Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNábližka vs Zkratka
19. 06. 2007
0
24
6991
Autor
JiKo
V poslední době se setkávám se spoustou lidí, kteří používají termín NÁBLIŽKA (významově je to trasa která nán zkrátí cestu) místo mně známého ZKRATKA.
A jak je to u vás, používáte nábližku nebo zkratku?
ps: Můžeme i hlasovat.
24 názorů
B je správně! Znám "nábližku" ze šedesátých let, to byla má doba studentská a na koleji byli lidi ze všech koutů, ale většině to bylo k smíchu :-))
Pišta_Hufnágl
25. 06. 2007Umprdentální_Kandelábrdelismus
24. 06. 2007
zkratka, nábližka mi evokuje ubližování, což je asi blbost, ale co naděláš :)
Fallen Angel of Darkness
23. 06. 2007
Nábližku slyším poprvé v životě, bude to nějaký lokální (krajový) dialekt bych řekl..
buenavistasocialclub
20. 06. 2007
nábližku neznám, ale -
hantec:
švihnót to kircem = jít zkratkou (z něm. Kürzung)
A s oblibou říkávám:
Zkratka byla sice delší, ale zato méně příjemná.. :-)
Nábližka je krajový termín - ze šumperska. Jeho použití v Praze svědčí o trvající migraci obyvatelstva různých barev. Rád ho používám - stejněš jako severočeské "přijdu dýl, nebo chleba máslem" :)
Pišta_Hufnágl
19. 06. 2007
chechecht.. to mam stejne jako Upmrdumpr..:-)) nablizka je dyz si zajdu ale dowopravdicky desne mots..:-))) a se pak chytam za hlavu.. co to zasejc byl za napad..:-))
Umprdentální_Kandelábrdelismus
19. 06. 2007
Stručně to beru bypassem. Ale nějak se to nechytlo, asi pro otevřenou srdečnost. :)
Pišta_Hufnágl
19. 06. 2007
Tak to potom jo. Já myslel, že se někdo nudí a vytváří neologismy a nelogismy.
To ne, to je nějaké krajové těch lidí a vzájemně se neznajících je opravdu víc
Já používám slovo zkratka, protože si cestu zkracuju a o tom, že bych si trasu nabližkoval nic nevím. Takže nenabližkuju. Se asi někdo nudil a vymyslel nové zbytečné slovo. No někdo chce být holt originální za každou cenu.
nábližka je mi novým termínem, ale jsem nakloněn přejímat všeckny moderní patvařince.