Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNe moc
Výběr: Jinovata, a2a2a, Markéta, Lyryk, tóru.u
07. 05. 2012
40
39
1674
Autor
Smetiprach
v korunách nevidím sebemenší závan,
nad vrcholky stromů je klid
- čas odpočívá v zahradě,
stočený v slepém oku jezírka
nebe prorůstá plevelem,
obraz na kost vyzáblých, zkroucených těl akátů
je důstojně a neodvratně
rámovaný oknem ložnice
nejsem silný ani nezranitelný, to ne
a protože mě nic nepudí
ctím mlčení
ještě si dlužíme smířlivost Marie
39 názorů
Smetiprach
24. 07. 2012Aššurballit
24. 07. 2012Smetiprach
24. 07. 2012Aššurballit
24. 07. 2012PrastenejKralik
19. 07. 2012Smetiprach
09. 07. 2012Smetiprach
14. 06. 2012
beru, od počátečního popisu až po třetí strofu, vysvětlující, ovšem poslední řádek s biblickou aluzí už tolik ocenit nedokážu, jinak výjimečný text
Slovo -pudí- to podle mne jako by sráží. Slovo- neodvratně- na mne působí nějak nepřesvědčivě, nepravdivě. Jinak líbí.
Četl jsem po Lyrykově Polehávající noci. Proč zrovna ty dvě básně spolu zahrály-nevím
whispermoonlite
09. 05. 2012
Taková trochu "rozkynutá" počínštělá poézie. ÷))
Některý obrazy mně svou atmosférou přijdou až meditativní, jiný zase už trochu omšelý. Celkovej dojem ale spíš pozitivní. *
DavidPetrik
07. 05. 2012
V kontextu s tvou poslední tvorbou výrazně lyričtější. Kontrast, o němž se zmiňuje Fouckault necítím nelibě. Nemám potřebu ani klást poklidné plynutí básně, kde je autor spíše tichým svědkem, než akterém proti oné osobní rovině poslední strofy. Naopak, toto překvapivé vyústění vnímám jako gesto, jež výpověď celého textu přerámovává a staví tak čtenáře znovu k počátečnímu slovu básně, která se před ním teprve v tomto okamžiku rozvírá a zjevuje mu svou hloubku. Silný a dobrý text*
marcela.m.
07. 05. 2012
zpočátku mi trochu vadila univerzálnost textu v kontrastu s tak fatálně jednoznačným konkrétním zacílením v závěru, shazovalo mi to text zbytečně z úrovně ideální obecnosti do konkrétní informační promluvy jasného poselství, nakonec jsem ale přemožen, má to skutečně vnitřní sílu:-)
okno je tu šikovná spojka in-out
ale toho obrazu vonkajška je na mňa priveľa,
slepé oko jezírka ma svojou poetickosťou vyslovene irituje .-)
Podobně jako Jinovata, snad až na to nebe s plevelem, z tohoto obrazu vykřikuje pro mne silná asociace, která nemá v básni oporu. A pudění? na jednu stranu sympatická odvaha použít právě v tomto tvaru onen výraz, na druhou nemám problém s jeho možným dvojsmyslem jako spíše s jeho zvukem.
To pudění zní tak nějak banálně, spíš to zavání nechtěným dvojsmyslem než čím jiným. Kulisy se možná zdají být po sté vytažené, ale jejich konstelace je funkční a má něco do sebe.