Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePočasí nepočasí
07. 08. 2008
5
26
3553
Autor
Ježková
Mrazík chytá bronz
sob šetří na slunečník -
s Tebou je zima
26 názorů
ne, zas se nejedná o haiky, první dva řádky veskrze ftipné a fain, jenže třetí to sráží na kolena, nedokožu si tam jako Tebe představit sám sebe(nemám rád Mrazíka - tu ku.vu bolševickou) a Tebe jako kohokoliv jinýho ke komu si Ty mohla promlouvat si taky představit nemůžu, jelikož Tě neznám...
doporučuju tvoje "hájku" spíš přeřadit do kategorie miniatury, tam by se vyjímaly o hodně lépe a vyhnula by ses tak kritice ze strany místních zatvrzelých/zatvrdlých? "znalců" haiku poměrů...
p.s. z Alexandra si nic nedělej, to byl jen jeden místní nactiutrhačskej zamindrákovanec..
vindal drámo
11. 08. 2008
Aspoň to mam takový pestrý;)
Mrazík je mi sice taky nesympatickej, ale tady mi přijde skoro roztomilej:))
těší mě
...mne je todle naky nesympaticky teda..:))...Mrazik je podole me krava bolsevicka, kult vosobnosti jak prase, , sob jen cumi a "Tebe" neznam:))
jo, sice to do puntíku asi nesplňuje, co má haiku být, ale jako nápad se mi to i líbí
se to poslalo po druhý... :)
To má Mrazík taky saně tažené sobama? O tom teda nevím.
PS: A navíc patláš ruského Mrazíka se sobama "amerického" Santa Clause dohromady...
No počkej, to si pleteš pojmy - pojmenování sob se užívá v Evropě a v Asii, v Americe mají karibu. Tudíž je jasné, jaké SOBY jsem měla na mysli.
PS: A navíc patláš ruského Mrazíka se sobama "amerického" Santa Clause dohromady...
sob nešetří - použila si zde personifikaci a ta do haiku nepatří, a navíc to na sobovi není vidět, že šetří, i kdyby šetřit mohl
Vystupování nadpřirozených postav v haiku je velmi vzácné a problematické a musí se přitom postupovat s nejvyšší opatrností.
a s Tebou je zima - patrně to chápeš obrazně (ty jsi ale studenej čumák, náš vzájemnej vztah ochladl) nikoliv doslova
Petrusha: Anebo Antimon?;)
Zvrhlík: Přesně tady jsem se před mým pokusem byla podívat.
A z čeho tak usuzuješ? Z formy nebo obsahu?
a nebolo to miesto toho bronzu olovo?
(to len tak pomimo, bo haiku nerozumiem :)
ááá..paní Ježková v Hájku...-)))
Ježci v zimě spí,tak víš,že Mrazík a děděček Hříbeček v zime chytají bronz?..to že pan Sob /i paní sobová/ je požitkář víš asi z vyprávění, ale on by se se svými parohy pod slunečník stejně nevlezl.-))
to haiku asi bylo mířeno k panu Ježkovi, že ano?.-))/**