Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční frankovka
Výběr: Print, kafka
20. 09. 2001
17
0
4365
Autor
Quoniam
Noc je temná
jako frankovka
na mém stole
Jak dobře si ty dvě
spolu rozumí
Omývají bolest
a posmutnění
přináší pocetí
------------
Temná je krev
když vykloní se dno
a z hrdla vytéká
Podržet na jazyku
a pak příjde
ta jemná trpkost
Jemná jako poznání
jako vědomí potlaceného dluhu
jako ulomený list
------------
Ta je
mná něžnost na hranějako když poprvé vstoupíš do ženy
Nezachytíš tu prchavost
žije jen v přítomnosti
A když pomine, už si ji nevybavíš
Nezbyde, než znovu okusit
Psal jsem že jsem v té zkrácené verzi vztah kýče a poezie vynechal. Proto stále radím: přečti si celou knihu.
Přečti si Umění a kýč od Tomáše Kulky a pak si utvoř názor sám. Je to trochu rozporné, ale v zásadě s ním souhlasim.
A on má Kulka nějaký patent na rozum?
Ano, proč by nemohla být báseň kýčovitá??
A proč by tahle měla být?
Zkus to, FoFre nějak vysvětlit.
Pan Kulka zcela jistě nemá patent na rozum, nicméně poměrně slušně vysvětluje často "zneužívaný" pojem kýč. Je to na dlouhé vysvětlování a zde na to není místo. Ale tu knihu doporučuji každému.
Zneužívaný pojem? Ty první jsi ho tu použil, proč tedy nevysvětlíš, jak to myslíš?
Dobrá, když jinak nedáš, přečti si zkrácenou verzi. Najdeš ji mezi mými díly. Není tam sice přímo zmínka o poezii (V knize je, ale když jsem to kdysi psal jako seminárku, už ani nevím proč jsem to vynechal. Nejspíš mi to přišlo nedůležité.), ale z kontextu by ti to mělo být jasné.
No... přečetl jsem a vidím jednu zásadní věc: to, že se v dotyčné stati o literatuře povídá zrovna o románu, přece neznamená, že neexistuje kýč v poezii.
Na základě vtipů o blondýnkách také snad neusoudím, že černovlasý kluk nemůže být jednoduchý.
:)
To je ale nádherné! Jsem šťastná, že jsem to objevila. Jak krásně umíš vyjádřit sotva zachytitelnou vůni ochamžiku! Dík.TIP