně přečtu :)
Vane z toho taková jemná nálada dávných příběhů.
Díky za osvěžení... moc líbí. *
Hezké
dle Fali :o) pěkně odlito :o)
tahle forma je stara a porad dobre drzi, kdyz se to umi a tady se to umi!
diky za pekne cteni
Juj, Yenn, vždycky mě osvěžíš... :o)
Opláchnu se v tvé bystřině, když dovolíš...
ani báseň nevzniká, kde verše vyvěrají...
K té formě, poznala jsem a mám stejný náhled jako ty... Taky mě baví zkoušet, co se do které formy ještě nechá odlít a co ne...
Já jsem opět uchvácen ....... co jsem to objevil ?!
dokonalé... prostě dokonalé... nemůžu si pomoct
Tynic: Dekuji za kritiku, jen si dovoluji upozornit, ze pouzita forma je usporadanim versu (tedy i ona ABBA) a poctem slabik ve versi(tj. delkou) klasicky alexandrinsky sonet. Pokud tedy soudis, ze neni dobra, dej to vedet mimo jine ctenym panum Pierrovi de Ronsard, Arthuru Rimbaudovi, Williamu Shakespearovi... A pri te prilezitosti je ode mne pozdravuj ;)
Tref ho do hlavy, nevzdělance !!!! :o))) Nezil ten Álexandr náhodou už docela dávno ? Proč opakovat chyby ostatních ? Proč se trefovat znovu a znovu do něčeho, co už tady tisíckrát bylo ? Proč nečitelnost omlouvat formou ? Ach ano, klasikové. Nemohu argumentovat...
Pupku světa (Tynicovi:o) se to ale nelíbí a pánové PdR, AR a WS mi můžou políbit šos ! :o)
Tohle je psáno žertem (nebrat vážně !!!)...
:-)
V poradku, ja jeste jen na vysvetlenou... Pro me obvykle neni psani potrebou, jen me to bavi, hodne bavi. Takze si hraji s formou, zkousim, kdy se jeste forma a obsah snesou, a snazim se vybalancovat basen presne na one hranici. Takze naprosto presne (doufam) chapu, co myslis - a domnivam se dokonce, ze mas pravdu :)
Yenn - v tobě neco je. Vtahuješ do příběhů.
...a ten poslední verš... ***
jo, dobry - tema i zpracovani, tipuji
Krásný příběh, krýsné obrazy... Jen škoda délky řádků ve kterých se zajímavé rýmy ztrácejí... Obzvlášť ABBA (ta skupina :o) není příliš vhodný pro tuhle délku řádku... Takhle jsem taky kdysi psával...ale nakonec jsem to opustil... Nesnaž se říct za každou cenu vše...ono leckdy vynechané slůvko, myšlenka, naopak básni přidá....
S dovolením si tipnu ...