Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrok za krokem vstříc osudu štiplavé čepele...
17. 04. 2001
9
0
3056
Autor
SimontheScimitar
Pomalu stoupám po dřevěných schodech.Jsou nové a tak ani nevržou.Je zvláštní co všechno v takové chvíli vnímáme.Samé maličkosti, detaily, bezvýznamné, ale celkově nesoucí celou nebeskou klenbu "nesmyslu" situace.Konečně.Stanul jsem na plošině.Byla pokrytá černým suknem.Přepadalo přes okraje jako vodopád tmy, jako slzy matky, plačící pro ztracené milované dítě.Provazy, které mi svíraly zápěstí silou titánů, náhle povolily, přeťaté, coby pavučina nohou člověka.Nádherný uhlazený špalek z jabloně se skvěl v poledních paprscích jasného kotouče slunečního vozu.Jeho povrch zářil a vrhal do očí lechtivá prasátka.Dokonalý okamžik.Jak vysoká, jak pyšná, jak hrdá musela ta jabloň být, než ji uzmuli bohatství šťavnatých plodů a podťali její kmen surovým mlatem z oceli kaleným.Škoda jí.A škoda mne.Mohl jsem být lepším.Mohl jsem být laskavějším, spravedlivějším, čestnějším, moudřejším.Mohl jsem být.Ale nebyl jsem.A ani jsem to nezkusil.Malichernost.Upjatost.Nazvěte to jak chcete, mě už na tom nezáleží.Ne teď.Pokládám svou hlavu na ten řezbářský poklad.Je mi skoro líto, pošpinit ho svou hanebnou krví.Krví zrádce vlastního národa.Ale...
Dav zajásal.
Kat se shýbl a pozvedl hlavu za husté a dlouhé vlasy tak, aby i ti v zadních řadách dobře viděli, že poprava byla řádně vykonána.
Na dubové tabulce, opřené o železný koš s uťatou hlavou, se zlatě vyveden vyjímal zvláštní nápis.
" ZRÁDCE KRÁL "
Storyteller
29. 01. 2002
Takže. Je to asi trochu moc stručné, na můj vkus. A myslím si, že jedna z mála myšlenek, jež se honí odsouzenci hlavou, je : "Do prdele, kudy zdrhnout ?!" .. :))
Nicméně je to zdařilý kousek. Líbí se mi ten nedokončený duševné monolog. Je toho ještě tolik co říci, ale... BUCH! :)
Takže v pořádku. Líbí se mi :)
nerozumím sousloví : ... surovým mlatem z oceli kaleným
zní to dost blbě, kor když kalená je ta ocel
jinak je to celkem dobrý, zajímavé, jaké myšlenky napadají Tebe, když se snažíš popsat odchod jiného člověka na smrt, hnusnej paradox, nemyslíš?