Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seštěpánské nokturno
Výběr: Print
07. 01. 2002
10
0
2900
Autor
hermit
štěpánské nokturno
heulos plný
šumění bílého větru
do nacistického snu a procitnutí
nemluvněte na bodáku
ne
nic originálního
coney_island_baby
07. 01. 2002Gastarbajtr
07. 01. 2002
hermitku, ale není třeba nutně vědět co a kde je heulos, to jen tak pro zajímavost....
člověče, hermite, já nevím... nedokážu ti to ani pohanět, ani pochválit. je to tak prázdné - ale tak nezbytné. já opravdu nevím.
opravdu MIMO!!!!!
40: já vím... nechme to být... já se k tomu stejně zase brzy vrátím, mě to nedá spát... ten park je prostě divnej....;-)
(a ta básnička není taková, jakou bych ji chtěl mít, nevystihuje to, co jsem jí chtěl říct.... takže je MIMO... a vlastně nejen proto....)
..asi jako 40
ale určitě to musí bejt zvlaštní pocit
chodit kolem......a znát minulost
Na mokré podlaze tramvaje
leží výmluvněná čepice.
Před chvílí
tam ještě nebyla
a teď už tam je.
Buďme rádi
alespoň mám téma k
přemýšlení.
------ dávám tip - tobě, ne sobě - už jsem to někam napsal a napíšu to ještě jednou - Ty konce tomu prostě dávají jiný rozměr - asi bych je přirovnal k poslednímu pohybu rubikovy kostky (i když jsem ji nikdy nesložil, takže si nejsem jist jestli to tak skutečně funguje) - ale chtěl jsem napsat, že je to zdánlivá chaotická směs různě barevných polí (myslím tu sestavu před poslední tahem) a potom je to najednou čistá seriózní rubikova kostka - hm, to asi nebyl dobrý příklad, začínám se zamotávat. ta báseň není až tak symetrická jako ta rubikova kostka a navíc mám úplně zdřevěnělé vyjadřování - kam se poděla má stylistická průzračnost.
a také bych ještě prosil vysvětlit slovo heulos - jen tak pro úplnost.
neměl bych to sem psát, ale vy to nikomu neřeknete, že ne? protože nechci básničky vyvsvětlovat.... ;-.
heulos je název parku v jihlavě, ten místní název pochází už někdy ze třináctýho století, kdy se to psalo taky hayleius a znamenalo to ve staroněmčině "svatý háj"... v tom parku nechal hitler postavit jediný z tzv. říšských hradů, který nebyl přímo na území třetí říše, ale v mimo - v jihlavě, která byla středem jihlavského německého jazykového ostrova... v tom baráku, postaveném v tom jejich kamenném brutálním pseudo starogermánském slohu je teď internát policejní školy, dřív tam bylo učiliště hitlerjugend a taky zotavovna po raněné elitní nacisty... ta budova i park kolem mám dodnes zvláštní podivnou atmosféru, kterou nedokážu definovat, ale jasně ji tam cítím....
tak to je nás podivný park heulos, už jsem ho nacpal asi do tří básniček.... ;-)
a měl jsem dojem že jsem tuhle básničku dal mimo, ale asi nedal, jak tak koukám....;-)