Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMožná přijde OBROZENÍ...
19. 11. 2008
23
34
3709
Autor
avox
Mateřská řeč
zdá se čeká
na nového
F.L.Věka
34 názorů
jejej, kam ses to zatoulala do hluboké minulosti? Potěšilo mne to, dík :-)
Přes veškeré šlechtění, degenerace a tvarování rostou stále stromy zdánlivě plané, udivující svojí přirozenou krásou...
***
otevřel jsem to protože zrovna dnes bych vyloženě potřeboval obrodit...no nepovedlo se, zato tohle dílko se Povedlo!
Pročpak avox láteří
nad svou řečí mateří?
Její básničky jsou ladné,
skvěle klávesnicí vládne.
malajko, okamžitě si běž koupit pravidla českého pravopisu a osmnáctkrát si je přečti tam i zpět. pochopit psaný text vlastní ani cizí se z toho sice nenaučíš, ale aspoň přestaneš šířit pabludy o tě a tebe... bože můj!
Milý katugiro, dnešní hlasatelé (obzvlášť z regionálních rádií) se téměř všichni do jednoho z neznámých důvodů sami označují za moderátory, de facto nakonec ani nic objevného nehlásají. Ke tvaru "do mně" bych měla jen připomínku, že pokud by to mělo být úplně správné, tak jedině "do mne", což žádný z těch mameluků v životě nevysloví. Nás totiž ve škole učili, že pokud si nejsme tvarem jisti, máme si tam dosadit místo "mne" - "tebe". A musíš uznat, že věta, kterou jsi navrhl, by s ekvivalentem "jdeme do tě" namísto do tebe, zněla poněkud zvláštně. Tolik k té češtině, ale nic ve zlém..
malajka: moderátorem patrně myslíš hlasatele a "do mně" má být "do mě", že? To já jen k té češtině...
StvN, moje řeč.
Jarmila_Maršálová
19. 11. 2008
krátké ale jasné
snad čeština nezhasne
obrodit se snadno neda
a narazi asi ten
kdo jeji prerod marne hleda.../***
Už aby tu bylo, jsem úplně znechucená z těch amerikanismů. Obzvlášť miluji, když nějaký potrefený moderátor v rádiu prohlásí podobnou zhovadilost jako: "Holky, pojďte do mně!". Šla bych. Ale s vidlema.
jejdavilda
19. 11. 2008hana kupčíková
19. 11. 2008
A kdyz prijde tahle zmena,
pockame si na Erbena...
a k tepani vseho zleho,
co probudit .. Borovskeho ?
Díky všem čtoucím, píšícím i tipujícím :-))
guy: může to být legrace,
je-li reinkarnace
vyslovím i vážná slova:
"A co paní Jirásková"?
protože jsi však napsala "OBROZENÍ" tak, jak by to asi mělo být - dávám tip
avox- diskuse tady na písmáku, ta mi radostná někdy nepřipadá, ale já vím, že umíš veršíky a ty by se tu četly radostně a hezky, s trochou nadsázky a ironie, tak to umíš nejlíp :o))