Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 004
04. 11. 2007
24
34
3067
Autor
SoutezHaiku07
Pootevřeným
oknem sněží do šálku
černého čaje
34 názorů
Jsou jen dvě možnosti - buď to poslala markéta, nebo to nějaký bastard opsal z mé kritiky k markétě. Varianta a) je na tip, varianta b) na popravu
Pišta_Hufnágl
04. 12. 2007Dorota Máchalová
17. 11. 2007malinka_hvezdinka
15. 11. 2007chytrá_jak_radio
12. 11. 2007
katugiro: Pak možná nejsi archetypem poeta, ale listonoš. ;o)
Za svým názorem si stojím, vy, kluci, zase za svým. Nevidím v tom překážku. Vlastně mi to přijde... jak se tomu říká - podnětné.
Díky.
Dero, viz StvN, nechat si sněžit do čaje mi také nepřijde archetypálně poetické :-)
MorriconeTheGod
11. 11. 2007
Já se tak dívám na dnešné chumelenici a nedokáži si představit, že bych si nechal pootevřeným oknem sněžit do čaje. Je to spíš velmi komická situace.
katugiro: Chápu tvůj postoj. Zkusím vysvětlit ten můj na základě tvé kritiky.
kde něco hlubokomyslně padá do šálku
Vím, že bys asi volil jiná slova, kdybys věděl, že tě za ně někdo chytne, ale i tak musím podotknout, že hlubokomyslnost není v haiku vůbec vyžadována.
Ten sníh padá jen proto, že padá. To nemá žádný hlubší význam. Krása toho okamžiku je naopak v tom, že žádné přemýšlení nevyžaduje - je to archetyp poetického obrazu.
Ani ten obraz mi není blízký. A nevidím řez, předěl.
Ta první část je důležitá. K té druhé části, tady je předěl zaměněn za smyslové a kontextové kontrasty bílý x černý, studený x horký, venku x uvnitř, přírodní x lidské.
Mně se líbí právě pro tu syrovost a absolutní nenáročnost. Možná je to hloupé napsat, ale imponuje mi dokonce i ten typ ticha, který z té scény vyvěrá.
Mně to "pootevřeným" také kazí, navíc jsem asi zaujatý proti většině haiku, kde něco hlubokomyslně padá do šálku, do čaje, nebo nedejbože do obojího naráz :)
Ani ten obraz mi není blízký. A nevidím řez, předěl.
to vůbec neni haiku, to je jenom ambiciózní věta rozdělená do tří řádků. To -pootevřeným- zní příšerně.
TIP. povinný. a zvu tě k sobě domu nebo později do podniku na čaj. po všech stránkách nejlepší haiku z těch prvních padesáti, co jsem dneska četl a občas se k nim i vyjadřoval. Ta pootevřenost šla ještě poladit, ano. Ale ve světle konkurence je to banalita na entou.
Cuba Libre
05. 11. 2007
Hm, to by mohlo být. Ten přesah mezi prvním a druhým veršem je tam trochu na křeč, ale jinak ano.