Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVe staré zahradě
21. 01. 2002
22
0
3643
Autor
Merle
Ve staré zahradě s kamennou zdí,
závěsy břečťanu šplhají po ní,
mohutná lípa tu křovinám cloní,
jen suchá jabloň si o plodech sní.
Ve staré zahradě zní drozdí zpěv.
Šedivý kocour - pod planým vínem,
v sluneční louži se vyhřívá líně.
Trávník je prokvetlý tísícem plev.
Ve staré zahradě zarostlé býlím,
lískami zakrytá ruina věže.
Čas nejspíš zapomněl kudy má běžet,
a dal tak trvalost prchavým chvílím.
ni
cloni
sni
...ta treti sloka se ti povedla nejvic....ja abych si s tim jeste pohrala...
Andulka: přeznám se, že zřetelný zvukový rozdíl mi postačuje, a ni mi nijak nevadí. stejně tak přiznám, že ani já s ní nejsem úplně spokojený. ale došel jsem k závěru, že dalším nimráním bych jí spíš už jen uškodil.
takové pozvolné...jednolitá atmosféra, ale taková...ne silná, spíš jemná...
*
Mám ráda zahrady, ve kterých se jakoby zastavil čas -a tady se to zarezlým klíčem moc hezky podařilo. A to jsem jukla jen kočičím fouskem za branku! ;)
Naprosto - to bylo dokonalý. Milovala jsem takové večerníčky a zůstalo mi to až do dnešních dnů ;-))) Takové vnitřní věci se nezapomínají.
Tak to abych se stydívala preventivně!!!
(A nebo mám raději být nestydou...?)
bodlacek: na rande bude asi lepší jít, než o něm snít ve vysněný zahradě :)
Myslela jsem to tak, jen jsem přehodila část věty - a co to udělá se smyslem. Ale mít takovou zahradu nebo alespoň vědět, kde taková je a dá se do ní (i tajně) jít - neváhala bych se tam alespoň jednou podívat ;)))
jo, to já taky...
pamatuješ se na večerníček o kocourovi ve staré zahradě? :)
Mám hrozně ráda tyhle zahrady... a ta Tvá nepostrádá nic (vlastně jsem se zastyděla, že už ji i další Tvé nemám přečtené...!)...
*
prchavost trvalých chvil mě ujistila, že nejde o pohádku od Bratrů v triku, kteří si hrávali ve staré zahradě :-)
hezká pocitovka...to rýmování mi trochu nesedí, i když nevím sakra proč:-)), ale celkově se mi to moc líbí...
Tvá báseň vyzývá k vzpomínkám a snění - snad každý má nějakou takovou zahradu...*.
(Dojem kazí jen gramatické chyby - škoda)
To je ten protivnej kocour ze zahrady, jak umí tak báječně nadávat? Vy bábovky, pekáči..a tak? Jestli jooo, tak to je krásná zahrada..tu znám :o)
hermit: kdepak, je plná slunce a voní po trávě...
kalais: neboj, ještě ho mám ;)
zolli: přesně!!
lyryk: přesto stejná
hezká myšlenka, hezky volená slova, ale celkově to nemohu přenýst přes jazyk. Přijde mi nějak neucelená...
3/5+T
některé spojení naprosto supr, navozují sqelou atmosféru...
a některé verše mi přijdou zbytečné (resp. zybtečný rým)