Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seilúzia?
13. 05. 2009
14
53
6879
Autor
Aviem
raz ma vezmeš so sebou
tvoja mama
v háčkovanom svetríku
nám urobí čaj
z materinej dúšky
53 názorů
MarK.: to nepůjde, protože jde o maminku a ne o babičku (i když ona je samozřejmě zároveň taky babičkou.. :)
..paci sa mi, len by som vymenil 'tvoja mama' za 'tvoja babka'..co ty na to? *
Až mne vezmeš ssebou k vám
co ti za to hochu dám?
Trošku dechu do tvých vlasů
trošku vzdechů tichých hlasů
trošku touhy, žáru v srdci...
Nakonec TVOU budu přeci
ešte ti prezradím, čo ja rada robím, pomrvím si v prstoch vňať a privoniavam dookola...
pred 5 rokmi som kúpila dom medzi kopcami.. hore na lúkach roste toľko materinej dúšky..
ľúbim ju veľmi.. aj ked ju nemam takto spojenu s detstvom..
pri vôni čaju z materinej dúšky si predstavím otca. Ako v svojich dlaniach kladie hrnček na stôl...
tá vôňa je nezabudnuteľná ako aj to, čo jej predchádzalo :)
NePoe: jo, věřím..
to není semínkama (jen spojitosti).. respektive ta vůně u té hlíny je.. voní podle toho, co v ní roste..
Možná to zní strašně, ale smrt mě (většinou) neděsí.
Mohu jenom přitakat. Jedna kamarádka, čistá jak lilie, stála takhle před oltářem, plným lilií, a už se čekalo, jen na její ANO, a tu se sklátila, jako podťatá ... :). Ale to se fakt stalo!!!
Hm, hlína mi evokuje smrt. Asi v sobě nenosím to správné semínko :(
NePoe_ta: vône sú strašne dôležité.. Dnes nad ránom vonela hlina.. ako keby sa začali prázdniny..
Postačilo pár riadkov, aby sa vo mne rozpútali nízké pudy. Taký svetrík by som už aj "vyčichal", vyňuchal do posledného háčku ... . Tisnem nos na LCDčko, a nič ... . Ostal som sám, so spomienkou na voňu popevku: "povedzte mojej materi, že už sa nevrátím k večeri ..., ojojój " :)
Santi€: ne, lovec tipů nejsem - děkuju :-))
česko - slovensky.. to není k matení čtenářů.. provází mě od dětství.. oba ty jazyky..
jsem zmatená z té česko-slovenské produkce. dílko se mi samo o sobě velmi líbí. koule už má po uzávěrce, tak od ní naprosto odhlížím, že bys byla lovec tipů. s klidem ti ho dám *T*
moorgaan: ani já to nemyslím zle.. jen říkám, že jsem to myslela trochu jinak. Děkuji
nevyjadroval jsem se k dilu.. dilo je dobre!
ani jsem to nemyslel zle- jen jsem te chtel upozornit
moorgaan: no dobře. Prolog je určitým způsobem součástí díla. Chtěla jsem něco zdůraznit, vytvořit určitý dojem, nepsala jsem to tam proto, že bych si myslela, že to nevíte. Netvrdím, že se mi povedlo to, co jsem měla v úmyslu.
uš je to lepší (skoro mi oko vypadlo - musím si naň dávať pozor, bo je sklenené a mohlo by sa rozbiť)
Animae: zo/so - nie som si nikdy istá..
a nehovorí sa správne inverzia?
máš pravdu.. zní to divně, zajímavé, že v češtině bych to tak nenapsala..
Petrusha: omluva jazyku :)
ne, ja ne, ale ze to davas na vysvetlenou v prologu
...vetsina z nas vi co je iluze i bez Wikipedie
vindal drámo
14. 05. 2009mořský koník
14. 05. 2009mořský koník
13. 05. 2009mořský koník
13. 05. 2009
řádek: já vím.. já vím..
chtěla jsem stejně přidat jen jeden ŘÁDEK :-))
DÍKY
řádek: já vím.. já vím..
chtěla jsem stejně přidat jen jeden ŘÁDEK :-))
DÍKY
Aviem: každý týden v úterý je téma jiné, zadávají vítězové předchozích kol
tohle je mimochodem stejně koule speciál a to si zadávám já kdy mě napadne, aj trojboj jsme dělali, ale na to nemám v nejbližší době chvíli nervy zas :)
ne vždy téma sedne, ale bejvaj dobrý celkem
tahle Tvá iluze je už soutěžně zařazena, čili soutěží teď v takovém tvaru, v jakém je. Klidně dodělej, ale prosím kdyžtak publikuj pak jako nový text :)
Díky
řádek: hej.. no každé téma ma neláka..
..keď ťa neukecám, môžem teraz zapracovať na tom texte :-))
že bych o něco přišel?? asi ano....možná, že by to chtělo, ještě zapracovat
šak koule bývá každý úterý a sem tam neočekávaný speciál.. příště bude taky šance.. :-)