Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRepete
Výběr: Print, dream
05. 02. 2006
25
4
5911
Autor
Háber
Besné ráno
V tvári dym z tela
v popol zľahlo z krvi
čiernych hodín
praženia
Rozsypannu ťa držím
na rukách
Už nie si ani pach
či smrad
Len dym v tvári
zľahnutá krv v spopolnených
samotách
S tebou na rukách
a vedľa tvoje čižmy
kráčame
večným mestom z kameňa
Zopakuj mi to
ešte raz
počuť vo vetre
tvoj hlas
Vstupujem do hrobu
a na veko rakvy tvojej matky
na vrch urny
ti kladiem
miesto seba
snežienky
Zopakuj mi to
4 názory
Perla Sch.
01. 03. 2010Perla Sch.
27. 02. 2010
čižmy nie sú gumáky, to sú zimné boty se sárou, gumáky sáru nemajú - inak Ď - kvetanov
...já se o krtitiku radši ani pokoušet nebudu, ale poněvadž jsem dítko Československem téměř netknuté, potřebovala bych ovětlit vysvětlit slovíčko "čižma"... omluovám se za neznalost, ale opravdu by mě to zajímalo:) díky!
...ťažká otázka... kozačky? Ale nosí to aj muži, čo to teda je? Zimné boty? Čižma je taká vysoká bota, no ... dala si mi ťažkú otázku... ak na to prídeš, čo je čižma česky, daj mi vedieť... ď.
Kocúr v čižmách je česky Kocour v botách... tak čižma . - bota?
Už to mám - česko-slovenský slovník: bota: 1. slovensky topánka, v 2. význame čižma - zimní boty!!!!
děkuju za snahu! a ačkoliv je to asi nepatřičný, tak to ve mně vyvolalo úsměv... možná proto, že srovnání slov bota a čižma čistě na základě zvukové podobnosti je trochu úsměvný...
no, neber mě moc vážně, já si takhle někdy docela ráda hraju se slovíčkama:)
a ještě jednou díky za vysvětlení!
Usmáty_autor
10. 02. 2006Jarmila Moosová Kuřitková
05. 02. 2006
OK, to je pravda, ak Vás ten prolog rozrušil, tak sa ospravedlňujem... nebol myslený ako súčasť básne, len ak námet, ako báseň vznikla... Ď.
Marcela.K.
05. 02. 2006
OK, môžem pridať aj epilóg, tie snežienky som kúpil v meste a strčil si ich do kabáta, no a hodili sa - do hrobu na urnu.
Nemám co bych dodala k této práci, neboť mám někdy i já tyto stavy a píšu v té době nejzuřivějji.Báseń jsem zaznamenala jako velmi pěknou zasluhující si Tip a tak ho máš mít.
Nemám co bych dodala k této práci, neboť mám někdy i já tyto stavy a píšu v té době nejzuřivějji.Báseń jsem zaznamenala jako velmi pěknou zasluhující si Tip a tak ho máš mít.
... takové věci.... napsat dobře.... to je moc těžké.... a tóbě se to podařilo....t*