Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

reklamační úvaha

12. 01. 2011
23
18
4168
Autor
aleš-novák

Určitě jste se s tím už taky setkali. Chcete reklamovat telefonní vyúčtování nebo jiný výdobytek moderní doby, tak zavoláte na zákaznickou linku. Už za odvahu byste zasloužili metál, protože po vyťukání čísla (pokud by za dávných časů telefonní reklamace vůbec existovaly, mohla se zákaznická linka i vytáčet…) zpravidla  následuje zdánlivě nudná, v konečném důsledku však dramatická pasáž ve stylu “pokud chcete A, stiskněte jedničku…“ .

Posloucháte seznam možností a když se chvíli automat odmlčí, zjistíte, že ani jedna volba není ta, která by vám pomohla. V tom okamžiku slabší povahy mávnou nad reklamací rukou, ztracený čas mívá někdy větší hodnotu než přeplatek na reklamované faktuře.

Jste-li otrlejší jedinec, rozhodně  se nedáte. Stisknete jedničku a po dalších deseti minutách přesměrovávání (to jste opravdu nepochopil, milý zákazníku, že „zákaznická linka“ má odfiltrovat  ten otravný hmyz, kterým pro naši firmu jste i vy?) se dočkáte. “túúút ...Právě vás přepojujeme na našeho operátora…“. Někdy po části „Právě vás přepojujeme…“ následuje ještě velmi oblíbená pasáž „v rámci zkvalitňování služeb si dovolujeme vás upozornit, že telefonický hovor bude nahráván“.

Možná by tahle jednoduchá formulka mohla proniknout i do aktuální strategie naší „protikorupční“ vlády. Jak by asi dopadla pomalu již utichající kauza na zeleném ministerstvu, kdyby jeden z aktérů rozhovor se svým kolegou (nadřízeným, ministrem...) začal slovy „v rámci zlepšení našich přátelských vztahů bude náš rozhovor nahráván…“ ?

Ale zpět k reklamaci: Přepojení na operátora je už je hodně pokročilé stádium hovoru, tady nasazuje firma další silnou zbraň. Hudbu.

Devatenáctivteřinová smyčka vytvořená z melodie světoznámého interpreta  a opakovaná stále dokola určitě překračuje ženevské konvence o mučení válečných zajatců, ale teď už to přeci nezvdáte! 

 

Ano, tušíte správně „…všichni naši operátoři zpracovávají požadavky těch, co se dovolali před vámi…“ Ještě neusínáte? Ještě chvíli a už se blíží vysněný cíl...„Huhlychmfrnskxa …co pro vás můžu udělat?“

 

Sláva, konečně můžu svůj problém vyřešit…jenom…, momentík, promiňte, omlouvám se, nějak jsem zapomněl, co jsem to vlastně chtěl…

 

 

 

 

 


18 názorů

avox
19. 05. 2011
Dát tip
kdo by to neznal... jen to každý nedovede takhle hezky sesumírovat do fejetonu :-) */

Toscana
19. 01. 2011
Dát tip
joooo, to taky důvěrně znám, ovšem dorazilo by mě, kdyby mi paní nakonec řekla, abych zavolala znovu, až se pořádně naučím česky (viz Vaud a španělština) :o))) *t

Můra73
18. 01. 2011
Dát tip
:o)

Tak jste se konečně dočkali. Chcete přepojit na operátora, nebo rovnou na psychiatra?

renegátka
14. 01. 2011
Dát tip
Nevěšte se, jste v pořadí.*

Zbora
13. 01. 2011
Dát tip
:) bezva

:o)))..nj..to je přesné..:)

Hrušková
12. 01. 2011
Dát tip
*

A.H.
12. 01. 2011
Dát tip
To je pravda, kdo by to neznal, Di, zrovna nedávno jsem u O2 reklamoval astronomickou sumu za paušál. *

Diana
12. 01. 2011
Dát tip
Je to tak, kdo by to neznal? A to se právě chystám k takové reklamaci na Vodafon. Ach, jo! ****

Vaud
12. 01. 2011
Dát tip
spanelsky ptacek mi nerikaji proto, ze bych se omovatal niti :-)

baaba
12. 01. 2011
Dát tip
...nějakej ten metál už mám :D***

Impresse
12. 01. 2011
Dát tip
:-)*

spojeno...a naučil? :o)

Vaud
12. 01. 2011
Dát tip
:-)) asi bych to spojil do jednoho dilka, bych Ti uznal fejeton :-) - tohle je uvaha se sajdkarou :-) ja jsem se jednou takhle provolal pres tisic moznosti ve Spanelsku do strediska, co mi melo spravovat bojler - v tu chvili jsem uz celkem signifikantne mrznul a pani mi rekla, ze ji mam zavolat znovu, az se naucim vic spanelsky :-)

Alegna
12. 01. 2011
Dát tip
jsem nahraná *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru