Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBez slov
Autor
Kukučín
kráčame plní slov
mesto je v pozadí
svet ostal bez ľudí
bojíme sa ticha
ako ho vyplniť
?
spýtať sa prečo si prišiel
priznať že som rada
17 názorů
Vďaka za širšie vysvetlenie.
Pre mňa je písanie skôr taký únik, spôsob ako uľaviť duši alebo vyjadriť to, čo nedokážem povedať.
Dávať odpovede na otázky alebo kľúče k dverám ako si to pomenoval, na to nemám asi toľko skúseností, odvahy či vo dar vo všeobecnosti.
Čo sa týka tej nekonkrétnosti či neuchopiteľnosti, možno je to zámer, nechať si predsa len niečo pre seba, či ponúknuť druhým priestor na domyslenie...
Našťastie píšucích ľudí tu máš neúrekom, takže si určite nájdeš toho, kto Ti tie kľúče od dverí dá :)
Sem rád za tvůj přístup. Jeded (jedna) z mála, co mě tu za to, že jsem byl kritický, neposlali do ritě.
Takže zkusím být trochu konkrétnější, co si budu stačit. Část už jsi řekla, je to zhmotnění mojich pocitov a myšlienok. Takhle je to skoro na jedničku. (Až na ten verš sestávající se pouze z otazníku, to je vážně debilní)
Chybí mi v tom do poezie nějaká všeobecná všelidská platnost. Že bys mi řekla, jak něco funguje, jak fungují lidi. Takhle vím, jen jak ty něco prožíváš, aniž bych si z toho něco odnášel. Něco, co by mě bavilo na takové těžko dosažitelné úrovni mysli. Abych si řekl: To je přesně ono. Tohle slovo už rok hledám a on ho našel.
Nebo: Přesně tohle už dávno vím, jen jsem to neuměl pojmenovat.
Když budu mluvit v symbolech tak bych to nazval asi klíčem. Život jest bludiště a přícházíš k různým dveřím, se kterými si člověk nějak neví rady, ale některé verše jsou pro mě v takových situcích klíče. Dokáží mi totiž otevřít dveře, na které bych sám nestačil, protože mi pomůžou uchopit myšlenku.
Pár za všechny:
Rozhazoval své verše s pohrdáním
jako kusy krvavého masa (J. Seifert o Holanovi)
sedne si hlína na hrobech
a vynese vám spaní (meri)
je mi úzko, že bych řval,
řval a mlátil kolem sebe (Ivan Wernisch)
hluboko pod povrchem
potkávají se kořeny
osamělých stromů (Jaroslav Strnad)
Atd.
Ty jsi pro mě pak v mnoha ohledech dosti nekonkrétní a neuchopitelná. Takže tak...
Ďakujem Oldrich za názor. Pokojne môžeš byť aj konkrétny, nemám s tým problém. Nikdy som netvrdila, že to čo píšem, je poézia. Je to slovné zhmotnenie mojich pocitov a myšlienok. A ak Ťa okrádajú o čas či nebodaj rožčuľujú, tak ich jednoducho nečítaj :)
Přemýšlím, zda se vůbec můžu přidat mezi komentující pod tímhle dílem. Protože už dozajista nedosáhnu jejich myšlenkové, či formulační úrovně.
Nechápu jaký smysl má literární server, když je plný takovýchto komentářů! Bohužel ani to nahoře pro mě literaturou není. Do poezie tomu mnoho chybí. Mám být konkrétní?
21.02.2013 05:34:52 srozumeni *** 21.02.2013 09:32:55 Alegnaano*
21.02.2013 09:43:17 gabihm...*
21.02.2013 09:59:59 Petr.IIjo, ... *
21.02.2013 11:07:07 Kukučínhm, jo, ano, ďakujem :)
chci_uverit
22. 02. 2013no od tebe nečekám už nic, co by za to nestálo*
příliš obyčejná
21. 02. 2013Vždy je moc brzo na konečné soudy;-)
příliš obyčejná
21. 02. 2013Jak povědomé..*