Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku3
11. 12. 2001
18
4
3814
Autor
Radost
Tak krásný tanec
ve vzduchu mezi námi
- kouř z čaje
4 názory
díky za avi Paulart, protože jsem se mohl vrátit opět k téhle krásné básni. Tvá verze je čistější a víc "japonská", ale originál je originál :)
Pěkné. "Ve vzduchu" je možná navíc. A "krásný" jako hodnotící prvek také. Stačí:
Tanec
mezi námi -
kouř z čaje.
Ty slabiky tam sice nejsou, ale zase to má úžasný moment a zachycený obraz, ten mne u tohoto dílka uchvátil. Tip.
Kdyby se byl Ondra vyjádřil poněkud jistěji, zapsal by se zlatým písmem do zlatého čaje -básničinou navěky, takhle je nad tím kouřem co nás všechny vychutnat si přitahuje..
Neblázněte pořád s tou formou - znám iks do češtiny překládaných haiku, které si tuto formu neudržely a rozhodně namám pocit, že by kvůli tomu byly méněcenné. A za druhé - očekávat ryzí japonské básnictví od Čech, Slováka, ...? To nemůžete myslet vážně.. :-)
Radosti, nedej se. Piš SVÉ haiku dál... :-)
Hoci nepopieram poetickosť tvojho dielka, Radost asi ti radosť neurobím, lebo znelostne (keď to čítaš nahlas) to Nasovi vyzerá takto: kouř-zča-je...
A nakoniec really haiku má mať formu 5-7-5...