Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seo Velkým voze a tak
16. 11. 2011
30
44
2524
Autor
aleš-novák
bejvaly časy
kdy ještě hvězdy stály vyrovnaně
v řadách jedna za druhou
a vedle sebe
jako na šachovnici
a vůbec
celej vesmír byl tak nějak
snadno k přehlédnutí
pak přišel On
a jedním máchnutím poslal
bowlingovou kouli měsíce
aby to celé rozstříkla
po plátně noční oblohy
jestli tomu nevěříte
klidně se přesvědčte sami
co chvíli to opakují
v hodně zpomaleném záznamu
stačí
si počkat
na úplněk
44 názorů
Jarmila_Maršálová
10. 07. 2012aleš-novák
17. 11. 2011
jako kdybys pamatoval ty hvězdičky v zákrytech... anebo jsi byl na bowlingu? :-))*/
vločkatančíjazz
17. 11. 2011aleš-novák
17. 11. 2011aleš-novák
17. 11. 2011
Jo, sluneční soustava má protnout galaktický rovník - a nejsem si přesně sichr, ale mají být i všechny planety srovnané v jedné takřka přímce, což má ovšem jeden malý háček, z jedné strany Slunce mají být všechny vyjma Země, ta by měla být z té druhé. Čili nechráněná gravitací těch velkých před kosmickým "smetím". Ale fakt je to jen co jsem tak slyšela, neověřovala jsem si to zatím nikde.
Toscana: Zajímavé, je že toho posledního úplňku jsem si taky tak nějak všímal :)
Ale mléčnou dráhu jsem neviděl kdovíjak dlouho...
Možná je to tím, že bydlím ve městě :(
Jen pro zajímavost 21.12. 2012, kdy končí mayský kalendář dojde k tzv. Galaktickému vyrovnání.
8hanka - tvá chvála mě moc potěšila, asi si zalezu někam do koutka a budu se tam rdít studem, protože to je hodně velký nezvyk... :o))) Díky.
hviezdny prach je uzasny, Ales je sam o sebe hviezda, takze moze byt spokojny, komenty od teba obohatia kazdeho z nas:)
Ahááá, takže v podstatě jako "mít na svědomí nějakou lumpárnu"... Díky za vysvětlení. Jo, zbytek k těm hvězdám jsem ti dala na vzkazník, abych to tu Alešovi nezaházela hvězdným prachem :o)))
Toscana - si uzasna, dakujem, ked Evka pisala o Kasiopei, vtedy som si spomenula, ze to je ona, tu rozoznam, v lete mam nad balkonom po pravej ruke Velky voz, s tym sme kamarati:)
Dnes sa mi von nechce, urcite vsak v blizkej dobe pojdem hladat maslu aj psika, este raz dakujem:)
mať niečo na rováši - Previniť sa niečím voči niekomu, niečo vyviesť
Renegátka: Až tak bych nesouhlasila s tím, že Měsíc tomu pozorování napomůže - spíš naopak. Nejlépe jsou hvězdy vidět za jasné bezoblačné oblohy právě v novu, kdy Měsíc svým svitem nepřebíjí svit hvězd. :o)
Hani, W je Kasiopea, ale Renegátkou zmíněný Orion, který je na obloze vidět jen v zimním období, je taky krásný. Vypadá jako postavená mašle. A když si od dolního levého rohu protáhneš pomyslnou čáru ještě dál šikmo doleva, uvidíš nádherně jasnou hvězdu: Sírius, která je součástí souhvězdí Velkého psa (Velký pes představoval původně egyptského boha Anubise se šakalí hlavou.). Taky se jí říká Psí hvězda. Ani Orion, ani Sírius přes léto neuvidíš, jen za jasné zimní oblohy. Tak si jich užij :o)))
Kapsa: na ten poslední úplněk jsem se taky dívala s nebývalým potěšením, dokonce jsem kvůli tomu v noci chvíli mrzla na balkoně. Byl úžasný!
Moc krásný, Aleši, tohle jako bys ani nebyl ty, taková příjemná forma schizofrenie... :o)) *t
8hanka: Spln bych věděla, ale v čem plavu, je "mít něco na rováši" - to fakt teda netuším.
Evi, nie som ta, co chodi s hlavou k zemi, nocnu oblohu milujem a rada pozeram na trblietajuce sa hviezdy...chyba je v mojom zraku, ze uz tak jasne nerozeznávám:)
nesmíš se dívat do země, ale podívej se na noční oblohu, až bude měsíc v úplňku, tak ti na tu krásu přisvítí
to je super aplikacia, ja rozoznam akurat Velky voz a este jedno, nazov si neviem spomenut, vyzera ako W
aleš-novák
16. 11. 2011
Jen se zeptej lidí ve svým okolí, kdy naposledy se dívali na nebe a zvláště v noci... ;)
aleš-novák
16. 11. 2011aleš-novák
16. 11. 2011Bonaventurová
16. 11. 2011aleš-novák
16. 11. 2011
romanticka poloha Ti tiez velmi pristane, moderny trubadur:)
Posledny spln bol obzvlast nadherny, mrzlo, hviezdy ziarili do noci....