Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTáhni mne za sebou! Dáme se v běh...
Autor
Nicollette
Ulice těžká osvětlenými okny svírala do pláče. Milovala. Milovala tak, že ji bolela ledová noc a brala ji kolem hebkého bílého krku. Najednou cítila, že nedokáže jít dál. Cosi uvnitř ji rvalo, cosi, co znala jen z knih. Sevřelo ji, chvílí byla malým dítětem v kolíbce na verandě, kterou osvětlovalo měkké zapadající slunce. Pak ji strhlo. Cítila, že padá. Zpívaly labutě daleko v údolí, ona si padala.
Zachytila se rohu činžovního domu. Byl chladný? Byl jí pevnou stěnou, o kterou se opřela a klouzala pomalu na špinavý chodník. Pláč ovládal celé její tělo. Plakala. Uměla plakat. Plakala tak moc, že křičela. Křičet uměla potichu. Labutě kdesi v údolí se zvedly k odletu. Nebyla to žena, bylo to dítě, ležící v měkké peřince noci. Milovat ji zmohlo. Síla ji opustila. Labutě vzlétly. A ona, od mala si oblíbila barvu a tvar klíčů. Pak začala cítit kouř ze všech střech. To ranní mlha ji přiváděla k šílenství, tolik ji stálo opustit a být. Nikdo ji nikdy tak nepotěšil jako noc. A pořád – ty tvé oči, tvé oči. Měla oči v barvě letokruhů. Každý chtěl vědět, kolik mají let. Nikdy neodpustí, že vlčí stopy mizí s ranní vláhou...
Opřít tvář
mohla jen o vlastní dlaně..
19 názorů
Nicollette
08. 09. 2016Všichni mi zmizeli, nevím....
Augustin_Šípek
27. 03. 2015*
Nicollette
26. 01. 2015Ahoj Milly.. narazila jsem na tvoji kritiku až teď... jak pokračuje tvá snaha o samotisk? :)
Nádherná "prozaická miniatura"... ne .. pro mě ... báseň. A nádherná píseň (doporučuji text přečíst při jejím poslechu: http://www.youtube.com/watch?v=nyV6JAme3lY). A Daphné...
Tvůj poslední dech
podzimní list
stoupá k nebi.
Kde se berou hrdinové?
Ve kterém zrcadle
uvidím ty oči
v barvě letokruhů?
Jsem strom.
To až má smrt,
můj poslední dech
mi dá je uvidět.