Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNe/zasnežené etudy
28. 01. 2009
27
19
2723
Autor
Deepness
Začalo snežiť
- teplé farby zeme
zakrýva biela.
ooo
Opustený dvor.
Len papiere lietajú
medzi vločkami.
ooo
Oteplilo sa
snehuliak sa ohýba
nosom k zemi.
19 názorů
většinou haiku nekomentuji, ale první vnímám přesně tak, jak vysvětluješ v komentáři a třetí je prostě úžasná */
Ano, "teplé" či "studené" barvy existují jen v našem rozlišujícím nitru, subjektu. Barvy samy o sobě jsou takové, jaké jsou.
Kdysi jsem šla jedním podchodem u nás ve Vimperku. Zdobilo ho malbami několik dětí pod dohledem učitele z výtvarky. A já se ho zeptala, co je to za barvy. Očekávala jsem samozřejmě odpověď: "Akryl". Či něco podobného. A učitel mi odpověděl: "No, různé. Červená, modrá, tuhle je zelená..." :-)
Ďakujem všetkým,
Pre Paulart...každý deň pozerám z okna na polia, na ktorých nie je ani fliačik snehu. Sú hnedé. Zemité farby sa považujú za teplé. A potom zrazu začne snežiť a tieto "teplé" farby postupne chladnú bielou. Biela je zaraďovaná medzi chladné farby.
Ale musela som sa trošinku zamyslieť a sama teraz premýšľam, či môže haiku brať do úvahy aj takéto "technické" delenie farieb na teplé a studené, hoci ja ich tak vnímam.
k haiku se blizi velmi ...videl bych to vic na miniatury..ale protoze to ma napad a moment videni- velky TIP/**
Celkem pěkná dílka. Líbí se mi, i když maličké výhrady bych měla. U prvního se musím ptát, jak můžeš vědět, jaké barvy ukrývá bílá. U třetího trošku opakuješ obrazem ohýbajícího se sněhuláka, že se nejspíš "oteplilo". Ale jinak je to nadprůměr.
Nejsem sice odborník na haiku, ale myslím si, že tohle se opravdu hodně povedlo.