Skácel nebyl tak ukecaný a slovo tíseň bylo jako ohraný poetismus profláklé už za národního obrození, ale jinak hodně dobré. *
to už je tak dávno?
Díky ... že je to tu k nalezení a tak *
to už je tak dávno?
Díky ... že je to tu k nalezení a tak *
Milý safiánový plkale, nemám pocit, že bych byl agresívní, jen jsem byl onou výtkou k nadšení pobaven. Představa, že bys právě u mne, byť v šest let starém textu, nalezl poruchy rytmu, které by bylo možno označit jako "kiksy", mi vehnala úsměv na tvář a málem i slzy do očí. Po nevyhnutelné otázce: Kde? jsem se těšil na palbu pádných argumentů. A tak jsem teď tvou odpovědí trochu, tedy vlastně dost zklamán, neb jsem očekával jiný kalibr než takové zasněné věštby z jemné teletiny. Nebo je to kozinka?
Ale k věci. Mylně jsem se domníval, že, když se při každé příležitosti oháníš termínem metrického impulsu, víš také, co znamená. Moje chyba. A tak mi zřejmě nezbývá, než tě jen ubezpečit, že rytmus druhého čtyřverší je naprosto pravidelný, na což už jsi možná přišel, a tak to podruhé raději nezmiňuješ. Co se ti zdá ve čtyřverší čtvrtém o vycpaných slabikách opravdu netuším, mohu jen konstatovat, že rytmus je opět zcela konvenčně pravidelný. A inverze? Promiň, tu jsem tam nenašel. Kdepak se nám šibalka asi skrývá? K číslům 5 a 6 musím poznamenat, že tady jsi mne zklamal nejvíc - tím, že nerozpoznáš verš, i když ho máš přímo před očima. Jejich metrum je rovněž pravidelné, nějaký ten vložený trochej na tom nic nemění.
Chtěl jsem, abys mi na konkrétních místech verše ukázal, kde je co špatně, abych s tebou mohl polemizovat, a v tom jsi nenadějně selhal; (pravděpodobně marně) doufám, že jen prozatím.
Vidím, že to nedošlo. spadlo mi asi připojení.Naplkal jem toho spoustu.Tak alespoň stručně znovu.
Nevím , proč jsi tak agresivní.Nikdo ti nic nedělá. já ti přeju, aby se ti dařilo.
ve 4 se mi zdá, že druhý verš je vycpaný, mohl by mít o slabiku méně.Zklamaný impuls se na konci dohání přerývkou, která řeší i nepříjemnou /pro mně/ inverzi.
V 5 se impuls zklamává z principu.Rýmy jsou po básni rozhozeny tak, jako by se autor obával, ze čtenář během čtyřverší usne.Při recitaci by to vypadalo jako v tramvaji, když paní hlásící trasu
prodlužovala přestávky.Pro mně je tak pěkná hříčka rozbita.V předposledním verši bych vynechal vinna nebo ještě a trochu to ulíznul. Totéž k básni 6.
Teď vidím, žejsem poprvé četl špatně.Nejde o čistou lyriku. Východisko je jiné. Takžeasi i to, co jsem napsal.
Safián: Tak mi ty kiksy ukaž, na to bych se moc těšil, nadějně jsi mne rozesmál ;o)))
Lyrika je to nadějná, ale kiksů je příliš.Z rytmu jsou básně 2(u delší básně by se to možná sneslo, ale u miniatury?) Potom 5 a 6. Nebo je to záměr? Těším se na větší formy.
Tohle je hodně starší věc...dost sentimentální návrat dobrého autora, nemyslíš?
***!!... kdo umí...ten umí...
líbí se mi, jak používáš slova..ta epiteta mi v něčem připomínají možná i Halase..ta báseň je nádherná
r: díky za odpověď ;o) rozumím tomu...
...podivné desatero :-)
Jo, máš právo kritizovat...*
P.S. 'a krysí zoubek tmou je copatý' mi přijde divný ... ;o/ ... prostě divný ...
nebo ne?
;o)
samozřejmě se nedá moc kritizovat, protože je to 'očekávaně' dobré dílo ... ale rebecco13, za 'krásná slova' se dává V ?
D.
splín vykořeněného venkovana, obtěžkaného kulturní nadstavbou...
Zaujaly mne některé ornitologické postřehy - zasněný kohout nebo klečící skřivan.
Vše vrcholí muzikálním zavěrem korunovaným relativistickým "a víckrát ne".
Pojmenoval bych takovou tvorbu jako temné venkovské baroko v poezii...:)
Jinak se jedná pochopitelně o jasný nadprůměr!!!
Díky
Je dobře, že je cyklus nazpátek...nebudu se v ničem z jeho okolí pitvat; snad jen "skácelovštiny" se mi vždy líbily o něco více. Takže ano. I když tento zobecňující termín chápu přinejmenším dvojím způsobem.
Ať ty hravé "Papouškovské" nebo i jiné, smuténkovější - skutečné, s nefalšovanou účastí autora (Skácelův empatický naturel, nespokojenost s Brnem,či s biologickým během) který pro mne přemosťoval umný jazyk smutku do hodnověrnosti).
Míra je pro mne trochu záhadou, co se týče toho druhého ranečku, protože on je oba jakoby míchá, ale má cit pro jazyk a to je fajn.
Převyšuje ve zdejším, a to si prosím pěkně nestoupá na špičky, a mohl by tady, v té postmoderní bezradné džungli, potěšit - podotýkám slovem, analogií a myšlenkou s příměsí ryzího stavu aniž by se při tom...ehm prosím vyprazdňoval, jak se dosti často stává
ahoj
f: za ty klacíky bych ti dal tip, kdyby to šlo
jestli z tebe neroste kritik ...
rebecca: šípek? nevim a je mi to celkem jedno. se schopností obrazotvorna se dá naložit i jinak než je XYZství. nadto se mi tento ornamentálně klacíkovský styl ani formálně nelíbí.
takový vyřezávaný klacík lze hlodat, lze se jím podrbat na zádech, ťukat do stolu, ale nelze doň vstoupit a nadechnout se.
tak to je opravdu nádherné TIP***
...že by Miroslawek obnovoval svůj depozitář? :-)
pěkně***
a jakoby jeden skácelokopírák nestačil
a ugustin šípek tu nestrašil
ano, oživuji si ..
většinu vnímám i trochu v podobě před zacyklením
víš, co by bylo hezké ? ...
kdybys mezi těmi monolity, sem tam
jako odlehčil
:-)
Norsko 1: vnímám to jako takový minicyklus čtyřverší, nikoliv kompaktní báseň o několika strofách...
proč to má tolik částí, miroslawku
pro jistotu ?