Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sereklamační úvaha
Autor
aleš-novák
Určitě jste se s tím už taky setkali. Chcete reklamovat telefonní vyúčtování nebo jiný výdobytek moderní doby, tak zavoláte na zákaznickou linku. Už za odvahu byste zasloužili metál, protože po vyťukání čísla (pokud by za dávných časů telefonní reklamace vůbec existovaly, mohla se zákaznická linka i vytáčet…) zpravidla následuje zdánlivě nudná, v konečném důsledku však dramatická pasáž ve stylu “pokud chcete A, stiskněte jedničku…“ .
Posloucháte seznam možností a když se chvíli automat odmlčí, zjistíte, že ani jedna volba není ta, která by vám pomohla. V tom okamžiku slabší povahy mávnou nad reklamací rukou, ztracený čas mívá někdy větší hodnotu než přeplatek na reklamované faktuře.
Jste-li otrlejší jedinec, rozhodně se nedáte. Stisknete jedničku a po dalších deseti minutách přesměrovávání (to jste opravdu nepochopil, milý zákazníku, že „zákaznická linka“ má odfiltrovat ten otravný hmyz, kterým pro naši firmu jste i vy?) se dočkáte. “túúút ...Právě vás přepojujeme na našeho operátora…“. Někdy po části „Právě vás přepojujeme…“ následuje ještě velmi oblíbená pasáž „v rámci zkvalitňování služeb si dovolujeme vás upozornit, že telefonický hovor bude nahráván“.
Možná by tahle jednoduchá formulka mohla proniknout i do aktuální strategie naší „protikorupční“ vlády. Jak by asi dopadla pomalu již utichající kauza na zeleném ministerstvu, kdyby jeden z aktérů rozhovor se svým kolegou (nadřízeným, ministrem...) začal slovy „v rámci zlepšení našich přátelských vztahů bude náš rozhovor nahráván…“ ?
Ale zpět k reklamaci: Přepojení na operátora je už je hodně pokročilé stádium hovoru, tady nasazuje firma další silnou zbraň. Hudbu.
Devatenáctivteřinová smyčka vytvořená z melodie světoznámého interpreta a opakovaná stále dokola určitě překračuje ženevské konvence o mučení válečných zajatců, ale teď už to přeci nezvdáte!
Ano, tušíte správně „…všichni naši operátoři zpracovávají požadavky těch, co se dovolali před vámi…“ Ještě neusínáte? Ještě chvíli a už se blíží vysněný cíl...„Huhlychmfrnskxa …co pro vás můžu udělat?“
Sláva, konečně můžu svůj problém vyřešit…jenom…, momentík, promiňte, omlouvám se, nějak jsem zapomněl, co jsem to vlastně chtěl…