Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObčas je škodlivín tak akurát
10. 01. 2007
16
40
6809
Autor
palino8
Rolka baliaceho papieru
V nových farbách slovenských vlakov
Vkusná červená, tajomná biela, s rozkošne sivými pásikmi
A nejaké, vraj vianočné motívy
Snažia sa to na nás narafičiť
Zas
A pritom sa guľa z kocky vyrobí tak jednoducho
Stačia nám polárne súradnice
A jeden transformátor
Aspoň niečo nás túto zimu zamrazí
Ani tých prvákov neľutujem, veď ich tam je
Dosť
Keby boli tága ostré, nehrali by sme biliard
Vyrábali by sme guľové ražniči
Zeleňové eso namiesto cibule
Srdcia miesto slaniny
Ale nie vždy máme pri pive hlad
Stačia aj čipsy a dve trojky
Nuly vyšli z módy stratili sa v dave
Kŕdeľ mzdových sadzobníkov
Skartuje do neznáma...
40 názorů
Usmevavy_Pohrabac
21. 01. 2008Jarmila Moosová Kuřitková
09. 10. 2007Jarmila Moosová Kuřitková
09. 10. 2007Obyčejný_chlap1
13. 03. 2007Obyčejný_chlap1
13. 03. 2007
Palino8,
dostávám se k odpovědi na tvůj dotaz, a zvolil jsem si právě tento text, který odpovídá mému tvrzení o mírném protestsongu.
Především toto tvrzení je jen přibližné a hodně subjektivní, tedy spíš námět k úvaze, diskusi, než k okamžitému přijetí.
Vlastním vývojem a zkušeností, ale i četbou, jsem dospěl k názoru, že texty, které reagují a současně pojmenovávají konkrétné aktuální problémy, jsou málo kdy nadčasové. Dost často, aniž si to autoři uvědomují, mají prudší rytmus, který vyjadřuje aktuální expresi, ale nabízí málo, čeho by se bylo možno zachytit, z čeho by bylo možné čerpat naději, energii. Zpravidla nás, jako čtenáře, ponechává stranou, je totiž natolik energická, že jako čtenář mám pocit, že autor ví vše, že se mne neptá.
Jsem přesvědčen, že poezie má poskytnout alespoň kouskem útočiště, že má třeba připomenout malé azyly, které hledáme, nebo které nás kdysi potěšily.
Právě básně Dášenka a Večer třikrálový, takové jsou. Třeba verš, jak se porcelánové figurky klanějí jezulátku, okamžitě nabudí domov, rytmus obou básní je poklidný, poněvadž píšeš o něčem, co nepotřebuješ řešit, ale co ti něco dalo.
Jsou to jen úvahy, neumím se vždy dost srozumitelně vyjádřit, ale jakýmsi laickým měřítkem pro mne je, když báseň nekončí zřetelným vyvrcholením, naopak, závěr básně má být už jen rámem pro obsah, který by měl být vyjádřen již dříve.
Tak asi tak, ale opravdu, nejsem teoretik poezie.
hej, lebo u vás sa robí zhoda, zatiaľ čo u nás sa to "zjednodušilo", čím sa slovenčina zas raz stala zložitejšou, najmä pre cudzincov... blbé, čo?
ále, mě překvapilo, pač česky by to bylo nuly vyšlY, pokud teda umim česky...asi si budu muset najít pravidla slovenčiny ;-)
hele slovensky je správně "nuly vyšlI"?
(dík za odpověď - sem fakt zvědavá)
...podobny vyznam...jinak receny...zajimavy, jak shodli jste se v jeden den v "pohledu na svet"---blbe receno, ale kratce...
Ďakujem ;)
Aššur: ražničie som nepočul ani ja :D
Honzyk: čo? asi nie celkom chápem, ale zuzuzu si mrknem