nemůžu Ti napsat, že se mi líbí
Moc se mi líbí ta protimluva.T*
báseň jako celek mi trochu sráží vedoucí rétorická figura, anafora s proměnlivým slovesem "chtěl jsem /neudělal jsem"; tenhle říkankový prvek působí staromódně a účelově. - víme, že konflikt v básni se nevyvine, ale nechá se vyjádřit novými metaforami. - víme, že to bude vždy teze a antiteze. - klíčové tedy je, jak neotřelé obrazné nápady jej budou vyplňovat.
je to věc spíš pocitová, těžko se dokládá:
mně se tu míchají svěží nápady (1. strofa), dlaně v kerosinu (i když, proč zrovna "zmrznout"? jak poukazují i jiní čtenáři - bezúčelnost dlaní v zápalné látce mi ale přijde na místě);
vedle obvyklostí: hadí jed, motiv sebevraždy, antiteze bůh - ďábel. - "ohluchlé ryby" jsou zvláštní. - hra s obrazem oblohy to oživí. - spojení mezi motivy "milovat" a "ryb", tam je pro mě skok. - ryby jsou natolik ambivalentní symbol, že to sousedství unesou, ale také je nevyjasní. - že jsou mrtvé, lze čekat od 1. strofy.
odbočka ke starostem o štukaturu - no, spíš úsměvný vtip tam, kde se ostatní obrazy chtějí tvářit už jen vážně. - nevím, jestli zrovna tohle groteskní gesto pomůže. - trpká ironie, věc individuálního vkusu.
první strofa mi přijde vyvážená mezi odlehčujícími nápady a tematickou zátěží. - v těch dalších převažují zátěže, tam se to bere víc ztěžka a původní hravost se vytratí buď slepým vtipem, nebo vůbec přejde do vážnosti bez protiváhy. - zůstává ovšem antiteze citovosti a bezcitnosti. na ní se báseň donese do konce.
dohromady mi přijde přesvědčivá, s tím, že úroveň nápadů (a tím i zajímavosti v předzjednané formě) kolísá. *
Zdravím tvého manžela !!! Má dobrý vkus.
Co napsat?! Kritiku kritickou nemám :)) Líbí se mi *** a líbí se mi nick - oblíbená kapela mého muže! Proto tu vlastně píšu :))
ta druhá sloka až moc sedí k mé současné náladě...***
první sloka, jako by se napsala sama, u dalších už je vidět, že daly práci */
ad vk - základní rýmová stavba je ze še v 8 veršových útvarech rýmují vždy verše 2. a 3., 6. a 7. plus 4. a 8. - u první sloky je to jen pro zajímavost 4 + 5 + 8. verš, protože se mi to líbilo. Díky za všímavou reakci.
je to výborne poviazané,
ale
tiež mi nejak nedochádza Mogadišo v spojení s rybárikmi, a vlastne aj štukatúra a kerozín, nejako tie motívy nie sú v súlade u mňa
a keď už je to rýmovanie presné, v 1. slohe sa verše 4, 5, 8 rýmujú a ďalej už nie
ou!* nekompromisní a tím úplné. *
Výborné, jako vždycky. Ačkoliv hořké, přece hravé. Zvláštní nálada. Moc se mi líbí, jak řadíš obrazy. ***
Báječné.
Tuším, že akorát křesťané budou mít nějaké drobné výhrady. (-:
Ano, hezky se četlo, zajímavé rýmy pěkně plyne. Nemám výhrad :-) Tip*
Zajimava struktura rymu. Obrazy plasticke. Je ta (politicka) angazovanost kolem Somalska zamerna, nebo jen poslouzila basni? Tip.
Dobrý, hezky plyne, dobrý rýmy, jen to s tim ďáblem a bohem a rohem mi nějak nekáplo do noty.
Moja kritika je sice velmi plytka, no dielo sa mi paci ;)
No, pane jo...to byly plány.