Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedokud mi nekoupíš pastelky
Autor
Marcela.K.
zlobím se na noc
rozsvěcím
bráním se snům
vymýšlím si tvé ruce
a kreslím
světlu stíny
obyčejnou tužkou
černobílá
se ti schovám
dokud mě nepohladíš
dokud mi nekoupíš pastelky
teprve potom
ti odpustím
a obarvím listy na stromech
v lese
který jsi mi sliboval
34 názorů
Marcela.K.
04. 04. 2022Poslala jsem ti to SZ. Nechci to tu rozenírat veřejně.
Radovan Jiří Voříšek
04. 04. 2022oba víme, že na to jsem se neptal, ... mně tam rezonuje něco osobního, ale pokud se mýlím, jsem rád
Radovan Jiří Voříšek
04. 04. 2022Přijde mi v tvé reakci nějaká výčitka, nespokojenost, ... a na to nemusím být psycholog
Marcela.K.
04. 04. 2022Pokud nerozumíš, tak to nech být. Děkuji i za V, jsem si teprve všimla.
Radovan Jiří Voříšek
04. 04. 2022Nerozumím, proč mě oslovuješ psycholog? Přijde ti to moc psychologické?
Vlastně jen druhému řádku rozumím.
Marcela.K.
04. 04. 2022...á pan psycholog. Tak ještě, že se to obešlo bez "vaječníků".
Děkuji za modrou kritiku u historického textu.
Potěšilo mě, že umíš i "vážnou kritiku". I když já je nikdy nežádám. Přesto děkuji za čtení i Tvůj čas.
Radovan Jiří Voříšek
04. 04. 2022Ač črty (zde vlastně doslova), dílo krásně drží pohromadě. Touhou po barvách. Vyprávění o ní, to je jakási próza básně, která dává zdařilou logickou posloupnost.
Básnické využití objektu, který je zdrojem tmy, stínů, šedi je velice zdařilý. Řeklo by se tma. Kolikrát už byla použita. Ale tady prostě sedí. Co vyvolává – rozzlobení, sny (zřejmě nedobré, nepříjemné, odrazy a kompiláty nepříjemných prožitků. Tak tedy pryč s tím – rozsvítím! Pak je tam krásná obrana před tou tmou a vším co nese – vymýšlím se tvé ruce (co všechno nesou – teplo, ochranu, pohlazení …)
Kreslím světlu stíny – u mě vyvolává realitu – ani to světlo není jen zář, rozzáření, rozpuštění všeho, co tma nesla.
A to je jen první sloka. No, a protože už mi jde rozbolavělá klientka … napíšu, že závěr byl pro mě překvapující tím, že i ten nositel pohlazení, bezpečí, světla a barev do tmy, má asi na té tmě trošku podíl.
Jarmila_Maršálová
30. 01. 2013***