Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZima v roce králíka
Výběr: Print
09. 01. 2006
20
0
4270
Autor
Rowenna
sněhu napadlo tolik
že jsem se rozhodla
že asi zemřu
boky propadlé
jak zvěř po zimě
kopýtka zamrzala
k řídkým travinám
a v kožené kolíbce
vříská můj pohrobek
můj scvrklý mužíček
vříská potměchuť
má žízeň
po lásce
krásně napsaná....t* (kdovíproč mi připomíná eskymácký pohled na krutou zimu.....)
to mi přijde jako takové konstatování bez napětí sice v zajímavé stylizaci ale nějak nasucho?
srozumitelná a navzdory řídkým travinám přívětivá, snad až na tu žízeň po lásce, ten obraz je jasný, ale méně původní Snad i ta kožená kolíbka, mohu-li ji cháptat jako uvnitř maminky, ve mne evokuje něco tuhšího, než mám s tímto spojené, ačkoliv musím ocenit odvážnost tohoto nápadu. T
Smetiprach
09. 01. 2006Smetiprach
09. 01. 2006
žjova, to se poví soušce, že žák smetiprach je hrubý ke spolužačce, říká jí, aby si trhla, aniž by upřesnil, čím že si má trhnout.
Začátek je příjemně naivní a nejednoznačný...text se od něj může odrazit do libovolného směru :o) ...Ty jsi si vybrala cestu, která je Ti nejbližší a sklouzla do patosu (což se ovšem dalo čekat, nicméně čtenář není hned zpočátku uzemněn :o) ...Patosu, který ovšem působí přesvědčivě (prožitě, ne jen prázdně a uměle), přesně sedí, zdá se aktuální a výrazy básně z něj dělají drsnou lahůdku.t.
Smetiprach
09. 01. 2006
Zbora: mám ráda patos v básních, párkrát jsem to už napsala, báseň má být možná aspoň malounko patetická, jestliže třeba některé mé básně působí na čtenáře - tak právě pro ten patos, pro tu vnitřní naléhavost... to je téma k debatě, a jsem si vědoma, že se mnou nemusí spousta lidí souhlasit a že to má jinak.
dítě_na_skleníku
09. 01. 2006
Mám dojem, že souhlasím...poezie byla vždy spíše pro depresivní jedince, kteří neustále jakoby něco ztráceli...ale ještě v tom nemám úplně jasno :o))
...ale ať radost, či smutek...nebo obava by měla být, podle mě, v poezii prostě prožitá...ne jen chtěná a promyšlená...no, veselé básně jsou sice fajn, ale dost často jim chybí právě ta hloubka, ta možnost vcítit se do nich...to, co dělá poezii poezií :o)