Závidím Ti Tvou schopnost pohrát si se slovíčky. *
Přes lehkou a vzletnou formu propíjí na povrch ztěžký obraz lidských čiv. Jak to jde spolu dohromady? Výborně! :) *
Tohle je vázaný verš, nádhero. Ještě si myslíš, že plkám a nevím, o čem mluvím ??? :-)
Teda, tohle je bomba. Povedené velice, hezky se čwtlo. Tip*
@Whitesnake: delka textu neimplikuje (ne)kvalitu. Kvalitni mohou byt texty ruzne delky. Angazovanost vnimam jako vyjadrovani se k temetum ne ryze esteticke povahy. Nektere obraty v Tvem prispevku me uvedly v presveceni, ze je angazovany: nikoliv vsak politicky. Stran jesitnosti: ego, a z nej vyplyvajici jesitnost, skutecne brani vyvoji, rustu. Neznam Te a proto nemohu posoudit, zda jsi jesitny. Kdybych si to myslel, rekl bych to. Dle Tvych textu a komenataru mohu neco vytusit o Tve povaze, ale bylo by ode mne velmi arogantni extrapolovat z toho cokoliv o Tve povaze. Clovek je komplexnejsi, nez aby jej bylo mozne odhadnou z povrchni internetove komunikace. At se Ti dari.
tp, ani nevíš, jax potěšil. Vůbec nikdo si v tomto případě nevzpomněl na Zbraně..., pro mne jeden z nejúžasnějších útvarů české poezie všech dob. Zde však jen využití 3slabičného metra - nic víc. Zbraně... jsou psány v 3slabiočném metru, ovšem jako celky zabírají nikoli 6 veršů, ale je to 14tu veršový francouzský kánon.
ad "obecné známé děje a odkazy" - tak to je můj (problém???), nemohu se od nich oprostit a strašně rád je používám, což je otázka vkusu, který může samozřejmě někoho prudit.
Udělal jsem i variace na Básničky na zrcadlo - mám je zde pod názvem Klobásnění, pokud jsi znalec KK, strašně by měl zajímal tvůj názor.
Vidím to na pokračování Zbraní pro Erató...:) ale pozor = kde se Kryl a částečně i Rimbaud obsahově zasekli byla právě hranice našeho společného kulturního tonalu = odkazy na obecně známé děje (přiznám se, že jsem na to už alergický a sám se tomu někdy vyhnout neumím), čímž pouze kroužíme v již popsaném. Vynes to mimo tento kruh.
Vidím to na pokračování Zbraní pro Erató...:) ale pozor = kde se Kryl a částečně i Rimbaud obsahově zasekli byla právě hranice našeho společného kulturního tonalu = odkazy na obecně známé děje (přiznám se, že jsem na to už alergický a sám se tomu někdy vyhnout neumím), čímž pouze kroužíme v již popsaném. Vynes to mimo tento kruh.
"zjevné angažovanosti" - omluva za překlepy
Byl bych rád, aby mi nebylo podsouváno, že nemám rád negativní (či v tomto případě tedy nejednoznačně pozitivní). Napsals něco konkrétního a tak se k tomu vyjadřuji, jestli to tak z mého (autorského) pohledu je, nebo ne. Nechápu zmínku o "zjevené angažovanosti" a "prudké kadenci" (čti: jsa sdostatek vzdělán toto výrazivo bez problémů chápu, ale uniká mi jejich revelence ve vztahu k mé publikaci.
A za c/ - poznámka o zdlouhavosti mne, přiznám se, ranila. Neboť mám u ní v mém podvědomí rovnítko a za ním nudu a rozbředlost.
PS. Víš, co je největší inter-komunikační problém na Písmáku, DP? Že se zde pořád někomu něco podsouvá a bere se to jako objektivní faktum. Jak mám chápat poznámku "Autorskemu i osobnimu rustu brani ze vseho nejvice ješitnost"... To podepisuji. Nechtěl jsi ale náhodou napsat "Dle mého názoru jsi ješitný" a nebalit toto sdělení do jakési objektivní normy?
@Whitesnake: vubec Te neznam, proto je pro me tezke posuzovat emocni napln Tve reakce. Skoda ale, jestli komentare, ktere nejsou jednoznacne pozitivni beres osobne. Pokud neberes, jedine dobre. Autorskemu i osobnimu rustu brani ze vseho nejvice jesitnost. Je skoda, kdyz vecna poznamka o delce Tveho prispevku vyvola Tvou defenzivni reakci, misto aby vedla k zamysleni. At se Ti dari.
proboha, ta angažovanost byl vtip jako odpoved Květonovi, co to prosímtě meleš, DavidePetriku ??? :-)
Prudkou kadenci ovšem beru, byť si nejsem jistý, jestli víš o čem mluvíš. Ach jo!
Chceš, abych ti ukázal zdlouhavou poezii na Písmáku? To by ses divil.
Plácáš nesmysly, DP.
Navzdory zjevne angazovanosti a prudke kadenci se mi to libilo. Jen zdlouhave misty a uverejneni postupne by ziskalo vice ctenaru.
1,2,5 skvělé.. 3,4 mi přijde zlehka tlačená a obrazy nejasné..
To je jiná... valčík je králem angažované společenské poezie. :---)
No dobrá, Kalašnikova by tento rytmus zřejmě neinspiroval, ale Johann Strauss by měl radost určitě. Zvláště ten mladší.
Dávka z mašinkvéru i když to akcentuje 3 slabiky ? Tak to mě těší, byť mám obavu, že tento kulomet by nebyk jaksepatří smrtonosný.... :-)
Ratata! Jako dávka z mašinkvéru.
Paráda.
líbí se mi právě ta pravidelnost.
Dík, Gring, ano, ano, ano... je to napsáno ve stejném metru, který KK rád používal. Lehkosti a plynulosti je dosaženo striktním užitím trojslabičného obrazce v každém z veršů.
vrní jak Krylova písnička...
tahle mi zní asi nejvíc:
- oči se probudí
jak hnízdo vřetenic
z živých těl.
Cítím tlak na hrudi.
A to jsem ještě nic
neviděl