Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSedmiramenný svícen
08. 08. 2006
5
4
6787
Autor
Jakubisko
sedmiramenný svícen
dál svítí do tmy
svou báseň tesknou
sedmiramenný svícen
stále sám
a vosk ho na rukou pálí
sedmiramenný svícen
dívá se na nás
ale my na něj nikdy
sedmiramenný svícen
tolik lidí už viděl umírat
sedmkrát...
sedmiramenný svícen
-vlastně jen stojan na svíčky
kdy dohoří jeho knot?
dál svítí do tmy
svou báseň tesknou
sedmiramenný svícen
stále sám
a vosk ho na rukou pálí
sedmiramenný svícen
dívá se na nás
ale my na něj nikdy
sedmiramenný svícen
tolik lidí už viděl umírat
sedmkrát...
sedmiramenný svícen
-vlastně jen stojan na svíčky
kdy dohoří jeho knot?
4 názory
Bezprizorný
28. 12. 2007
já to nechápu....přitom tohle dílko se mi tak krásně psalo....:))) taková černá ovce, chudinka :))) no ale díky stejně no...:o))
zajimava myslenka a uplne pred sebou vidim ten svicen ale nejak neprijde mi to psany s ttakovou lehkosti jako ty tvooje jiny veci
fakt jo? no tak to mě těší...ale tak nějak sem od toho stejně upustil, no nevim, trochu se autorsky hledám teď...:) uvidíme! ;) děkuju
ja teda nejsem buhvi jakej kritik a asi ani dobrej akvalitni autor, ale me se to zda jako zmena k lepsimu!
no tak tedy děkuji moc...svícen se nám nějak rozjel :o)))
samozřejmě vím, že svícny nemají knot...to ale přece nevadí...v poezii už vůbec ne ;) každému jednou dohoří jeho knot
tak tady tipuju tvůj poslední názor! * a sedmiramenný svícen, název se mi hned vnutil... přilákal mne... ale ten konec mi taky nesedí - hlavně proto že svícen nemá knot - ten mají svíčky :o)
Jsem zpátky!! :))
Nojo...něco na tom je...:o) Já píšu tak jak cítím...jenže tak nějak podvědomě prostě vím, že to budu dávat na ten Písmák...a jak už jsem řekl, jsem člověk, kterému dělá hrozně dobře chvála :))) teda vůbec kritika, názor...i když není kladný. Leč kladný o to víc...:)))
No a když se to tak vezme...tohle právě není životní báseň. Když jsem jí psal, měl jsem dobrou náladu, i když je ta báseň spíš smutná...ale říkal jsem si, že "takhle nějak píšou básníci z povolání" :))) a líbilo se mi, co jsem vytvořil...možná právě proto, že to nejsou moje pocity...jako bych četl cizí příběh a líbilo se mi to...a čekal jsem i odezvu zde. Ta nepřišla, takže mi došlo, že neumím vyprávět cizí příběhy...a budu dál vyprávět ty svoje :o) a svoje příběhy neumím vyprávět jinak, než "svým" způsobem...nebo možná umím, ale nemám tu potřebu...
Uff trochu jsem se rozepsal...:)) Ještě bych dodal...mě z depky ani tak nepomůže samotná poezie, že to na ten papír načmárám...ale pomůže mi, když vidím, že je dost lidí, kteří tomu rozumí a chápou to...a tím mě vlastně hrozně podrží. :o)
Mám to!!! :-)))
jorel
"tak to bývá. dobrá poezie plyne z podstaty člověka. nelze si ji vynutit. jen jí dát prostor. píšeš hezky a příjemně se čteš. máš myšlenky i postřehy, dobré reflexe a cit pro situaci a kompozici z okamžiků. co ti chybí, je dle mého názoru dril. tisíce zmuchlaných papírů. srdce i mysl máš v pořádku, oko také. ale cesta vede houštinami. nenech se odradit. piš poezii svým životem. teprve pak budeš opravdová i v ní. rozhlížej se, naslouchej, putuj. znavena životem usedej k papíru a nenech se ničím odradit. recituj ji bezdomovcům i ušmudlanému zdrcadlu na záchodcích. a nepřestávej."
pokud to tak cítíš, je to k lepšímu, ať si lidi tvrděj, co chtěj...... Mně zas bylo razeno psát tak, jako by si to nikdy neměl nikdo číst- psát jako na dveře od veřejných záchodů...... Počkej, třeba to někde najdu... :-)
jj, máš pravdu, vrátím se...asi to není nic moc tohle no...jen jsem prostě měl chuť napsat něco trochu doslovnějšího :))
safra....si to ještě parkrát přečtu třeba mi to dojde...to víš my s delším vedením:)
super, první tip mé "nové éry" :))) díky moc...mě se ta poslední sloka zase líbí nejvíc :D
mě se to líbí:) ...má to zvláštní náladu...fakt hafo dobrý, jen ta poslední sloka to trošku kazí...T
Njn...nejsou depky, tak není ani původní střevo...:) Ale budu se snažit...tě zase potěšit...:o)