Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZvrácenost
22. 01. 2006
7
12
4381
Autor
orbital
S požehnáním
Dostanou čokoládu
Kdo by nehřešil
12 názorů
s tou dokonalostí přeháníš, ale díky ;) tohle je spíše bodavé "haiku"... tradičnejší haiku, která jsem četl byly většinou přírodně laděné a nebyly všechny 5-7-5, měly spíše volnější styl. ale kdo na západě dokáže psát japonské haiky :))) to nejde :)
Osobně si myslím, že haiku nemusí být o přírodě ani o 5-7-5, musí mít něco jiného. Musí tě bodnout, nebo pohladit.
Rabb: jo,jo, to protichůdné je. taky se té době říkalo středověk :) požehnání určitě od boha nebylo, ale od kněží. ti nebyli zrovna 2x svědomití...
protichůdné.. hřešte s božím požehnáním.. asik tak jsem to myslel.. srozumněno? :-)
Rabb: proč? má to být narážka na úpadek církve a rozdávání odpustků. díky za tip
Oldjerry: proč myslíš, že jsem utekl od obsahu básně? není to tam přímo řečeno, ale týká se to každého hříchu. a to je i zabití. uvedl jsem ho jako příklad. pod tím si každý může představit cokoli jiného, co je špatné.
stávalo se, že lidé požehnání využívali jako prostředku očištění a poté páchali stejná svinstva...
už je to jasnější??
To už si z té básně někam utekl... jestli je ta báseň o tomhle, tak promiň - to jsem nepochopil.
Oldjerry: člověk, který někoho zabije se neočistí tím, že dostane rozhřešení... zvrácené je, že si tohle někdo myslel nebo, že to takhle skutečně bylo.
1. protimluv a nesouhlasí (neráží)
2. nezdá, ale to je tvé právo udělat si název, který se zdá tobé dobrý...
Oldjerry: tyhle cizí slova, dalo mi to zabrat ;) ten název a obsah mi spíš příjde že je v souladu, a měl jej obsáhnout. tobě se nezdá?
Je to dobré, ale koliduje mi to s názvem. A zase : kontradikce... jak já to miluju !
Usmáty_autor
17. 02. 2006Usmáty_autor
16. 02. 2006
Usmáty_autor: sleduju kdo mi píše a často odpovídám, tak si všimnu, jak tam je něco, co tam předtím nebylo ;-)
Usmáty_autor: myšlenka byla na začátku dobrá, ale to by nebyl člověk aby to nepo*ral =)) nakonec se z toho stal skvělý byznys... děkuji za komentář a nejspíš i tip :))
Usmáty_autor
15. 02. 2006Usmáty_autor
14. 02. 2006
jako miniatur se mi to líbí* radši to přehod nebo budeš mít voplejtačky..)))
mortecino: lidi píšou různé haiku. nevím jestli to je takový problém. dobře... díky za kritiku
jaza: už jsem to změnil, nebudu provokovat milovníky japonského haiku :) díky za zastavení a tip
heidi: díky za tip :)
Ultrainfernal: díky za tvůj názor :)) a samozřejmě i za tip
lidi píšou různé básně, o nichž říkají že jsou to haiku:)) to jo...ale ono to nejni jen dodržet 575, to vůbec ne..si přečti nějakou teorii haiku..ale v poho..už sem zticha:)
mortecino: taky sem si všiml. jo,jo vím, že tam musí být něco o přírodě a tak. proto sem dal to upřesnění :) náročnějším zřejmě nestačí... :) chápu :))