Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semodlitba
Výběr: Print
27. 04. 2007
21
79
3219
Autor
salomesr
sedíš v mŕtvom hľadisku
a so záujmom sleduješ
ako po scéne pobehuje
moja zúfalá
programovo naprogramovaná
slobodná vôľa
táto hra ťa baví už veky
aj keď dobre vieš
ako skončí
tebou stvorené jablko
do ktorého si občas
s chuťou zahryzneš
tak mi odpusť
že zas cítim
namiesto dlane
iba zuby
79 názorů
Pánečku, aj ja sa strašne teším. Keďže som Salome, budem mať nejaké ľahké šaty a holý pupík. Na striebornej tácke ponesiem vypreparovanú hlavu Jána Krstiteľa. Pobežím - náruč otvorená. A pôjdeme (na drožke, ktorú budeš šoférovať) do krajiny snov... Samozrejme, že budeme aj čarovať.
Ale ponáhľaj sa, som strašne nedočkavá...
Dobre, beriem pekne za horúca ako pozvanie na prázdniny do krajiny, kde som na brehu zlatonosnej rieky, stisnutej medzi horami, prežil 17 rokov, aby som nakoniec pochopil, že nie je iba zlatonosná.
Príď mi naproti. Poznáš ma podľa svetského širáka so širokou strieškou, na ktorej se dohor tyčí chvost - liščí (dar barona Prášila), čierneho lodného kufru (z vrbového prútia), v ruke budem driemať paličku - 100% molibdén. Tu hodím mašinke pod kotol, len čo vystúpim. Hneď ako vietor paru rozdúcha, zjavím sa, a Ty mi pomožeš s kufrom, trošku na drožku, ale ja si sadnem na kozlík.
Už sa těším. Budeme čarovať???? :)
Však iba čo som si ju na zlomok požičal, a ako som nevedel čo ďalej, začal som si s ňou hrať ako s kockou od uja Rubika. :)
Prečítám, prečítam, a ozaj nemyslím to vlažne,
ak ma ovšem začneš brať aspoň trochu vážne!
Dieťa!
(budem potom známym hovoriť: "... a Ty mi nič mi nevrav, nerozprávaj, mám Ťa prečítaného ako básně Salome ... ")
...a to som iba 6-ročné dieťa... ďakujem, ale nemyslim, že sa dá v globále tvrdiť, že dievčatá nie sú mysliteľky, resp., že muži sú väčší myslitelia, milý NePoe_ta...
ale potešila by ma kritika viacerých mojich textov,
pekný deň
Nech sa do toho (s)pustím z ktorejkoľvek strany, vždy docházám k istému záveru. Nenápadne excelentné, neobvykle mysliteľské na dievča.
-t-
* zase trefa. Jen možná ještě trochu učesat. Ale idea s jablkem... no brilantní :-)
mořský koník
29. 04. 2007
premyslam, ze snek je u nas asi slimak (bleee, ved to je take mastne zospodu) :) mas zlatu maminku, ze sa na tebou zlutovala:)
a dakujem za tip:)
mořský koník
29. 04. 2007buenavistasocialclub
29. 04. 2007
joyce, nobody - dakujem
print - dakujem a samozrejme ze mozes
teky - :)
uz to citam asi tak piaty krat a myslim, ze to zacinam pomaly chapat :)... totiz, zakazdym som o cosi mudrejsi... to programovo naprogramovana sa mi tam akosi nehodi... este sa vratim... a so mnou pride mozno aj tip ;)
Velmi přesné, zasahující...*
Mohl bych prosím tohle dílko zařadit do svého klubu CREDO?
norsko, to je zamilovane jak sviňa (sviňu si nevsimaj, len som vcera pozerala Dědičství)
:)
ee, pochopila som z toho, ze ich deti by mali modre oci a zdeformovane usne laloky:)
mno, neboli, boli dokonca geneticky takmer absolutne diferentne.... napriklad samcek Mickey mal dominantne dedenu hladkosrstost, hrdzave sfarbenie, zvrhlu povahu; pricom samicka Milli mala recesivnu ruzicovitu srst, bola hneda a bojazliva. Ci sa u nich jednalo o lavorukost, pripadne pravorukost, to uz teraz nezistim. V kazdom pripade neboli ani z jedneho rodokmenoveho dedenia (ospravedlnujem sa, ale neviem cim to je, vzdy v piatok mam taku geneticku naladu (mozno to bude tym, ze v piatok mam ako prvu hodinu genetiku))....
este nieco potrebujes preriesit, vysvetlit, pripadne nieco ine?
a o com sa este toci? o kandidatoch na farara? ja som mal s tymto mierne skusenosti, ked som ako cca 11rocny sobasil sestrine morske prasiatka..... ale teraz uz je to pasee, nasli sa ine zaluby.
ale pokial su tu nejaki ini kandidati, tak vravim: drzte sa chlapci, nech vam to vyde (to takisto zelam nasim hokejistom, ak mozem (mozem, vsak?)).
a inak neviem, co by som este...
jezis to je komentov za jeden neceli den.... sak sa neblaznite, kto to tu ma citat? a este k tomu aj rozumiet?
mozno si vytlacim slonovinove komentare, a ked sa mi niekedy stane, ze nebudem moct vecer zaspat, zacnem si ich citat... to sa budem citit ako Šípkový Ruženček.....
malinovy filozof zarucene skuma povod a zakonitosti pojmu malinovka... o tom niet pochyb
a kedze uz po tom, co som cital neviem, ani na akej stranke sa nachadzam, uz radsej nebudem pisat nic
jezis to je komentov za jeden neceli den.... sak sa neblaznite, kto to tu ma citat? a este k tomu aj rozumiet?
mozno si vytlacim slonovinove komentare, a ked sa mi niekedy stane, ze nebudem moct vecer zaspat, zacnem si ich citat... to sa budem citit ako Šípkový Ruženček.....
malinovy filozof zarucene skuma povod a zakonitosti pojmu malinovka... o tom niet pochyb
a kedze uz po tom, co som cital neviem, ani na akej stranke sa nachadzam, uz radsej nebudem pisat nic
hej inac prepacte, ze ja tu takto mimo temu daco poviem, ale neda mi
ta basen je paradna;)
ty si chcel ist na teologiu??? tak toto ma dnes najviac prekvapilo...:)
nepoculi sme o aferke prazskeho biskupa... co vyviedol?
koksooo, ako sa povie po cesky ze klobuk dolu pre tvojimi vyjadrovacimi schopnostami, hombre? smekám, hombré? ci ako? :)
tanecnik, chcela som napisat fakt, nie fak:)
crawlingu, ked mne ta noc, co s nou krepci, evokuje habit ci reverendu ci co to nosia:)
(a ty nie si farar??? :)
slonovina2
27. 04. 2007CrawlingChaos
27. 04. 2007
vycházel jsem z premisi, že ta motlitba je k tomu, který všechno ví a všechno řídí :-)
CrawlingChaos
27. 04. 2007
ale ste sa na mna vsetci vrhli! ale polovici z vasich komentov nerozumiem:)))))
jestli ten zájem není jenom dobře předstíraný ..
nebo nepředstíraný projev programátorské samolibosti ..
nebo obojí :-)
*
CrawlingChaos
27. 04. 2007slonovina2
27. 04. 2007
slonovinaaaaaa2, ja som zena:)
Jakub, si ma odhalil, riedidlo tot za skolou:)))
(ale maliny nucham najradsej, a este jahodkove zmrzliny a tak)
a mam ho v prologu, ale ani neviem, kto to je, len sa mu pacila tato basen:)
slonovina2
27. 04. 2007slonovina2
27. 04. 2007slonovina2
27. 04. 2007CrawlingChaos
27. 04. 2007slonovina2
27. 04. 2007CrawlingChaos
27. 04. 2007
uz som popletena - on je tada vlastne malinovicovy (ten chlast myslim) filozof?
CrawlingChaos
27. 04. 2007
ano, najpristupnejsia je detskemu citatelovi, toto sa budu odteraz modlit namiesto Anjelicku, moj straznicku:)
skusim navrhnut nejakemu fararovi, nech to zaradi do jednej casti omse, nie? aj to pojdem precitat (v niecom neciernom a s okuliarmi)
:)))
a ten filozof mozno tie maliny pri filozofovani iba nucha:)
slonovina2
27. 04. 2007
co ak je to taky, co pri tom, ako pije malinu, sa zaobera jej podstatou?
CrawlingChaos
27. 04. 2007CrawlingChaos
27. 04. 2007
to celkom neviem, ale je to taky jeden blaznivy matematik, co rad filozofuje...
malinovy filozof, to je taky, co sa zamysla nad podstatou bytia pri maline?