Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSibír
Výběr: kafka, hermit
20. 11. 2001
17
0
3003
Autor
Bix
prológ:
z tundry
počuť kvílenie
kvikotanie
kostí
to líšky
skoro polárne
k zemi tisnú
chvosty
do rúk vložil
samovary
jej bradatý muž
ona vdýchla
Matke s úctou
do tváre svätožiaru
mladucha v šatke
v kúte sa pýri
odkryla prsník
na chvíľu
on pri stole
si páli hrdlo
deti šepcú
za pecou
Matyjustin
27. 11. 2001
V několika slovech,v několika verších je popsán příběh,je popsána mrazivost života v těžkých podmínkách a přece je to život....
Ne,to není chudý a bídný život,i když by to tak mohlo na první pohled vypadat.
Ta zkratka je Bixinko úžásná a Ty víš,že není-li třeba slov,proč mluvit hodiny.Vždy je lépe prožít....
Děkuji Ti za krásný prožitek při čtení této Tvojí básně.
Sadaf-saša
aj ja sa pripájam... k obdivovateľom Sibíre, tundry a najviac teba, Bixinka... ***
líšky
skoro polárne
tohle se mi moc libi... samozrejme ne samotne, ale jak to krasne dokresluje a vysvetluje situaci. Cele to je moc hezke
Keď Nasovi sa najviac páči ten prológ básnický! - vystihuje atmosféru zimy a bezútešnosti (kosti) tak typickej pre Sibír.
Samotná báseň mi pripadá trochu rozkúskovaná - útržkovitá, ako napísal Ribi - ale zrejme je to zámer, lebo každý útržok iná postava, iný osud, hoci všetci horeuvedení môžu byť (alebo sú) členmi jednej rodiny. To klišé je zrejme o tom, ako my vnímame ruských ľudí (samovar, vodka, mladucha v šatke /kroji/ atď.)
Žeby Bixi práve čítala ruskú literatúru (alebo film?) - Naso cíti, že je niečím silno ovplyvnená.
Básnička čítavá až na tip.
Nasuľo, Bixí sa začala učiť rusky a odvetdy má pocit, že ju to všetko akosi prenasleduje...s klišé si to trafil do čierneho...:o))
díky všetkým
došli mi slová...druhýkrát.... :)
fakt "stojíš o hlubší kritiku" aj odo mňa...pretože, ak si čítala už aj odpoveď na tvoju kritiku, asi ťa to odradilo... :)
a samozrejme, chápem podľa dôležitých (v spr. spomenutých) udalostí
p.s.: milujem ruštinu, resp. Rusov...to ich teplo na srdci aj keď žijú na tak chladnom a chudobnom (finančne myslím, duševne sú na tom možno lepšie ako my) mieste....ale o jazykoch dosť, pretože milujem skoro všetky!!!
tak malo slov a tak velky (alebo skor detailny) obraz ... carujes alebo ako to robis? :o))) Skvele.
deti šepcú ... krásne slovo ... celkovo útržkovité slovné obrazy ...
ktoré sa nechcú dať zviazať ... v jeden príbeh ...
ten prolog je tvoj ... alebo??
atmosférka..dýcha to! a to s tými líškami..rozprávkové.+krásny veršorým. tip bix
dokonalé... už mi omrzají konečky prstů a lámou se mi uši
myslím, že člověk nemusí až na Sibiř :-)
tak téma stála...:)
klišé....kde?
:)
deti šepocú za pecou!!!!!!!! (niečo čaká..)
krásne opísaná scéna...wau