Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seandrgraund
24. 10. 2007
20
63
4079
Autor
Baziliška
tlamička eskalátoru se na mě zazubí
dvakrát třikrát přežvejkne
a teď si vyber venkovanko
za slámu lapená
v krtčím hájemství
bezelstně zoufalým
se odpovídá
a brýle zůstanou
nabité v pouzdérku
Jonáše na paměti
vústím do útrob členovce
z deseti krtinců
jen jeden líbá za odměnu
klopotná cesta k tobě
Anděli
63 názorů
Ještěrčí král
07. 06. 2009Konštantín
03. 05. 2009
chápu, jak se ti to jeví, ale nebylo to tak míněno
nepoužívám dekorace
píšu pořád stejně, co nejúsporněji
není to neuvěřitelná směs, je to prostý a zhuštěný popis, definice, se snahou o co největší přesnost
dál už je je to jen otázka vkusu a s tím ani ty, ani já nic nenaděláme
chytrá_jak_radio
01. 02. 2008
:-) jojo, tohle mě vždycky děsilo, proto jsem se ulila na ozajstný venkov a je tu neskutečně nádherně... *
:))))
tuhle konotaci neznám, nechci se trapně vymlouvat na nízký věk, ale zkusím to;))
nesouhlasím:))
bezprostřední okolní svět je ohebný, tvarovatelný, řeka jsou i spodní proti/proudy, tišiny, víry...:)
PaterNoster/ruženec (slovensky "pátričky" - ukrutně se mi líbilo) zmíněn a spojován s neodkladnou potřebou - jako když člověk bez modlitbičky nemůže spojeně usnout; tedy naléhavost a vážnost celé záležitosti, tak by vyhazovačem (escalier (fr.) = schodiště ale i vyhazovat, eskalovat) uchopená, na světlo dopravena. Hold když jednou nastoupíš - zkus to, hnout se v protisměru :) ... proti proudu.
... a moc hezky vám to s panem Andělem sluší.
Ješte jednou vážně míněná omluva za to dovádění, ke kterému nutno býti klíčnicí z NotreDamme či hledačem klíčů ... to víš, mezi kódem a kódem, kódem a nocí přeloženou prolitou hrnečky s černým lógrem po dnách, člověk si povyskočí, copak to lze, ovládat svou hravost jako cvičeného cirkusového koně v parkúru?
Bloudilas' krtečcincem k Andělu ale utrefilas' do Háje??? :)))
No hlavně že jste se našli a rozumíte si ... :)
ten lit. časopis neznám, výtah a motivaci jeho pojmenování ano (otče/náš-růženec-páteř, výtah), ale to mi nepomohlo...
na Krtečkovi jsem vyrostla...zbytek asi taky chápu...
tohle nemá s dada nic společného (není to samoúčelné)
pokud ti to nedává smysl, jdi po symbolice, krok za krokem, možná se to nezdá, ale je to v postatě naprosto logické, byť symbolika určující vyznění je záměrně mnohoznačná (takovejch slov, co?:)...ale ono to tam vážně je:)
nic se nestalo, ani mně a snad ani tobě, jen si asi nerozumíme, což mě mrzí, ale nechytám se
Bazilíšku :) ... tak mezi kódem a kódem, ob 3 hodinky, vyskočím neopičím přemetem (vod koho jen ty manýry odkoukány, no má se to ale k společnosti :) ...), ale větev, tolik žádaná nikde, zato Bazilíšek zas odpouštěl stříbrnou ze stříbrného rybníka, hups do toho na minutu, a po mne potopa, ... obvzlášť pokud jde o zapeklitosti tak ještě zapeklitější pomor :)
... kdyby ta venkovanka na eskalátoru lapena byla salámou, rozkrájenou na kolečka, snad by skrze některé pater.noster (kdysi lit. časopis s trochou dada šmrnce) prohlédla :)
Nechtěl sem Ti ubližovat, řekni si: to je trouba z trubky (tube ang.) ... a větev odřeknu si ... vánkovanko :)
asi metoda volných asociací...nějak nechytám smysl
/jednotlivý narážky snad jo, ale proč?/
V 10. patře seděl za stolem pan Zdeněk Miller; hned z patra si rejpnul, jakože: "nechaj toho rejpání v nose? ..." :)
Myš.lenky odloudil pater.noster.
8 lidí v každé bunce, besetzt, jde si po svejch do posledního patra. Kroky provází skřípání ...
myxomatosis
25. 10. 2007malinka_hvezdinka
24. 10. 2007
to je mi od začátku jasné, ale proč u mě?:)
dělej si to na svých básních:)
ale houby Norsko, nesmíš každému všechno sežrat;)
Chaos není žena a tahle básnička není o bloudění v metru:)
CrawlingChaos
24. 10. 2007
chaossi, právě jsem uskutečnil objev, a musím tě o něm zpravit ...
jsi žena
:-)
CrawlingChaos
24. 10. 2007
Milly: já vím, ale ten klub svádí k určité dezinterpretaci, děkuju za věnovanou péči, ale prosím tě dej ho pryč
Roman_L: andrgraund je cílená slovní hříčka;)
Etiennee: chápu a jak:)...nad kterým slovem váháš?:)
Crawling Chaos: nevím, čím se bavíš, láska je vážná věc;))
Norsko: o tom to není:)
Predrag_Tomič a Oldjerry: děkuju, jste moc milí:)
rebecca13: nene, na metro nedám dopustit:)...cestovat jen nadzemní MHD, to by byla teprv Odyssea;)...a najdi dneska Penelopu;)
a díky všem:)!
Predrag_Tomič
24. 10. 2007CrawlingChaos
24. 10. 2007
zacinam zistovat, ze nejako nerozumiem niekolkym ceskym slovam... :) chcelo by to normalka ze cesko-slovensky slovnik a naopak, ale pocit aspon z precitania mam dobry... :)
to má být pomsta či co??:))
jaký pražský??...jsem z liščích Dobrých Nocí a nestydím se ze to;)