Makrelko, Já bych ten konec rád vylepšil, to jo. A nejen závěr - i začátek a střed! Jenže mně už nic lepšího nenapadá.
Omlouvám se a děkuji za názor.
Ed :-)
Rozhodně upoutalo, psané pěkným stylem, zajímavá přirovnání. Konec ale zklamal, čtenáři je úplně jedno, jestli je příběh pravdivý nebo ne, chce to jiný konec, s nějakým zajímavým zvratem.
Na tip to ale určitě je
guy: zajímavé vyjádření rozpolceného svědomí.. :-)
Díky za návštěvu!
Ed
fajn .. podobně jako malé stýskání jsem si zkoušel vybavovat pár obdobných pocitů z relativně dávna i nedávna ..
a v duchu jsem si sám se sebou zapolemizoval o relativnosti hodnot toho či onoho pro toho či onoho ..
*
Srozuění: Díky za pochvalu! :-)
Janina: Vítej zpět! :-) Toho dvojího snění - snění jsem si už taky všiml. Změním. Jinak díky za názor. Ale tak se to seběhlo a já se nebudu idealizovat.
P.S. Můj drahý "román" potřebuje pauzu - nějak se mi ten nápad přestává líbit. Takže máš na něj času dost.
Milý příběh. Miniatury teď stíhám číst, ale pár kapitol tvého románu ještě musím dohnat zpětně :-) Snad odpustíš drobnou připomínku k opakování - "oddal se snění... z mého snění". To ještě není hlubší kritika!! Tu láhev bych já tedy přijala - jednu - a na místě otevřela a zapila to s babičkou i vnučkou :-) Ono někdy odmítnutí daru taky dost bolí.
To je krasny pribeh,krasne napsany...***
Eza: Díky, že jsi se ozvala. Ta závěrečná věta je nadsázka, ironie nebo tak něco. Není myšlena vážně.
Květoň, Re.: "i přijímat se musí umět." máš recht - ta paní to neuměla, hned mi musela platit! :-)))
Alegna: Díky!
Zdendo, "podle mne byly pravé". Nebyl jsem si tedy jist. A kde je tam nějaký venkovan? Že šíbuju kolečko? To může i maloměšťák.
Diana: Díky za pochvalu!
VH64: Tak já bych se radši lidem, jako jsem já, vyhýbal! ("I do not want to be a member of a club that would accept me as a member" - Groucho Marx) Kdo ví? Třeba se setkáme? V Klubu zhrzených literátů? LOL
Alešu, na miniatury a mikroformy jsi tady Ty expert!!! Tím spíš Tvá spokojenost těší.
avox: Ale né, kdyby to bylo pár kaček, tak je strčím do kapsy a ani nemrknu - taková ztráta nikoho nebolí. Ale tohle by blelo každého. A pak ty uplakaný oči toho děvčátka... To pak jinak nejde; i vrah by se nad ní ustrnul, že.
Lidi, omlouvám se, pokud jsem někomu nepoděkoval! je Vás tentokrát nějak moc!
Ed :-)
je dobré zůstat dobrý, tak to má být */
jako by se na chvilku zastavil čas...parádička, pane.
Jsou lidé, jejichž díla, dílka ve mně vyvolávají chuť se s nimi znát osobně. Nejde to samozřejmě technicky, také to nemusí být dostatečně vzájemné, aby nešlo obtěžování atd.
Patříš mezi ně.
apropo, prirovnávat víno k heráku, to mi dojde jak zrovnání kola a závodní "dukatky" .. obojí je jednostopé vozidlo a dá sa na tem zabit hm hm
nuž, já osobne nejsu zas až taková aktivista, abych robial z pohárku vína problém ...
na ten ešte nikdo neumrel
a to, že niekto nemá medze
je holt škodlivé i vtedy, ak pije i len a len vodu :)))
že prej je to české príslovie dokonca ...
je, akorát nemám po ruce zdroj, z kerého pocházá .. já si to enom pamatuju chju a nemožu to najít
Petrusho, jsou lidé, co si myslí, že alkohol je stejně sprostá droga jako třeba hérák. Protože obě tyto chemikálie způsobují závislost a posléze těžké onemocnění, ba i smrt.
Hérák asi obhajovat nebudeš. Tak proč se rozčilovat nad alkoholem v kanálu? Výroba obou je namáhavá. Jen alkohol je legální a hezky balený. Žádný antialkoholik nejsem, ale chápu ty, co jsou.
"ono víno, není vinno, že se lidé opíjejí ... "
Tohle je moc hezký citát.
Eza: Díky za rozbor. Ta poslední věta není míněna vážně. Ve skutečnosti mne cosi hřálo, ale já to do textu napsat nemohu, lidi by právem řekli, že se jedná o zbytečnou patetičnost, klišé nebo tak nějak.
Edvíne ... víš co?
ono víno, není vinno, že se lidé opíjejí ...
alias ono je to pro ludí, akorát sú ludé hovada a často envjeďá, kedy majú dosť
avšak ničit plody jejich práce len pro hovadizmus jiných hm hm hm ... to booooliiiiii :))))
to je bježná realita ... babka rači jít rok suchý chleba, než by sa nechala omlúvit, že nedá vnučce zlatý retaz hrúbky minimálne jak od psí búdy ...
Zdenda: Má technická chyba: Zprvu jsem si jen dělal iluze či naděje. O skutečné hodnotě jsem se dozvěděl až z rozhovoru s tou paní.
..pozor..konfirmování nejsou katolíci..nýbrž evangelici ve třinácti..katolící mají svaté přijímání..kolem osmého roku života..
Marcela: ještě k větě: "přijímat se musí umět". Tak já s přijímáním nemám problém. To odmítnout nedovedu. Ať už mi někdo něco dává, nebo po mně chce. Tohle jsem neudělal já, jak jsem psal v textu i výše. "Cosi"...
Petrusho, já se mé ženě nedivím. Vždyť můj bratr... radši o tom nebudu psát.
Tak to je docela smutný příběh...
Marcelí, sú ľudia, ktorí síce nemajú na chleba, ale ak sa jedná o sväté prijímanie a iné podobné náboženské tradície, aj sa zadlžia na celý život, len aby bolo všetko tak ako sa sluší a patrí, aby ich celá dedina naomlúvila
Marcelo, tam, kde žiju, prarodiče na konfirmační dar pro své vnuky šetří i léta. Tradice či co.
tvoja žena leje víno do kanála .... oooooh ...
to takový vinar kolemva vinohradu celý rok chodí, laská to, opatruje lepší než vlastní decko a ona to vyleje do kanáááluuuu? ...
joooj!!)) tokej práce ... uf
Stýskání: Já nikomu nic nevrátil! Všimlo sis? To "něco" za mne promluvilo, a pak jsem byl nucen konat. :-)
P.S. Poslyš, psát takhle o sobě ve středním rodě, to musí být namáhavé jako blázen! Vždyť první a druhá osoba min. č. stř. r. neexistují. To musí být oběť! :-)
A pokud Tvá žena lije víno do kanálu, bylo jistě lepší jej vrátit.
Edvine, pokud si ho ráda vzala zpět, není o čem mluvit. Já jen souhlasím s Květoněm, že i přijímat se musí umět...mimochodem, když nebyla bohatá, kde vzala na ty perly?
Petrusha: Svatá pravda. Jenže manželka by mi tu vzácnost vylila do kanálu - je militantní antialkoholička! LOL Takže si to víno aspoň někdo užil.
Lakrov: A všecky ty momenty jsou pravda - já fakt v tom momentě takhle uvažoval. :-O
Marcelo, ta stará paní si to víno ráda vzala zpět, bylo to vidět. Znal jsem ji - nebyla bohatá. Rozhodně se neurazila. Což mne uklidnilo.
Velmi hezké, čtivé a posléze i napínavé, jak se asi hrdina rozhodne. Rozhodl se tak, že nám o tom může napsat. :-)
Slušně odmítnout víno bylo podle mně naprosto v pořádku. Dá se taky neodmítnout a potom obsah vylít do kanálu. Škoda by však bylo, neudělat dva dobré činy najednou: nejdříve vrátit, co mi nepatří a k tomu ještě ukázat, že šťastný může být člověk i bez alkoholu. Zde se nádherně naskytla možnost být příkladem. Pro babičku už bylo asi pozdě :-),ale vnučka si to nejspíš zapamatuje a jednoho dne podle toho postoupí.
Proto mi věta "To bylo poprvé, co jsem litoval, že nepiju.", moc nevyhovuje. A syn to snad přebolí.:-(
Z toho plyne poučení - i přijímat se musí umět. ((-:
Zkouším si vzpomenout, kdy jsem komu co vrátilo...měl by si každý zavzpomínat.. Ten úžasný pocit, kdy jsem zažilo? Nějaké peníze v obchodě prodavačce, když mi špatně dávala nazpět.Když by sebe ošidila. Je to stejné, jako někomu něco nezištně darovat a "trefit se do noty".
Zázraky se dějí.
lahvinka se neodmítá, ani keď si abstinent, nikdy nevíš, kedy sa ti hodí jak úplatek :)))
V té miniatuře je několik pěkných momentů: Pokušení, Poláci, katoličky, víno...
Tip
Když jsem byla na střední, ztratila jsem zlatý řetízek s přívěskem na kterém bylo vyryté mé jméno i s datem narození. Nikdo mi ho nevrátil a přitom by to bylo poměrně snadné...ještě dnes, když si na něj vzpomenu, je mi to líto. Dostala jsem ho od maminky, když jsem se narodila.
Myslím, že Ta Tvoje radost z Mallorky, nebo natřeného baráku, by se s tou té vnučky stejně nedala srovnat. To víno sis ale vzít měl. Udělal bys radost babičce i synovi ;-)